Pia Poelies @ mina

limbo_aerox

S60 T5 R evolve
ik kreeg met searchen geen duidelijk antwoord dus:
ik wil dus op mijn Rally de Poelies van een Piaggio Blok gaan gebruiken.

De binnendiameter van de lagers in deze poelies is 12mm
de dikte van de vertandingsas is 17mm

is het verantwoord om deze as af te draaien?
of is het mogelijk om lagers in de poelies om te persen met lagers met een diameter van 17mm.

en heeft misschien iemand foto's van hoe mensen hun carter hebben bijgewerkt voor bv. een malossi overrange?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Wat ik aan ervaring heb passe pia poulies gewoon op de vertandings as maar moet het carter bewerkt worden omdat de versteving van blok zelf in de weg komt en een langere v-snaar plaatsen en klaar is kees ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik had igg nooit gedonder bij mina met de lagers ;) ik weet nie of je wat aan hebt maar dit zijn mij ervaringen
 
Ja carters moeten aangepast worden en ook je vertandingsdeksel voor de rest past het gewoon allemaal... in de search was er ook wel wat over te vinden btw.

dit moet er aangepast worden:
aangepast7qt.jpg


zie die "ribben" maar
 
Std pia poelies zijn k*t. Beter pak je de malossi of polini poelies ( overange ) van mina.
Het enige verschil met pia poelies tenopzichte van de std mina poelies is dat de pia groter zijn. Maar dat verschil zal je niet verbazingwekkend merken.
 
A-Bizar said:
Het enige verschil met pia poelies tenopzichte van de std mina poelies is dat de pia groter zijn. Maar dat verschil zal je niet verbazingwekkend merken.

Niet waar :p
Pia poulies hebben rechte spiebanen, minarelli niet :)
IK meen dat TGB poulies 123mm zijn en ook kromme spiebanen hebben
 
Eeh std runner poulies hebben toch echt geen rechte spiebanen hoor. Xander is hier ooit mee bezig geweest op zijn sonic, moet een stuk van zijn carterkap af. Zoek er maar eens naar.
 
runner poulies passen niet boyd :X, maar het gaat over de spiebanen, dus snap wat je bedoeld :p :*

Je moet echt voor de 128mm poulies gaan, 134mm steekt buiten je blok uit.

Maar je komt nu ook niet goed uit met je koppelings huis, daar zou je een busje voor moeten laten draaien van ongeveer 2mm hoog, anders loopt je koppeling gelijk vast.
Veel succes.

Dennis
 
134mm past ook, tenminste ik heb het ooit gezien op een Belgische Sonic uit het racekampioenschap daar. Ze hadden in de cartercap 2 grooooote gaten gemaakt en die weer dichtgemaakt zonder dat de achterpully geraakt werd. Of het ook nut heeft is natuurlijk een 2e :)
 
K heb ook hier een opengefreesde sonic carterdeksel liggen en setje pia poullies+OR snaar, laat jullie de resultaten tov standaard poullies wel een keer zien zodra met cil+rotor binnen zijn.....
 
Mol said:
134mm past ook, tenminste ik heb het ooit gezien op een Belgische Sonic uit het racekampioenschap daar. Ze hadden in de cartercap 2 grooooote gaten gemaakt en die weer dichtgemaakt zonder dat de achterpully geraakt werd. Of het ook nut heeft is natuurlijk een 2e :)

Met een sonic is het weer een ander verhaal :p :)
 
Bart Hoedemaker said:
mjah waarom zou je je hele blok naar de kloet helpe, neem dan malossi of polini poelies en TP dekseltje en klaar.
Anders moet je gaan frezen en hakken in je blok.

omdat een sonic carterdeksel te weinig ruimte heeft voor OR/pia poullies dus moet je wel je carterdeksel uitfrezen.....
 
Bart Hoedemaker said:
mjah waarom zou je je hele blok naar de kloet helpe, neem dan malossi of polini poelies en TP dekseltje en klaar.
Anders moet je gaan frezen en hakken in je blok.

Misschien omdat het veel minder kost? Het is natuurlijk wat je er voor over hebt!
 
F15 DD said:
Misschien omdat het veel minder kost? Het is natuurlijk wat je er voor over hebt!

het kost minder , maar presteerd ook minder. Ik heb juist gekozen (malossi )voor de rechte banen want std zijn ze gedraaid.( runner )

Dat ze iets groter zijn dan mina , ok... maar uit ervaringen van mensen om me heen bleek dat het te verwaarlozen was. Dat je met std mina poelies zelfs nog een beter toeren verloop had.

Maar dit is weer eens gebaseerd om meningen/ervaringen van andere , dus ik kan er naast zitten.
 
Ik heb zelf pia poullies op mijn phantom gehad , blok bijgeslepen zodat ze zouden passen , achter een ring ertussen. 15 km mee gereden en toen eruit geflikkerd , omdat
de koppeling veel te vroeg aan ging grijpen . Std mina poullies erin , hoppa , hij greep weer netjes aan.

Dus mijn ervaring: Houd je std mina poullies!!
 
BT&D said:
Ik heb zelf pia poullies op mijn phantom gehad , blok bijgeslepen zodat ze zouden passen , achter een ring ertussen. 15 km mee gereden en toen eruit geflikkerd , omdat
de koppeling veel te vroeg aan ging grijpen . Std mina poullies erin , hoppa , hij greep weer netjes aan.

Dus mijn ervaring: Houd je std mina poullies!!

of haal een overrange setje :rolleyes:
 
BT&D said:
Ik heb zelf pia poullies op mijn phantom gehad , blok bijgeslepen zodat ze zouden passen , achter een ring ertussen. 15 km mee gereden en toen eruit geflikkerd , omdat
de koppeling veel te vroeg aan ging grijpen
wat bedoel je met dat hij te vroeg ging aangrijpen, dat lijkt dan toch meer @ trekveerprob?? of drukveer prob

waarom ik voor pia poelies wil gaan: omdat ik ze gratis heb gekregen, en overrange heeft bijna iedereen al, dus wou ik het eens gaan proberen.

ws. wordt zaterdag een reserve vertandingsasje afgedraaid en de carters op maat gemaakt. resultaten zullen dan te zien zijn @ projectpage

en nog n vraagje: hoe kan ik het carter het beste aanpassen, met slijpschijf of pneumatisch freesje??
 
Ik heb ook met pia poelies gereden, en ik vond het wel goed rijden! beter als me standaard mina poelies. Je moet ook een pia drukveer halen dan en een overrange snaartje meer niet.
 
Back
Top