Devin,
helaas zijn de batterijen van de glazen bol uitgeput.
Een motor heeft 3 dingen nodig om goed te starten en te rijden.
1. Een goede compressie.
2. Een goed brandstof/lucht mengsel
3. Een goede vonk op het juiste tijdstip.
En om te kunnen blijven rijden nog een 4de ding, namelijk smering maar we gaan er even gemakshalve van uit dat dit in orde is.
Twee van de drie punten zijn al niet in orde en de derde weet je ook niet met zekerheid omdat de scooter niet meer loopt.
Dus je laat een krukas en een zuiger vervangen,
ik neem aan, hier was een rede voor???
Je gaat de scooter ophalen en hij start heel lastig/niet en de goede man wijst je op de gebreken, ik neem aan dat hij als dealer je ook een paar opties heeft aangedragen en misschien wel een prijsindicatie.
Ik denk dat hij, die deze klus heeft uitgevoerd, het beste kan beoordelen wat de staat van de cilinder en het motorblok in het algemeen is en wat er precies scheelt met de ontsteking, want met de opmerking
de vonk niet op de juiste plek of manier was
kan ik niks mee!
Ervan uitgaande dat de goeie man zijn vak beheerst en dat hij de zuiger, de zuigerveren en de pakkingen goed geplaatst heeft kan het bijna niet anders dan dat de cilinder beschadigd of versleten is en hierdoor de compressie te laag.