peugeot zenith!

muismat2000

Well-Known Member
ik heb een tijdje geleden een nieuwe uitlaat gekocht voor mijn scoot, en die loopt nu 60
maar ik wil graag een 70cc cilinder van polini, en nu is mijn vraag of mijn carburateur nu ook vervangen moet worden of kan ik die gewoon standaard houden??

bij voorbaat dank
muismat2000
 
Advertisement - register to remove this

carburateur sowieso vervangen. Ik neem aan dat je de gietijzeren cilinder bedoelt van Polini? Kan je nog beter een DR kopen en er een 19mm carburateur opzetten. Wat je beter ook kan veranderen is de vertanding en de vario
wink.gif
Wat voor uitlaat zit er nu dan onder? De 4-race zal het wel goed doen
smile.gif


Greetz
 
Met een grotere carbu krijgt je cilinder een betere smering (dûh), dus kan alleen maar beter zijn voor het behoud van je cilinder
wink.gif

Andere uitlaat misschien? Polini For Race of een Yasuni R lijken me wel goed
wink.gif

Wat dacht je van een MHR-replica of een Hebo Alu 70? Die zijn veel bruter als die Polini gevallen
wink.gif


Greetz
 
Met een grotere carb. krijg je niet meer smering, maar (hoogstens) betere koeling...

Tuurlijk kan een 70cc met standaard carb., alleen scheelt het vermogen...

Op een Peugeot heb je geen andere vario nodig...

Greetz.
 
Aanvullingkje:
Het moet niet,
maar ik heb er nu een multivar in zitten en die trekt (alleen van 50 tot 70) ietsiepietsie harder en konstanter, dan bij m'n orginele vario het geval was.
Maar voor je top hoef je het absoluut niet te doen (blijft hetzelfde)


------------------
Peugeot Speedfight Ac '98 : Gianelli Metal, Hebo race-koppeling, Malossi gele drukveer, Polini V-snaar, Mallossi Multivar, DR70,enz.
 
Originally posted by Micky:
Aanvullingkje:
Het moet niet,
maar ik heb er nu een multivar in zitten en die trekt (alleen van 50 tot 70) ietsiepietsie harder en konstanter, dan bij m'n orginele vario het geval was.
Maar voor je top hoef je het absoluut niet te doen (blijft hetzelfde)



Zeker weten dat je alles goed doet?
confused.gif


De peugeot vario zijn niet zo super goed d8 ik zo(??)! En een multivar moet dan dus wel degelijk harder gaan.....Scheelde bij ons +_10km (teller)
biggrin.gif


Greetings!
 
Nou dan zal ik er nog eens naar kijken. Maar ik heb bij m'n nieuwe vario gewoon ook nog met andere rolletjes geprobeert voor de zekerheid. en er was geen verschil te merken, alleen dat hij met andere rolletjes minder iets minder hard trok/ging.
De topsnelheid bleef gewoon het zelfde bij mij.
Maar misschien kan het door de polini v-snaar komen die ik heb??
Anyway, binnenkort krijg ik een polini airspeed binnen (Ventilvar schijnt er niet te zijn voor peugeot)


------------------
Peugeot Speedfight Ac '98 : Gianelli Metal, Hebo race-koppeling, Malossi gele drukveer, Polini V-snaar, Mallossi Multivar, DR70,enz.
 
Wat een malossi doet op een peuugeot weet ik niet, zelf had ik een hebo en een polini, heb deed het best redelijk , polini was gewoon zwaar klote( jankding ).
Maar ik zou alleen een andere vario nemen als je toch geld te veel hebt, kunt beter een torque driver nemen , dat merk je pas goed, scooter loopt perfect
 
Een maat van me heb een Malossi vario op z'n X8R-s. Het blok van de X8R lijkt best wel veel op die van de Peugeot. Die vario deed het best wel goed
smile.gif
Stuk hogere top en een gelijkmatigere acceleratie
smile.gif
 
Back
Top