Peugeot Speedfight 2 start niet meer.

JoeyMe09

New Member
De scooter start niet meer na (gok ik) 20 km zonder olie gereden te hebben. Wat zou het kunnen zijn? Hoe zou ik hem kunnen starten?

Jammer weer. Zonder bedoeling wss een slangetje losgegaan tijdens sleutelen van gisteravond. Vanmiddag op weg naar het roc van almelo voor school. Toen viel de scooter ineens uit. Zag toen pas dat het slangetje los zat. Weer erop gezet en startte niet meer.

Ik heb zelf ook verstand van scooters, maar wist gwn niet wat dit was. Samen met mijn vader de scooter opgehaald. Daarna de cilinder eraf gehaald (voor het eerst). Zaten goede krassen op de cilinder en de zuiger. De zuigerveren waren ook versleten en in de groef in de cilinder. Dus dat wordt een nieuwr cilinderkit. zou een airsal 70cc kit goed zijn met verder standaard setup?
 
Advertisement - register to remove this

Jammer weer. Zonder bedoeling wss een slangetje losgegaan tijdens sleutelen van gisteravond. Vanmiddag op weg naar het roc van almelo voor school. Toen viel de scooter ineens uit. Zag toen pas dat het slangetje los zat. Weer erop gezet en startte niet meer.
Aiii...
Je kan proberen om weer olie toe te voegen en de scooter daarna proberen te starten.
Het is wel zo dat je dit op eigen risico doet.
Wellicht is het verstandig om eerst informatie in te winnen bij een scooterbedrijf of bij iemand die hier verstand van heeft.
Succes.
 
Back
Top