De eerste foto is de oliepomp en de 2e foto is de elek aansluiting van deze pomp.
De olie gaat vanaf de olietank naar de oliepomp en deze doseert de toevoer naar de carburateur.
Ik denk dat je er goed aandoet om het geheel te demonteren en te reinigen.
Dus olietank, en toebehoren en vervolgens het spul weer van verse en goede olie te voorzien.
Vervolgens even de oliepomp ontluchten zodat ook hier weer schone olie uitkomt richting de carburateur.
Carburateur ook maar even meepakken qua reinigen kan ook geen kwaad.
Aahh, dus het hoeft niet perse aan de oliepomp te liggen?
Ik zal vandaag even kijken hoe ik de olietank etc kan demonteren. Dit is toch gewoon de benzine tank wat jij bedoelt? Deze is namelijk gister nog voorzien van nieuwe benzine.
Edit:
Het is de benzine tank wat jij bedoelt want het andere is een koelvloeistoftank, beetje onscherp.
Ik heb gekeken hoe ik deze kon ontluchten en kwam toen uit op deze manier:
Anyhoe, volgorde procedure:
Olie tank (reservoir) vol.. (duhh!)
Aanvoerslang loshalen van de carburateur...
Plaats de slang in een container en/of bekertje...
Contact op ''off''...
Haal de connector los van de oliepomp..
Zet vervolgens het contact op ''on''...
Connector vervolgens weer aansluiten om de procedure te starten...
Hij gaat nu vervolgens zelf (dus automatisch) de pomp ontluchten.....
Zodra dit gebeurt is (visueel waarneembaar) moet men het contact weer op ''off'' zetten/draaien.
Aanvoer slang naar de carburateur weer aansluiten en men is klaar!
Bron: scooter-freaks.nl
———————————
Heb het desbetreffende topic verder gelezen en daar kwam het op uit dat de CDI gewoon niet goed meer functioneerde. Of ligt het probleem toch echt gwn aan het feit dat de benzine te dik is?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met “toebehoren van nieuw olie voorzien”? Ik bedoel, de rank heeft olie wat gister nog niet eens een dag oud was en vervolgens hebben alle onderdelen tot de oliepomp deze benzine gehad. Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Sorry!