Peugeot Zenith begrensd op 40km/u

Status
Not open for further replies.

crackscooby

New Member
Ik heb een week geleden een Peugeot Zenith gekocht, mijn vriend heeft hem flink afgesteld en alle motorische onderdelen werken prima.
We hebben een stage 6 onbegrensd cdi gezet maar toch wilt hem niet boven de 40 gaan, het voelt alsof het stopt met doortrek na 35km/u. Wat ik wel raar vond is dat mijn oude en nieuwe cdi 5 pins had maar mijn aansluiting maar 4 pins had(zie foto).
Hij had een grotere sproeier nodig we hebben van 72 tot 92 allemaal getest en 92 werkte het beste, het verzuipt niet en start perfect.

Specificaties:
50cc nieuwe cilinder met 92mm sproeier (200km ingereden)
Standaard variateur met lichte rollen

link van de stage6 begrenzer: https://www.k-parts.nl/cdi-stage6-onbegrensd-peugeot-verticaal-2-takt.html
 

Attachments

  • cdi.png
    cdi.png
    186.2 KB · Views: 5
Advertisement - register to remove this

Een 92 sproeier op een standaard cilinder, carburateur en uitlaat?
Waar standaard ergens tussen de 52 en 60 in zit.
Ik zou die vriend op de bank laten slapen en even gaan zoeken naar valse lucht.
Lichte rollen is niet bepaald specifiek.
Ik zelf weet niks van onbegrensde cdi op Peugeot, klinkt als hocus pocus.

92mm is overigens 9,2 cm.
 
Een 92 sproeier op een standaard cilinder, carburateur en uitlaat?
Waar standaard ergens tussen de 52 en 60 in zit.
Ik zou die vriend op de bank laten slapen en even gaan zoeken naar valse lucht.
Lichte rollen is niet bepaald specifiek.
Ik zelf weet niks van onbegrensde cdi op Peugeot, klinkt als hocus pocus.

92mm is overigens 9,2 cm.
Hij krijgt geen valse lucht hij start en werkt prima maar de doortrek stopt op 40km/u we hebben 92 gezet omdat we de inlaatstaafje van de luchtfilter moesten uithalen, de inlaatstaafje liet geen lucht in waardoor het verzoop met 60mm nu krijgt hem zo veel lucht dat hij houdt tegen met 76mm sproeier we moesten de helft van de luchtfilter dicht maken zodat de scooter niet dipte met 76mm sproeier daarom 92mm
Post automatically merged:

?


Is dit een snor of een brom?
Sorry ik weet het zelf niet kan je me de verschil uitleggen tussen de brom en snor
Het is een A klasse bromfiets voor duidelijkheid, jammer genoeg weet ik deze termen niet sorry
 
Specificaties:
50cc nieuwe cilinder met 92mm sproeier (200km ingereden)
Sorry ik weet het zelf niet kan je me de verschil uitleggen tussen de brom en snor
Het is een A klasse bromfiets voor duidelijkheid, jammer genoeg weet ik deze termen niet sorry
Of de scooter geclassificeerd is voor 25 km/h of 45 km/h.
In ieder geval, ik vind het een frappant verhaal 92 sproeier.
Praktisch onmogelijk dat dit correct is, dan is het luchtfilter niet lekker meer of valse lucht.

Echter als dit een 25 km/h scooter betreft dan dien je het voertuig te ontdoen van de werkelijke begrenzingen en dan heb ik het niet over een hocus pocus cdi.

@Telefonica2. Kan je wss wel iets vertellen over die 4/5 pins van de cdi.
 
Een A-klasse bromfiets is een snorfiets in Nederland.
Ja in dit geval is het een snor, zou een vario de situatie kunnen helpen met ongeveer 5km/u extratje??
Post automatically merged:

Of de scooter geclassificeerd is voor 25 km/h of 45 km/h.
In ieder geval, ik vind het een frappant verhaal 92 sproeier.
Praktisch onmogelijk dat dit correct is, dan is het luchtfilter niet lekker meer of valse lucht.

Echter als dit een 25 km/h scooter betreft dan dien je het voertuig te ontdoen van de werkelijke begrenzingen en dan heb ik het niet over een hocus pocus cdi.

@Telefonica2. Kan je wss wel iets vertellen over die 4/5 pins van de cdi.
Gozer de zenith heeft een inlaatstaaf maar dat ding laat helemaal geen lucht in de carburateur ik moest die gwn uithalen zelfs iemand op de forums heeft lucht probleem door die onnodige inlaatstaafje en hij rent op 54mm sproeier en nog verzuipt die omdat de carbu geen lucht krijgt zo simpel is het. Ik heb hem weggedaan en ja hij nam te veel lucht dus ik heb de sproeier vervangen met een 74 dan 76 en zo tot 88 en uiteindelijk 92, geloof het of niet hij start met de eerste kick en verzuipt niet ¯\_(ツ)_/¯

check deze thread: https://scooterforum.net/threads/peugeot-zenith-lucht-probleem.221023/
 
Last edited:
'Gozer' ( ik dacht dat je een vrouw was omdat je zei 'mijn vriend'), je linkt een topic waar ik zelf op heb gereageerd.
Maargoed prima, origineel hoort er een veel kleinere sproeier in, dus dat ding zal wel vergaan zijn na 25 jaar.
Ik neem overigens niet iets zomaar aan van iemand die een onbegrensde cdi op een Peugeot Zenith plaatst en dan vraagt of hij met een vario snelheid gaat winnen.

Het antwoord heb ik overigens al gegeven.
Echter als dit een 25 km/h scooter betreft dan dien je het voertuig te ontdoen van de werkelijke begrenzingen en dan heb ik het niet over een hocus pocus cdi.

Check deze pagina: https://scooterforum.net/help/terms/
Snor opvoer beleid

-Wil iemand informatie voor zijn sprinter om er meer dan 24pk uit zijn set te persen, dan is hij meer dan welkom.
-Wil iemand informatie om zijn snorscooter 60km/uur te laten lopen dan zien we hier dat liever niet. Dat is al 20 jaar hier de regel.
-Wil iemand informatie om zijn snorscooter wat beter op te laten trekken met ze 2en en onder de grens blijven waar de politie op bekeurd, dan zou het ook geen probleem hoeven te zijn
 
'Gozer' ( ik dacht dat je een vrouw was omdat je zei 'mijn vriend'), je linkt een topic waar ik zelf op heb gereageerd.
Maargoed prima, origineel hoort er een veel kleinere sproeier in, dus dat ding zal wel vergaan zijn na 25 jaar.
Ik neem overigens niet iets zomaar aan van iemand die een onbegrensde cdi op een Peugeot Zenith plaatst en dan vraagt of hij met een vario snelheid gaat winnen.

Het antwoord heb ik overigens al gegeven.


Check deze pagina: https://scooterforum.net/help/terms/
Mijn excuses man ik wist niet dat gozer zo slecht klonk in nl hier wordt het gwn casual gebruikt, toch bedankt voor de moeite :)
 
Of de scooter geclassificeerd is voor 25 km/h of 45 km/h.
In ieder geval, ik vind het een frappant verhaal 92 sproeier.
Praktisch onmogelijk dat dit correct is, dan is het luchtfilter niet lekker meer of valse lucht.

Echter als dit een 25 km/h scooter betreft dan dien je het voertuig te ontdoen van de werkelijke begrenzingen en dan heb ik het niet over een hocus pocus cdi.

@Telefonica2. Kan je wss wel iets vertellen over die 4/5 pins van de cdi.
Post automatically merged:


Dit is een snor cdi welke waarschijnlijk niet begrenst. er worden 4 pinnen gebruikt. pin 5 hangt er "los"bij.

Mijn CDI is nog de originele.en hij maakt hier gewoon overtoeren mee omdat de rollen te licht zijn,hij word er dus niet opbegrensd en er is niks aan gezaagd/geboord e.d. Als je zo hoog in sproeier moet dan klopt er ergens iets niet. misschien is jou isolator wel gebroken of een scheur er in. https://www.cityparts.nl/pakking-is...O5ZCPf4QC051gYD6KVs4-sxK59xgj5mxoCsTwQAvD_BwE
Post automatically merged:

Laten we niet overdrijven. :p
Ding is begrensd op wss 3 punten, staat genoeg over op dit forum en google.
klopt 3 punten.
 

Attachments

  • IMG_20230113_091409.jpg
    IMG_20230113_091409.jpg
    238.4 KB · Views: 9
  • IMG_20230113_091338.jpg
    IMG_20230113_091338.jpg
    161.8 KB · Views: 9
  • IMG_20230113_091321.jpg
    IMG_20230113_091321.jpg
    99.2 KB · Views: 9
Last edited:
Post automatically merged:


Dit is een snor cdi welke waarschijnlijk niet begrenst. er worden 4 pinnen gebruikt. pin 5 hangt er "los"bij.

Mijn CDI is nog de originele.en hij maakt hier gewoon overtoeren mee omdat de rollen te licht zijn,hij word er dus niet opbegrensd en er is niks aan gezaagd/geboord e.d. Als je zo hoog in sproeier moet dan klopt er ergens iets niet. misschien is jou isolator wel gebroken of een scheur er in. https://www.cityparts.nl/pakking-is...O5ZCPf4QC051gYD6KVs4-sxK59xgj5mxoCsTwQAvD_BwE
Post automatically merged:


Varioplaat, luchtfilter en vertanding vermoed ik.
Wellicht uitlaat nog.
Ma ben je nou snortuning aan 't promoten?:screamcat:
 
Post automatically merged:


Dit is een snor cdi welke waarschijnlijk niet begrenst. er worden 4 pinnen gebruikt. pin 5 hangt er "los"bij.

Mijn CDI is nog de originele.en hij maakt hier gewoon overtoeren mee omdat de rollen te licht zijn,hij word er dus niet opbegrensd en er is niks aan gezaagd/geboord e.d. Als je zo hoog in sproeier moet dan klopt er ergens iets niet. misschien is jou isolator wel gebroken of een scheur er in. https://www.cityparts.nl/pakking-is...O5ZCPf4QC051gYD6KVs4-sxK59xgj5mxoCsTwQAvD_BwE
Post automatically merged:


Varioplaat, luchtfilter en vertanding vermoed ik.
Ik heb wel gemerkt dat 92mm iets te groot is want als hij te lang stil staat met de benzinekraan open dan krijg ik hem niet opgestart, enige ding wat ik moet doen is benzinekraan uitzetten wanneer ik hem stil laat in de garage. De varioplaat heb ik al uitgehaald, luchtfilter en isolator staat goed maar de vertanding heb ik niet gecheckt, ik kan misschien eventueel een nieuwe variateurset installeren maar het gaat niet veel helpen denk ik. Het kan goed zijn dat hem valse lucht krijg inderdaad maar ik merk geen stoter of een dip met 78mm sproeier of hoger maar de luchtfilter neemt echt heel veel lucht in maar ja jullie hebben uiteindelijk gelijk.
 
Ik heb wel gemerkt dat 92mm iets te groot is want als hij te lang stil staat met de benzinekraan open dan krijg ik hem niet opgestart, enige ding wat ik moet doen is benzinekraan uitzetten wanneer ik hem stil laat in de garage. De varioplaat heb ik al uitgehaald, luchtfilter en isolator staat goed maar de vertanding heb ik niet gecheckt, ik kan misschien eventueel een nieuwe variateurset installeren maar het gaat niet veel helpen denk ik. Het kan goed zijn dat hem valse lucht krijg inderdaad maar ik merk geen stoter of een dip met 78mm sproeier of hoger maar de luchtfilter neemt echt heel veel lucht in maar ja jullie hebben uiteindelijk gelijk.
heb je die buis er nog wel aan of is het filer gewoon zonder de buis momenteel??
 
heb je die buis er nog wel aan of is het filer gewoon zonder de buis momenteel??
Nee dat had ik juist moeten weghalen omdat het geen lucht kreeg en verzoop op 60mm sproeier(standaard) en kleiner had ik niet dus heb een grotere sproeier gezet omdat die te veel lucht in nam zonder de luchtbuis/verlengstuk van de inlaat. Ik had geen andere optie :/
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top