Peugeot Speedfight start niet

Ik heb een peugeot speedfight 1 met +-27000km. De laatste tijd starte hij vaak moeilijk maar na veel kicken uiteindelijk wel. Nu toen ik hem gisteren probeerde starten ging hij maar niet aan. De blok gaat wel rond, bougie geeft vonk en hij krijgt benzine maar wilt niet aangaan. Mijn volgende gedachte was om de cillinder eraf te halen maar ik dacht dat er mischien nog iets was dat ik kan proberen voor ik dat doe.
 
Advertisement - register to remove this

Of de bougie nat wordt vind ik moeilijk om te zien maar volgens mij wel. Compressie heeft hij ook nog echter weet ik niet of het voldoende is want ik heb zo geen meter. De rest ga ik morgen bekijken.

En ik weet niet of je hier iets mee bent maar met deodorant (ik weet dat het niet super is om dit te doen) starte hij wel en draaide een paar seconden maar viel dan terug uit.
 
Als ik mijn carburateur los laat hangen zonder vlotterbak en mijn vinger op de opening van het spruitstuk houdt en vervolgens kick komt er benzine uit mijn carburateur. Klopt het dan dat hij wel nog vacuum trekt?
 
Dat is wel een kilometer stand waar de zuigerveren niet meer goed afdichten en bij stationair al compressie begin te verliezen.

Als de zuiger en cilinder goed zijn een ander zuigerveer setje erin zetten als het de originele peugeot cilinder is.
 
Ja, dus dan is de volgende stap cillinder eraf halen zeker?
Ja, dat zou ik dus niet doen, vooral als de scooter watergekoeld is want daar haal je, je misschien meer problemen op de hals dan je al hebt.
De scooter start wel met deo dus dit is een teken dat er geen benzine tot in de cilinder komt.
Brandstof komt met starten wel aan bij de carburateur, want dat heb je getest.
Dus alles daartussen nakijken.
Carburateur schoonmaken.
Vlotter en vlotternaald controleren op werking.
Als dit niet helpt, de punten in post#2 van @Brute-Force nakijken.
 
Back
Top