|XZ-Tuning| Rob@NRG --> powered by EVO

Project: XZ-Tuning NRG

Eerst zal ik ff mijn brommer/scooter geschiedenis vertellen

Mijn eerste serieuze tunewerk begon bij mijn NSR deze had ik tweedehands gekocht en was in redelijke staat, vervolgens is bijna alles aan deze schakel vernieuwd en is er een leuke setup op gekomen, namelijk:
-70cc hebo ovaal getuned
-HPI binnenrotor
-yasuni uitlaat
-18mm keihin carb.
-6 bak uit 80cc blok
-4 plaats koppeling uit 80cc blok

NSR:
nsr.jpg


De NSR was een leuke schakel, maar ik wou een scooter en heb hm toen geruild voor een aerox. Hiervan heb ik kort rij plezier gehad, want hij moest harder. Aangezien ik als het om tunen gaat meer piaggio fan ben heb ik mijn aerox verkocht en heb een NRG gekocht.

aerox:
aerox1.jpg


Zo kocht ik de NRG:
nrg1.jpg


Toen ben ik met wat vrienden de scoot gaan strippen wat zow gepiept was (tnkx 2 jasper & ingmar) en alles behalve het blok in de schuur gedumpt. Vervolgens zijn de carter helften naar Koopmans gegaan om: stage 3 getuned te worden, gestraald, RHQ-as erin, malossi afgedraaide lagers en vertanding.

Setup:
Polini 70cc EVO (tuned)
Malossi MHR team 2000 (speed) uitlaat
Malossi MHR 2000 vario
Malossi torque driver
Malossi fixed poulie
Malossi deltacluch
Malossi kevlarbelt
Malossi wingbell
Malossi vertanding
Malossi afgedraaide lagers
Malossi RHQ kruk as
Keihin 28 mm D-slide carb.
Malossi rechtspruitstuk FKT
Malossi VL13 membraam FKT
Twin Air ovaal filter
Malossi binnenrotor met Eprom
Carter stage 3 tuned FKT

Zo lag het blokkie er toen bij:
kaalblok.JPG

carters.JPG


Verder heb ik ook een 28mm PWK keihin carb. aangeschaft, een malossi mhr over range set, malossi radiotor (oorspronkelijk voor zip), een deltaclutch, wingbell, twin air ovaal filter, polini evo, en een malossi recht spruitstuk + vl13 membraam die nog door freddy zijn bijgewerkt.

Radiator:
radiator.JPG


carb. met twin air filter:
carb.JPG


Ook heb ik nog een buzzetti vork gekocht die ik tijdens het lange w88 op mn blok :p maar ben gaan polijsten (tnkx 2 worst). Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat:

voorvork.JPG


Hier het resultaat van het blok tot nu toe:
blaasblok.JPG


Verder staat dr een mhr team 2000 pijp in betselling. Gaat de evo binnenkort getuned worden (weet nog niet door wie). Ik twijfel ook nog over de ontstekking tussen PVL digitaal, malossi met eprom of hpi. Denk dat het de malossi wordt. Het is de bedoeling dat het eerst een blaaaazend frame wordt en de looks komen tegen de zomer wel.

Kijk op http://home.zonnet.nl/robvgrinsven/ voor meer fotoos!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hey rob,

ziet er vet uit ! begint al wat te worden zo.

hopelijk is die pijp er snel en laat je de cilinder ff tunen want dan kenne we Blaaaazen:)

Ik hoop dat ik ook snel met mijn blok aan de slag kan


heey ik spreek je,

laterz ingmar

|XZ-Tuning|
 
Heey Robsku !!

Hoe gaat ie dan ?
Ik wist nie eens dat jij een project had aangemaakt joh, wel beterz al die | XZ-Tuning| scooters !
Ziet er vet uit, maar nog beter innet egt !
ff opschieten en dan kan je blazen gek !

ik spreek je snel ! mzzl's Jur.

| XZ-Tuning |
 
ey rob, ziet er egt zwaar goed uit allemaal :)

netjes gedaan ook die vork, had m nog niet gezien,
ben benieuwd of je frame beetje wil vlamme :D

Laterszzz

Roeland
 
Originally posted by Pronk
Als je ff goed kijkt zie je dat er een fout in de link staat, er staan tuining ipv tuning. ff verder kijken dan je neus lang is, en niet gelijk gaan blaten :|

zo dus : http://www.xz-tuning.50megs.com

gast, doe rustig, pff :? kan ik er wat aan doen dat ik een computer noob ben:'(. die site doet et trouwens ook niet, dus wie blaat er nou
 
Yoooww Robbus,
Wreed blok gek!
Ziet er een stuk beter uit dan op me tel. :p
Kan niet w8en tot ie inelkaar zit:>.
Laterzz,
Rowan
 
vetjes!!! ik hoop dat et niet al te lang meer gaat duren voor je blaast:)
er komen btw steeds meer xz-tuned scooters op... et wordt wel wat:p nou mijnes nog ;)

ooi, jasper
 
MINI UPDATE
-----------------
het is me gelukt fotos bij zonnet te uploaden dus nu doen ze het bij iedereen.

ook ben ik verder gegaan met alles van mn voorvork te polijsten wat nog niet gedaan was (komen binnenkort fotos)

en nog bedankt voor al jullie positieve reacties!!!
 
Heeey robskuuu !

Ik hoorde dat je helemaal klaar was met je voorvork, en ben benieuwt naar et resultaat... maak snel ff piccies dan ? (als je pa et toestaat :p) En als je aanstaande week niet de team2k pijp krijgt, gaan we ff naar die zaak toe en verbouwen we de boel ff 8P!!

Ik spreek je snel weer he ?

mzzl's Jur.
 
Back
Top