EVO powered Piaggio NRG

Il Pirata

Well-Known Member
Alles begon zo'n 3 jaar geleden, toen ik een volledig std Piaggio NTT kocht. Hier heb ik helaas geen foto's meer van. In die tijd was de scoot nog oranje, maar naar een schuivertje werden de kappen in de polini kleuren gespoten, en kwam er een Polini for race uitlaat bij. De NTT liep toen best goed (zo'n 85km/u). Na enkele maanden, werd ik dit toch beu en kocht ik een Polini corsa 70cc cilinder. Dit liep ook behoorlijk, maar er kwam toch nog een 19mm dellorto + powerfilter op. Dit was een best pittig straatsetupje waar ik enige tijd heb mee rondgereden.
1057091237Afbeelding012.jpg
¨

1055791285Afbeelding040.jpg

Toen de NTT na enkele maanden warmliep, heb ik besloten de volledige scooter te strippen en alle overbodige onderdelen te verwijderen. Toen ben ik ook begonnen met een leuke setup bijeen te sparen. Ik nam toen de Polini evo krukas over van Sander en Het dd blok met Doppler krukas, 13"velgen, runnercarterdeksel, achtersteremsysteem en metrakit remschijf van Bassie.
ddblokNRG.jpg

vanaf toen was de sd lc NTT een DD lc NRG geworden. De rest van mijn setup heb ik deze zomer aangeschaft.
Setup:
-No limits tuned carters.
-MHR speed rep. afgewerkt door koopmans.
-Polini evo krukas + c4 lagers
-HPI 2004 ontsteking
-Polini evo vario + halfpoelie en koelvin
-Malossi overrange kevlar v-snaar
-Polini speed drive
-Polini evo membraan
-Polini 25mm krom spruitstuk
-Dellorto 28mm VHST carb
-Polini evo 2g koppeling
-Polini evo koppelingshuis
-Twin Air powerfilter
-Hebo racing 2 uitlaat

Uitlaat:

PICT0011.JPG


Carb.:

Afbeelding071.jpg


Cilinder:

Afbeelding134.jpg



Vandaag ben ik mijn gestraald blokje met krukas erin gaan ophalen bij mijn dealer. Hier wat pic's:

Afbeelding069.jpg


Afbeelding135.jpg


Afbeelding070.jpg


Ik heb me vandaag ook nog een elektrisch waterpompje, vertandingsolie en Malossi tapeinden aangeschaft.

Afbeelding073.jpg


Afbeelding074.jpg


Vertandingsolie is in een fles omdat de dealer enkel nog een fles van een liter had, en zoveel heb ik natuurlijk niet nodig. Morgen volgt zeker een update.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb die elektrische waterpomp bij mijn dealer gekocht voor 25€, hij racet er ook mee en had nog een over. Je kan ze verder gewoon op de autosloop ofzo halen.
 
thx. Heb dit weekend heel wat gedaan aan de NRG, frame is wit geverfd met hammerite, verder heb ik de voorvork blauw gespoten, alsook de remklauwen. De remklauwen zijn ook uitgerust met nieuwe malossi remblokjes. Morgen gaat het hele blok in elkaar en volgen er wat pic's.
 
Vandaag heb ik de inlaat van het blok pas gemaakt voor het evo membraan
inlaat.jpg


Ik wist niet echt meer wat doen, dus heb nog maar wat pic's van wat onderdelen gemaakt.
Wingbell:
wingbell.jpg


Evo vario:
varioevo.jpg


Evo speeddrive + evo 2g koppeling en MHR drukveer:
poulies.jpg


19mm Dellorto carb+w7 gasnaald, doorzichtige vlotterbak, MHR rechtspruitstuk en MHR powerfilter:
19mm.jpg


Killswich+NGK bougiekabel en kop:
bougiekopkillswich.jpg


EVO membraan:
evomembraan.jpg


Polini halfpoelie + koelvin:
halfpouliekoelvin.jpg


Gunner gashandvat:
gunner.jpg


Poulies + MHR kevlar overrange snaar:
pouliesriem.jpg


Volledige setup bijeen:
setup.jpg


Wat optische zooi:
optic.jpg


Totaalbeeld:
total.jpg
 
@Sander, ik vond die kap erg mooi, dus heb ze maar gekocht, moet wel nog aangepast worden, want past niet echt goed.

@Arno, ik had er geen rekening mee gehouden dat het blok nog aangepast moest worden vooraleer het evo membraan er in zou passen, heb wel een doekje in de inlaat gestoken en em ff uitgeblazen met de compressor.
 
Ik wou vandaag beginnen met vario enz in het blok te steken, maar zoals gewoonlijk was ik weer wat spulletjes kwijtgeraakt. Ik vind dus nergens de dop die het oliegat van de vertanding afsluit. En ook een geleideblokje voor de vario ben ik kwijt. Deze week ga ik deze dingen ff halen bij de dealer.

zodra ik deze 2 dingetjes heb, wordt het blok zo snel mogelijk volledig opgebouwd, en hang ik het onder de scooter. Het is de bedoeling om eerst met een rijdend frame te gaan rijden, en het geheel perfect afstellen, in de winter worden de kappen prof gespoten in de Polini kleuren. ook zullen een aantal dingen wit worden gecoat:
-Rempompen
-Velgen
-Zijstandaard
-Carterdeksel
De rest van het optische gedeelte zal ook deze winter worden aangepakt.
 
Back
Top