Peugeot Speedake!

jonez

Well-Known Member
Huidige Setup:
  • Hebo Manston Replica 3BR *MAX*tuned*
  • JS berekend op speed gelast door DPR
  • Dellorto 21mm black race carb
  • Stage 6 HPC krukas
  • Polini speedcontrol vario
  • Malossi delta clutch
  • Polini v-snaar
  • Malossi E5 Powerfilter
  • Stage 6 big valve kit
  • Stage 6 halfpoulie
  • Stage 6 wingbell
  • Malossi selletra digitronic binnenrotor


Optisch:
  • Stage 6 Sportstuur
  • Stage 6 clamp voor speedfight-> Wordt tnt afgedraaide clamp
  • Stage 6 snelgas + stuurschakelaars
  • Stage 6 Toereren/temp teller
  • Digitaal fietscomputertje voor de snelheid
  • TNT Lexus achterlicht
  • Blauwe carterbouten (worden chrome)
  • Doorzichtige pinkerglaasjes
  • Carters + carterdeksel polijsten
  • Kappen + binnenkappen in metalic grijs
  • YSS 310mm gas achterveer
  • Traanplaat als underseat
-----------------------------------------------------------------

De Speedake bij aankoop:
speedake.jpg



Het carter moest een nieuw carterhelf krijgen want de uitlaatophanging was afgebroken:
oud%20carter.jpg

oud%20carter%20(1).jpg



Het frame dat ik ga gebruiken:
frame.jpg



Sportstuur met de clamp:
stuur.jpg

stuur (1).jpg



Wat foto's van de onderdelen die ik al heb:
groepfoto (1).jpg

groepfoto (4).jpg


De stage6 pro (met losse binnenkop)
groepfoto (2).jpg

stage6 pro(1).jpg


De Polini Funky
groepfoto (3).jpg




-------------------------------
07/02/08
-------------------------------
Vandaag een radje aangeschaft. Zo zag het eruit voor ik het lakte:
radje%20(1).jpg

radje%20(2).jpg



Het resultaat, ik heb ook de afkorting van onze groep er op gepoten: "Waasland Racing Team".
radje%20(3).jpg

radje.jpg





-------------------------------
13/02/08
-------------------------------
Vandaag men remklauw geschuurd en gelakt met de motip remklauw lak.
De lak is echt van super goede kwaliteit en kost niet veel en als je het goed doet is je remklauw net als nieuw!
Werkwijze:
- schuren (korrel 200)
- ontvetten
- witte motip primmer 2X
- motip remklauw lak 1X


remklauw%20(1).jpg

remklauw%20(2).jpg



Het resultaat:
remklauw.jpg

remklauw compleet.jpg



Ik heb ook de vertanding gecontroleerd:
vertanding.jpg

vertanding (1).jpg

vertanding (2).jpg





-------------------------------
20/03/08
-------------------------------
Deze week heb ik men bestelling van eurosooters
binnengekregen, nu kan ik het blok beginnen opbouwen.

Een foto van de bestelling toen ze net binnenkwam:
bestelling.jpg

bestelling (1).jpg



Ook heb ik nog verder geschuurd aan het blok tot korrel 800, ik moet nog tot 1200 en dan polijsten:
carter%20geschuurt.jpg

carter%20geschuurt (1).jpg

carter%20geschuurt (2).jpg

carter%20geschuurt (3).jpg



Het opslagkastje, met een paar vrij belangrijke onderdelen:
kastje.jpg

kastje (1).jpg

kastje (2).jpg

kastje (3).jpg

kastje (4).jpg


Het frame is nu ook bijna klaar, enkel de bedrading moet nog gefixt worden. Overmorgen ga ik de krukas plaatsen met verse skf c3-lager en keerringen, dan zal ik het blok hopelijk binnenkort kunnen aankicken!


De stage6 clamp wordt vervangen door een afgedraaide tnt clamp want er zit speling op de stage6 clamp.

Foto van mijn stuurinrichting tot nu toe:
motorblok frame.jpg




-------------------------------
06/04/08
-------------------------------
Mijn krukas is deze week geplaatst geweest met behulp van een pers, helaas was daar door mijn klein carter gescheurd. Via via kon ik aan een gloednieuw carterdeel komen voor €85 wat nog redelijk meevalt van prijs.

Toen ik men blokje terug had nadat de krukas was geplaatst kon ik beginnen met het monteren van alle onderdelen.

motorblok%20frame%20(1).jpg

motorblok%20frame%20(2).jpg





-------------------------------
15/04/08
-------------------------------
Vandaag het vliegwiel gelakt, wat zeer goed is gelukt.
hier is de werkwijze:
- Schuren (80, 400)
- ontvetten met wasbenzine
- motip witte primer
- motip 51020 (mijn kleur)
- motip clear varnish

Het resultaat:
vliegwiel.jpg

vliegwiel (1).jpg





-------------------------------
20/04/08
-------------------------------
Vandaag heb ik het blok onder het frame geinstalleerd.
motorblok%20frame%20(3).jpg

motorblok%20frame%20(4).jpg

motorblok%20frame%20(5).jpg

motorblok%20frame%20(6).jpg

motorblok%20frame%20(10).jpg

motorblok%20frame%20(9).jpg





---------------------------
24/06/08
---------------------------
De scooter rijdt, maar hij is nog niet afgesteld.
rijdend.jpg

rijdend (1).jpg

rijdend (2).jpg

rijdend (3).jpg

rijdend (4).jpg

rijdend (5).jpg

rijdend (6).jpg






---------------------------
07/12/08
---------------------------
Het is weer een hele tijd geleden, en er is natuurlijk weer veel gebeurt; de stage6 pro heeft plaats gemaakt voor een hebo en de polini funky voor een JS.
De scooters staat momenteel bij VHM om hem af te stellen op de testbank, de ontsteking kon alleen niet goed mee en liet het afweten na de 12000 toeren, waarschijnlijk is de cdi begrenst dus er is een stage6 onbegrensde cdi bestelt, en nu is het wachten op de cdi...

de cilinder (hebo)
cilinders (1).jpg

cilinders (2).jpg

cilinders.jpg



de nieuwe uitlaat:
c20.jpg

c20 uitlaat.jpg





-----------------------
18/12/08
-----------------------
Toch maar een binnenrotor aanschaven want de standaardontsteking houd het niet vol. De powerband begint bij 14k en dat haalt de ontsteking niet. De binnenrotor is onderweg!




-----------------------
23/12/08
-----------------------
Vandaag de selletra ontvangen, hij ziet er nog heel goed uit, het is een minarelli versie met een peugeot rotor. Ik heb er ook nog twee iridiumbougies bij gekregen en een een ngk bougiekabel+dop.
selettra.jpg

selettra (1).jpg

selettra (2).jpg

selettra (3).jpg

selettra (4).jpg






-----------------------
27/01/09
-----------------------
Precies één jaar geleden dit project gestart, en omdat te vieren, een update!
De kappen zijn zelf gespoten met motip en kunnen worden geinstalleerd als de scooter terug is van bij VHM.
kappen.jpg

kappen (1).jpg



-----------------------
28/02/09
-----------------------
Vandaag de scoot teruggekregen, hij heeft een continu vermogen van 8.1pk, teleurstellend, maar hij trekt wel als een zot! Van hove heeft het goed gedaan.
Grafiek:
afbeelding.jpg




----------------------
02/03/09
----------------------
Vandaag nog enkele foto's getrokken van de scooter, binnenkort ga ik de kappen er op zetten en de nodige dingen afwerken.
Er zijn ondertussen al enkele dingens verandert, de voorrem is geinstalleerd enkel nog niet op druk gebracht en de kabelboom is aangepast op de binnenrotor, nieuwe str8 clamp enz..

Voorrem:
nieuw.jpg


Achteraanzicht:
nieuw (1).JPG


cilinder, uitlaat en eprom enz..:
nieuw (2).JPG

nieuw (3).JPG

nieuw (4).JPG

nieuw (7).JPG


Str8 clamp:
nieuw (5).JPG

nieuw (8).JPG


Waterpomp is verder van het blok geplaatst voor de binnenrotor en er is een waterpompmeeneemersplaat voor gedraait:
nieuw (6).JPG




----------------------
22/03/09
----------------------
Vandaag de kappen geinstalleerd, wat echt niet simpel was! Enkel het voorspatbord ontbreekt nog, maar dat is omdat mijn radje in de weg zit..

Foto's!:
klaar.jpg

klaar (1).jpg

klaar (2).jpg

klaar (3).jpg

klaar (4).jpg

klaar (5).jpg

klaar (6).jpg

klaar (7).jpg

klaar (8).jpg

klaar (9).jpg

klaar (10).jpg

klaar (11).jpg

klaar (12).jpg

klaar (13).jpg

klaar (14).jpg

klaar (15).jpg

klaar (16).jpg

klaar (17).jpg

klaar (18).jpg

klaar (19).jpg

klaar (20).jpg

klaar (21).jpg


Uitleg bij de foto's komt later! ;)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dacht op het begin van de pagina ff, daar hebben we weer z'n beun ding haha:p Neem mijn woorden snel terug;) Ziet er netjes uit:W
 
Je gaat gewoon goed netjes te werk zo te zien, dat maakt het mooi!

Alleen wat doe je nou met je carters, de grote helft heb je bijna helemaal gepolijst maar de kleine helft is mooi gestraald..
 
Je gaat gewoon goed netjes te werk zo te zien, dat maakt het mooi!

Alleen wat doe je nou met je carters, de grote helft heb je bijna helemaal gepolijst maar de kleine helft is mooi gestraald..


De kleine helft is nieuw omdat de vorige gebarsten was tijdens het persen, maar aangezien je het kleine carterhelf nauwelijks ziet wou ik het niet polijsten. :p
 
alleen jammer dat het loopvlak van de voorpoulie van je vario gepolijst is.

in de racerij wordt deze juist gestraald voor de grip.

en jij polijst het = slip......
 
ik vind 8 pk wel erg weinig!

Wat is je complete setup nu?

Hebo Manston Replica 3BR *MAX*tuned*
JS berekend op speed gelast door DPR
Dellorto 21mm black race carb
Stage 6 HPC krukas
Polini speedcontrol vario
Malossi delta clutch
Polini v-snaar
Malossi E5 Powerfilter
Stage 6 big valve kit
Peugeot half poelie gepolijst
Stage 6 wingbell
Malossi selletra digitronic binnenrotor


Maar hij trekt echt niet normaal en maakt autowheelies enz.. maar heeft toch maar 8 pk:'(
 
Daar klopt echt niks van als je het mij vraagt! Staat je ontsteking wel op het goede tijdstip?

Ontsteking is geinstalleerd door van hove dus dat weet ik zelf niet... maar hij zegt dat de uitlaat te hoogtoerig is voor de cilinder... maar de scooter rijdt echt perfect!
 
Die 8 pk kan nooit maar dan ook nooit kloppen.

Zit er geen andere testbank in de buurt waar je eens op kan.

Kijken wat hij dan doet.

Voor de rest leuke sprinter
 
Back
Top