= kickstartrondsel
Zonder deze juist op zn plek kick je 'm zowiezo niet aan...
Deze hoort in het busje op de 4e foto (hier tussen nog een ring) en deze dient goed gesmeerd te zijn. Vandaar die smurrie.
Zou de boel aan de binnenkant zelf helemaal uitblazen met een compressor als je dat hebt (moet je die poeder uiteraard niet in ademen want dat is zeer slecht) Of een lekbak eronder en de boel met remmenreiniger helemaal schoonmaken.
Half poelie zou ik zelf er even eraf halen en zo kan je dan ook direct de vario inspecteren of dat deze goed is, en vooral de vario rolletjes / hoekjes.
Ook de riem raad ik aan om die te controleren, daar mogen geen haar scheuren aan de binnenkant in staan.
Voor de rest het matje uit de luchtfilter halen en deze met ontvetter helemaal schoon weken.. Laten drogen en met een beetje 2takt olie weer in smeren. Het kan zijn dat er een hoop haren / pluisjes erin zitten (was bij mij wel het geval) Maak ook even een foto van de bougie.
Die ziet er wel erg schoon en droog uit.Foto’s van de bougie, na het verschillende keren starten.
Mogelijk dat de kraan defect is en/of de vlotter vd carburateur blokkeert => benzine blijft lopen...- ER LEKT BENZINE UIT DE CARBURATEUR ALS IK DE BENZINE-KRAAN VOLLEDIG OPEN DRAAI
Een defecte benzinekraan kun je checken bij normale/gesloten toestand, dat er niet spontaan benzine blijft lopen. Een benzinekraan kan van ouderdom defect/verstopt raken...
Check ook of vacuüm werkt (slang aangesloten) vervolgens te kicken en kijken of er benzine uit de benzineslang komt met kraan in de normale stand.
Als dit allemaal Ok is check je de vlotter met naaldje of deze 't kanaaltje correct opent/afsluit.