Hallo allemaal,
Al een aantal jaar rij pendel ik op mijn oude Peugeot Zenith op en neer naar werk. Dit doe ik met een hoop plezier ondanks het nodige onderhoud... Ik rij namelijk minimaal 200 kilometer per week op deze oude 2 takt. Inmiddels heeft ie net iets over de 23K kilometers gelopen. Hij heeft altijd lekker vlot gereden en afgelopen jaar heb ik de Zenith om laten keuren van snor, naar brom. Hiervoor heb ik alleen alle begrenzingen hoeven verwijderen en hij liep ongeveer 52.
Sinds een maand ongeveer merk ik dat ie minder vlot rijdt dan dat ik gewend ben. Hij heeft moeite met weg komen maar zodra die eenmaal in beweging is, wilt ie nog steeds wel. De topsnelheid is inmiddels gezakt naar 41 km/h... Ik heb wat dingen geprobeerd met de afstelling, andere rolletjes, luchtfilterbak eraf, grotere sproeier, enzovoort... Niks lijkt het te verhelpen. Uiteindelijk bleek dat de Zenith bijna geen druk meer opbouwde. Dit kon je voelen aan de lucht die uit de uitlaat kwam, bijna niks. Afijn, uitlaat eraf en met perslucht goed doorgespoten. Roet vloog door de schuur maar hij doet het nu wel weer redelijk.
Nu zal ik dus mijn cilinder moeten gaan vervangen omdat hier het probleem ontstaat. Nu is het ook zo dat het van origine een snor was en deze heeft een apart cilindertje met passende uitlaat. Ik ben nu dus eigenlijk op zoek naar een goed passende cilinder + uitlaat waarmee die wel gewoon goed 50-54 km/h blijft rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben en mij wellicht kunnen adviseren welke cilinder en uitlaat goede opties zijn? Ik ben niet van plan om er een enorm snelle jongen van te maken, 70cc hoef ik hier in Rotterdam denk ik ook niet te proberen... =)
Al een aantal jaar rij pendel ik op mijn oude Peugeot Zenith op en neer naar werk. Dit doe ik met een hoop plezier ondanks het nodige onderhoud... Ik rij namelijk minimaal 200 kilometer per week op deze oude 2 takt. Inmiddels heeft ie net iets over de 23K kilometers gelopen. Hij heeft altijd lekker vlot gereden en afgelopen jaar heb ik de Zenith om laten keuren van snor, naar brom. Hiervoor heb ik alleen alle begrenzingen hoeven verwijderen en hij liep ongeveer 52.
Sinds een maand ongeveer merk ik dat ie minder vlot rijdt dan dat ik gewend ben. Hij heeft moeite met weg komen maar zodra die eenmaal in beweging is, wilt ie nog steeds wel. De topsnelheid is inmiddels gezakt naar 41 km/h... Ik heb wat dingen geprobeerd met de afstelling, andere rolletjes, luchtfilterbak eraf, grotere sproeier, enzovoort... Niks lijkt het te verhelpen. Uiteindelijk bleek dat de Zenith bijna geen druk meer opbouwde. Dit kon je voelen aan de lucht die uit de uitlaat kwam, bijna niks. Afijn, uitlaat eraf en met perslucht goed doorgespoten. Roet vloog door de schuur maar hij doet het nu wel weer redelijk.
Nu zal ik dus mijn cilinder moeten gaan vervangen omdat hier het probleem ontstaat. Nu is het ook zo dat het van origine een snor was en deze heeft een apart cilindertje met passende uitlaat. Ik ben nu dus eigenlijk op zoek naar een goed passende cilinder + uitlaat waarmee die wel gewoon goed 50-54 km/h blijft rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben en mij wellicht kunnen adviseren welke cilinder en uitlaat goede opties zijn? Ik ben niet van plan om er een enorm snelle jongen van te maken, 70cc hoef ik hier in Rotterdam denk ik ook niet te proberen... =)