Peugeot Zenith maakt geen toeren

crackscooby

New Member
Ik heb een 1998 Peugeot Zenith verticale 50cc 2t blok(A klasse/snorfiets 25km/u), ik heb hem ondertussen 1 maandje en ik ben bezig met opvoeren maar ik heb een probleem waar ik aan twijfel dus ik wil graag advies nemen.
Ik heb alle mogelijke onderdelen vervangen met performance onderdelen, carburateur afgesteld en valse lucht getest(krukaskierringen, pakkingen, isolator van de carburateur en nog)maar de enigste probleem is dat hij geen toeren wilt nemen. Vergeleken met andere 2takt scooters van mijn vrienden mijne heeft lagere toeren.

Vandaag zat ik met de uitlaat te prullen en er zijn 2 dingen opgevallen, ten eerste viel me op dat de uitlaat had een propje die ik niet kon uithalen het zat vast op de uitlaat dus ik heb hem doorgeboord en terug aangesloten en de optrek was 2x krachtiger. De 2de wat opviel was dat er een schijfachtige metaal in mijn uitlaat zat, dat zag dankzij de vorige eigenaar die 2 gaatjes had geboord helemaal achteraan de uitlaat naast de tip.

De vraag uiteindelijk is, kan de uitlaat zorgen voor toeren begrenzing als ja zou een terugloop uitlaat hiermee kunnen helpen?

Vervangen onderdelen:

Nieuwe 50cc cilinder (ingereden)
Polini variateurset met 11.5g rollen haal ik rond de 45, met 7.9 rollen maakt ie over toeren met max snelheid van 25-30km/u
alle 2 getest en 11.5 roller presteren beter kwa optrek, doortrek en top snelheid.
Polini drukveer
Polini openlucht filter
Stage6 onbegrensd CDI
Nieuwe ontsteking
12,5mm carburateur met 88mm sproeier(bougie ga ik nog checken want ik test de sproeiers momenteel voor optimale air/fuel ratio, 72mm was te zwak en presteerde heel slecht)

ALVAST BEDANKT :)
 

Attachments

  • uitlaat.jpeg
    uitlaat.jpeg
    73.2 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Met 11,5 gram rollen bereik je weinig.
Echter mag er hier niet geholpen worden met snortuning.
Enige tip die ik dan ook meegeef is: Verdiep je eens in hoe je werkelijk moet afstellen.

12,5mm carburateur met 88mm sproeier(bougie ga ik nog checken want ik test de sproeiers momenteel voor optimale air/fuel ratio, 72mm was te zwak en presteerde heel slecht)

:tearsofjoy: :joycat: o_O
 
Met 11,5 gram rollen bereik je weinig.
Echter mag er hier niet geholpen worden met snortuning.
Enige tip die ik dan ook meegeef is: Verdiep je eens in hoe je werkelijk moet afstellen.



:tearsofjoy: :joycat: o_O
Ik wil echter weten waarom hij geen toeren wilt nemen en als een uitlaat de prestatie zou kunnen verbeteren verder niets. Toch bedankt!
 
Nou als je op een snot zo hoog in de sproeier moet dan zal er meer niet in de haak zijn, Volgens mij heeft mijn zenith snor sproeier 56. Je openluchtfilter heeft al geheel geen zin,. zeker bij een snor niet.
 
Nou als je op een snot zo hoog in de sproeier moet dan zal er meer niet in de haak zijn, Volgens mij heeft mijn zenith snor sproeier 56. Je openluchtfilter heeft al geheel geen zin,. zeker bij een snor niet.
Nah ik heb het opgelost, terugloop uitlaat met 88 sproeier en een open lucht filter ik tik makkelijk de 85. Het was mijn uitlaat en verder niets...
 
Back
Top