Peugeot Speedfight start niet

Ik heb een peugeot speedfight 1 met +-27000km. De laatste tijd starte hij vaak moeilijk maar na veel kicken uiteindelijk wel. Nu toen ik hem gisteren probeerde starten ging hij maar niet aan. De blok gaat wel rond, bougie geeft vonk en hij krijgt benzine maar wilt niet aangaan. Mijn volgende gedachte was om de cillinder eraf te halen maar ik dacht dat er mischien nog iets was dat ik kan proberen voor ik dat doe.
 
Advertisement - register to remove this

Heb hem nu gestart gekregen met het nieuwe membraamplaatje (start nog steeds moeilijk) maar nu kan ik geen gas geven en hoor ik een raar blaasgeluid (of is dit omdat de luchtfilter er niet opstaat?).

 
Je zegt het goede antwoord al zelf.
Zonder luchtfilter is de hele afstelling slecht.
Even het luchtfilter er op zetten en van daar uit af stellen.

Voor de rest klinkt het wel goed zo zonder luchtfilter,
na het goed afstellen zal het wel goed komen.
 
Het klinkt een beetje als dat hij te weinig benzine krijgt.
Welke sproeier gebruik je, en hoe is de kleur van de bougie?
En het luchtfilter is origineel en compleet neem ik aan?

Wel goed dat je er videos van maakt, dat zouden meer mensen moeten doen zodat mensen een beter beeld kunnen vormen.
 
Last edited:
Sproeier 78 is wel hoog voor een standaard setup met origineel fabrieksaf luchtfilter.
Weet je zeker dat het een origineel luchtfilter is die op de juiste manier met alles er op en er aan zit gemonteerd?
Als dat zo is , dan zou ik verder zoeken of er ergens valse lucht zit bij de keerringen op de krukas .
 
Sproeier 78 is wel hoog voor een standaard setup met origineel fabrieksaf luchtfilter.
Weet je zeker dat het een origineel luchtfilter is die op de juiste manier met alles er op en er aan zit gemonteerd?
Als dat zo is , dan zou ik verder zoeken of er ergens valse lucht zit bij de keerringen op de krukas .
Enkel het verlengstuk van de luchtfilter is eraf. Voor de rest heb ik net de keerringen vervangen en alke pakkingen tussen membraam en carbu.
 
Back
Top