Peugeot Zenith mengsel problemen?

bpmars

Member
Hoi allemaal,

Regelmatig post ik hier wel eens een vraagje over mijn Peugeot Zenith. Voor de context zal ik kort proberen uit te leggen wat er aan de hand is.

Recent heb ik er een nieuwe polini 50 cilinder op laten zetten met een Yasuni Eco uitlaat. Recent is de choke vervangen, deze is elektrisch en functioneerde niet meer naar behoren. Brommer rijdt op bromplaat, origini is het een snor.

Recent heb ik problemen gekregen met wegrijden zodra de scooter warm is. De scooter draait koud als een tierelier en spurt weg. Zodra deze een beetje warm is, dan lijkt ie te verzuipen bij gas geven uit stilstand. Ik moet echt een beetje veren met het gas om hem dan niet te laten verzuipen en uit te vallen. Na een seconde of 7 komt ie wel op toeren en rijdt ie redelijk, maar met veeeel minder vermogen. Topsnelheid ligt ook een kilometer of 5-7 lager. Op het moment dat ik hem dan even uitzet en vervolgens moet starten kost dit ook aanzienlijke moeite.

Nu heb ik zelf het idee dat er iets mis gaat in de carb, maar gister geprobeert deze af te stellen maar als ik aan de luchtschroef draai, komt de brommer ook niet op toeren. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Mijn monteur zit namelijk 25 kilometer verderop, dat redt ie in deze staat denk ik niet... :)
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top