Huidige Setup:
Optisch:
De Speedake bij aankoop:
Het carter moest een nieuw carterhelf krijgen want de uitlaatophanging was afgebroken:
Het frame dat ik ga gebruiken:
Sportstuur met de clamp:
Wat foto's van de onderdelen die ik al heb:
De stage6 pro (met losse binnenkop)
De Polini Funky
-------------------------------
07/02/08
-------------------------------
Vandaag een radje aangeschaft. Zo zag het eruit voor ik het lakte:
Het resultaat, ik heb ook de afkorting van onze groep er op gepoten: "Waasland Racing Team".
-------------------------------
13/02/08
-------------------------------
Vandaag men remklauw geschuurd en gelakt met de motip remklauw lak.
De lak is echt van super goede kwaliteit en kost niet veel en als je het goed doet is je remklauw net als nieuw!
Werkwijze:
- schuren (korrel 200)
- ontvetten
- witte motip primmer 2X
- motip remklauw lak 1X
Het resultaat:
Ik heb ook de vertanding gecontroleerd:
-------------------------------
20/03/08
-------------------------------
Deze week heb ik men bestelling van eurosooters
binnengekregen, nu kan ik het blok beginnen opbouwen.
Een foto van de bestelling toen ze net binnenkwam:
Ook heb ik nog verder geschuurd aan het blok tot korrel 800, ik moet nog tot 1200 en dan polijsten:
Het opslagkastje, met een paar vrij belangrijke onderdelen:
Het frame is nu ook bijna klaar, enkel de bedrading moet nog gefixt worden. Overmorgen ga ik de krukas plaatsen met verse skf c3-lager en keerringen, dan zal ik het blok hopelijk binnenkort kunnen aankicken!
De stage6 clamp wordt vervangen door een afgedraaide tnt clamp want er zit speling op de stage6 clamp.
Foto van mijn stuurinrichting tot nu toe:
-------------------------------
06/04/08
-------------------------------
Mijn krukas is deze week geplaatst geweest met behulp van een pers, helaas was daar door mijn klein carter gescheurd. Via via kon ik aan een gloednieuw carterdeel komen voor €85 wat nog redelijk meevalt van prijs.
Toen ik men blokje terug had nadat de krukas was geplaatst kon ik beginnen met het monteren van alle onderdelen.
-------------------------------
15/04/08
-------------------------------
Vandaag het vliegwiel gelakt, wat zeer goed is gelukt.
hier is de werkwijze:
- Schuren (80, 400)
- ontvetten met wasbenzine
- motip witte primer
- motip 51020 (mijn kleur)
- motip clear varnish
Het resultaat:
-------------------------------
20/04/08
-------------------------------
Vandaag heb ik het blok onder het frame geinstalleerd.
---------------------------
24/06/08
---------------------------
De scooter rijdt, maar hij is nog niet afgesteld.
---------------------------
07/12/08
---------------------------
Het is weer een hele tijd geleden, en er is natuurlijk weer veel gebeurt; de stage6 pro heeft plaats gemaakt voor een hebo en de polini funky voor een JS.
De scooters staat momenteel bij VHM om hem af te stellen op de testbank, de ontsteking kon alleen niet goed mee en liet het afweten na de 12000 toeren, waarschijnlijk is de cdi begrenst dus er is een stage6 onbegrensde cdi bestelt, en nu is het wachten op de cdi...
de cilinder (hebo)
de nieuwe uitlaat:
-----------------------
18/12/08
-----------------------
Toch maar een binnenrotor aanschaven want de standaardontsteking houd het niet vol. De powerband begint bij 14k en dat haalt de ontsteking niet. De binnenrotor is onderweg!
-----------------------
23/12/08
-----------------------
Vandaag de selletra ontvangen, hij ziet er nog heel goed uit, het is een minarelli versie met een peugeot rotor. Ik heb er ook nog twee iridiumbougies bij gekregen en een een ngk bougiekabel+dop.
-----------------------
27/01/09
-----------------------
Precies één jaar geleden dit project gestart, en omdat te vieren, een update!
De kappen zijn zelf gespoten met motip en kunnen worden geinstalleerd als de scooter terug is van bij VHM.
-----------------------
28/02/09
-----------------------
Vandaag de scoot teruggekregen, hij heeft een continu vermogen van 8.1pk, teleurstellend, maar hij trekt wel als een zot! Van hove heeft het goed gedaan.
Grafiek:
----------------------
02/03/09
----------------------
Vandaag nog enkele foto's getrokken van de scooter, binnenkort ga ik de kappen er op zetten en de nodige dingen afwerken.
Er zijn ondertussen al enkele dingens verandert, de voorrem is geinstalleerd enkel nog niet op druk gebracht en de kabelboom is aangepast op de binnenrotor, nieuwe str8 clamp enz..
Voorrem:
Achteraanzicht:
cilinder, uitlaat en eprom enz..:
Str8 clamp:
Waterpomp is verder van het blok geplaatst voor de binnenrotor en er is een waterpompmeeneemersplaat voor gedraait:
----------------------
22/03/09
----------------------
Vandaag de kappen geinstalleerd, wat echt niet simpel was! Enkel het voorspatbord ontbreekt nog, maar dat is omdat mijn radje in de weg zit..
Foto's!:
Uitleg bij de foto's komt later!
- Hebo Manston Replica 3BR *MAX*tuned*
- JS berekend op speed gelast door DPR
- Dellorto 21mm black race carb
- Stage 6 HPC krukas
- Polini speedcontrol vario
- Malossi delta clutch
- Polini v-snaar
- Malossi E5 Powerfilter
- Stage 6 big valve kit
- Stage 6 halfpoulie
- Stage 6 wingbell
- Malossi selletra digitronic binnenrotor
Optisch:
- Stage 6 Sportstuur
- Stage 6 clamp voor speedfight-> Wordt tnt afgedraaide clamp
- Stage 6 snelgas + stuurschakelaars
- Stage 6 Toereren/temp teller
- Digitaal fietscomputertje voor de snelheid
- TNT Lexus achterlicht
- Blauwe carterbouten (worden chrome)
- Doorzichtige pinkerglaasjes
- Carters + carterdeksel polijsten
- Kappen + binnenkappen in metalic grijs
- YSS 310mm gas achterveer
- Traanplaat als underseat
De Speedake bij aankoop:
Het carter moest een nieuw carterhelf krijgen want de uitlaatophanging was afgebroken:
Het frame dat ik ga gebruiken:
Sportstuur met de clamp:
Wat foto's van de onderdelen die ik al heb:
De stage6 pro (met losse binnenkop)
De Polini Funky
-------------------------------
07/02/08
-------------------------------
Vandaag een radje aangeschaft. Zo zag het eruit voor ik het lakte:
Het resultaat, ik heb ook de afkorting van onze groep er op gepoten: "Waasland Racing Team".
-------------------------------
13/02/08
-------------------------------
Vandaag men remklauw geschuurd en gelakt met de motip remklauw lak.
De lak is echt van super goede kwaliteit en kost niet veel en als je het goed doet is je remklauw net als nieuw!
Werkwijze:
- schuren (korrel 200)
- ontvetten
- witte motip primmer 2X
- motip remklauw lak 1X
Het resultaat:
Ik heb ook de vertanding gecontroleerd:
-------------------------------
20/03/08
-------------------------------
Deze week heb ik men bestelling van eurosooters
binnengekregen, nu kan ik het blok beginnen opbouwen.
Een foto van de bestelling toen ze net binnenkwam:
Ook heb ik nog verder geschuurd aan het blok tot korrel 800, ik moet nog tot 1200 en dan polijsten:
Het opslagkastje, met een paar vrij belangrijke onderdelen:
Het frame is nu ook bijna klaar, enkel de bedrading moet nog gefixt worden. Overmorgen ga ik de krukas plaatsen met verse skf c3-lager en keerringen, dan zal ik het blok hopelijk binnenkort kunnen aankicken!
De stage6 clamp wordt vervangen door een afgedraaide tnt clamp want er zit speling op de stage6 clamp.
Foto van mijn stuurinrichting tot nu toe:
-------------------------------
06/04/08
-------------------------------
Mijn krukas is deze week geplaatst geweest met behulp van een pers, helaas was daar door mijn klein carter gescheurd. Via via kon ik aan een gloednieuw carterdeel komen voor €85 wat nog redelijk meevalt van prijs.
Toen ik men blokje terug had nadat de krukas was geplaatst kon ik beginnen met het monteren van alle onderdelen.
-------------------------------
15/04/08
-------------------------------
Vandaag het vliegwiel gelakt, wat zeer goed is gelukt.
hier is de werkwijze:
- Schuren (80, 400)
- ontvetten met wasbenzine
- motip witte primer
- motip 51020 (mijn kleur)
- motip clear varnish
Het resultaat:
-------------------------------
20/04/08
-------------------------------
Vandaag heb ik het blok onder het frame geinstalleerd.
---------------------------
24/06/08
---------------------------
De scooter rijdt, maar hij is nog niet afgesteld.
---------------------------
07/12/08
---------------------------
Het is weer een hele tijd geleden, en er is natuurlijk weer veel gebeurt; de stage6 pro heeft plaats gemaakt voor een hebo en de polini funky voor een JS.
De scooters staat momenteel bij VHM om hem af te stellen op de testbank, de ontsteking kon alleen niet goed mee en liet het afweten na de 12000 toeren, waarschijnlijk is de cdi begrenst dus er is een stage6 onbegrensde cdi bestelt, en nu is het wachten op de cdi...
de cilinder (hebo)
de nieuwe uitlaat:
-----------------------
18/12/08
-----------------------
Toch maar een binnenrotor aanschaven want de standaardontsteking houd het niet vol. De powerband begint bij 14k en dat haalt de ontsteking niet. De binnenrotor is onderweg!
-----------------------
23/12/08
-----------------------
Vandaag de selletra ontvangen, hij ziet er nog heel goed uit, het is een minarelli versie met een peugeot rotor. Ik heb er ook nog twee iridiumbougies bij gekregen en een een ngk bougiekabel+dop.
-----------------------
27/01/09
-----------------------
Precies één jaar geleden dit project gestart, en omdat te vieren, een update!
De kappen zijn zelf gespoten met motip en kunnen worden geinstalleerd als de scooter terug is van bij VHM.
-----------------------
28/02/09
-----------------------
Vandaag de scoot teruggekregen, hij heeft een continu vermogen van 8.1pk, teleurstellend, maar hij trekt wel als een zot! Van hove heeft het goed gedaan.
Grafiek:
----------------------
02/03/09
----------------------
Vandaag nog enkele foto's getrokken van de scooter, binnenkort ga ik de kappen er op zetten en de nodige dingen afwerken.
Er zijn ondertussen al enkele dingens verandert, de voorrem is geinstalleerd enkel nog niet op druk gebracht en de kabelboom is aangepast op de binnenrotor, nieuwe str8 clamp enz..
Voorrem:
Achteraanzicht:
cilinder, uitlaat en eprom enz..:
Str8 clamp:
Waterpomp is verder van het blok geplaatst voor de binnenrotor en er is een waterpompmeeneemersplaat voor gedraait:
----------------------
22/03/09
----------------------
Vandaag de kappen geinstalleerd, wat echt niet simpel was! Enkel het voorspatbord ontbreekt nog, maar dat is omdat mijn radje in de weg zit..
Foto's!:
Uitleg bij de foto's komt later!
Last edited: