Peugeot Speedake LC

Speeddrake

MHR speed 7T Owner
Peugeot Speedake LCDD

www.streetfighter1100.tk
www.md-tuning.nl

Toen ik hem had gekocht en opgeknapt
fase1-3.jpg


fase1-7.jpg


Dit is mijn oude setup:
- Hebo 70cc Alu bijgewerkt
- Arreche 17,5mm
- Yasuni R met alu demper
- Malossi Multivar
- Polini Speedclutch
- Top Racing krukas + C3 lagers

Maar dit ging me niet te snel genoeg en besloot om hem LC te maken met een iets brutere setup:

Setup:
- Airsal ALu 70CC LC vlinder M&D Tuned
- Dell'Ortho 21mm
- Homemade RVS 21mm spruitstuk
- Selettra binnenrotor onsteking
- Malossi MHR70 pijp verlast door BMF
- Malossi RHQ + C3 lagers
- Malossi VL9 membraan
- Malossi Red Filter
- Malossi Multivar
- Malossi Kevlar v-snaar (Di-tech)
- Polini Speedclutch
- Getuned carters by M&D Tuning

En toen zag ie er zo uit
fase2-0001.jpg


fase2-0005.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Doordat me bigend lager eruit is gevlogen is de airsal kapot gelopen en heb besloten om maar verder te gaan met het echte werk
Dit is mijn nieuwe setup:
- Malossi MHR speed 70cc (mina)
- Yasuni C20 (pia)
- 26mm Dellorto
- Homemade 29mm RVS spruitstuk (M&D Tuning)
- Polini Membraan 4 kleps
- Selettra binnenrotor onsteking
- Malossi E14 filter
- Malossi Mhr 2000 vario (mina)
- Malossi Overrange poulies (mina)
- Polini Speedclutch
- Getuned carters (M&D Tuning)

Heb eindelijk het blokje weer in elkaar :p
blokspeed01.jpg


blokspeed02.jpg


Speed004.jpg

Nu moet alleen nog de uitlaat verlast worden

En dan kan ie aangekickt worden -:-

Binnen kort ook maar ff subframe en rvs veer lassen.Dan kan ik weer branden, want krijg echt de kriebels. :p
 
Last edited:
Je begint ff met het lassen van een subframe
001.jpg

de C20 is zo goed als af
002.jpg

nog weer een stukje verder lasssen
003.jpg

nog meer :p
004.jpg

en dan is het subframe klaar :)
006.jpg

daarna het subframe aan de scoot gelast
007.jpg

met c20
008.jpg


009.jpg


011.jpg


013.jpg


012.jpg

binnenkort meer
 
Last edited:
en eindelijk leeft de speedake naar 100 kicks geven en pijn in me voet :p, binnenkort gaan we ook filmpjes maken.
ben nog volop bezig met afstellen enz

014.jpg


015.jpg


016.jpg


017.jpg
 
Last edited:
heb me scoot maar gestript, want hij gaat naar de straler toe en vervolgens naar de poedercoater, samen met de 10 inch voorvelg.

fram001.jpg


fram002.jpg

30 maakt je buurt weer prettig :D
30kmh.jpg
 
Last edited:
We zijn ook ff bezig geweest met een houder voor de temp.sensor van koso. Hiermee hoeft ie niet meer in de cill kop en kan ie mooi weg gewerkt worden achter de kappen oid.ding is van messing(we gaan er ook 1 maken van aluminium).Binnen kort zal er ook een nieuwe paddock worden gemaakt "ala motor"

kosohouder.jpg
 
Last edited:
En na 4 jaar eindelijk een nieuwe voorvork.Tis er 1 van EBR
voorvork1ebr.jpg


voorvork2ebr.jpg

ding is echt 10x beter dan de orginele

greetz 8)
 
Last edited:
En eindelijk is me frame en 10" velg gepoedercoat.Nu kan ik weer beginnen met de opbouw van het spulletje.Selettra binnenrotor is verkocht en er word een HPI 2005 aan geschaft.De inlaat hebben we ook verandert, want de vorige was te lang en daardoor had ik vermogen verlies.

Toen ze gestraald waren
gestraaldframeenvelg.jpg

Week gewacht en toen waren ze gepoedercoat
DSC00979.JPG


DSC00980.JPG


Nieuw spruitstuk gefixt deze is een heel stuk korter dan de vorige.Kijken of het goed uitpakt ;)

DSC00965klein.jpg


DSC00968klein.jpg
 
Last edited:
DSC00989klein.jpg


DSC00990klein.jpg


HPI 2005 aangeschaft :p plus tnt remschijfje
DSC00998.JPG


vandaag een electrische waterpomp(mercedes bosch) aangeschaft. dit zal de koeling moeten verbeteren. binnenkort maar op de scoot plaatsen en kijken of ie goed zijn best doet
elecwaterpompje.jpg
 
Last edited:
De speedake leeft weer sinds vandaag, gas reactie is super met het nieuwe spruitstukje.Moet nog ff koeling aansluiten en dan kan ik weer knallen en de goede afstelling zoeken.

DSC01048kl.jpg


DSC01050kl.jpg


DSC01053kl.jpg


DSC01054kl.jpg
 
Last edited:
De speedake zit weer in elkaar.Er moeten nog wat kleine dingen gebeuren zoals gaas in de onderkuip en er moeten nog wat dingen geborcht worden voor dat de sprints beginnen.Volgende week gaat ie op de testbank en dan kijken we wel of er nog wat verbetert kan worden.

speedakeaf001.jpg


speedakeaf002.jpg


speedakeaf003.jpg


speedakeaf004.jpg


speedakeaf005.jpg


speedakeaf006.jpg


de onderkuip heb ik ook verder gefinischt. heb er het wel bekende racegaas er achter gemaakt. remklauw ook maar ff in de kleur mee gespoten :D

onderkuipaf1.jpg


onderkuipaf2.jpg


remklauw.jpg
 
Last edited:
vandaag op koninginnedag maar een andere paddock gemaakt. radiateur heb ik ook ff netjes gemaakt,
pics:
paddock.jpg


paddock2.jpg


paddock3.jpg


radia.jpg


pakketje binnen van scootparts. me is blij want er zat een vertanding in en wingbell :)

vertandingwingbell.jpg
 
Last edited:
Heb ff een nieuw spruitstukje gemaakt voor de polini bigvalve 4 kleps membraan. We gaan kijken wat nu het verschil is tussen de polini en malossi membraan.De malossi membraan brengt me wat vragen op kwa stuiting en flow van de gassen dus binnenkort een testbankrun.

kortspruitstuk01.jpg


kortspruitstuk02.jpg
 
ik had op jubbega en damwoude een relatief langzame tijd van 9 sec.ben er dus achter gekomen waarom ik zo'n langzame tijd had, de overrange poulies was het probleem.Heb maar weer de origenele poulies erin gedaan en het rijdt echt 10x beter hij blijft nu tenminste acceleren tot aan zijn top wat ie hiervoor niet deed.alleen de koppeling moet nog iets strakker gezet worden ;)

Filmpjes:
http://www.md-tuning.nl/acceleren1.avi
http://www.md-tuning.nl/acceleren2.avi
http://www.md-tuning.nl/accelerentop.avi
http://www.md-tuning.nl/topspeed.avi
 
Back
Top