Peugeot Ludix gaat niet harder dan 30

Bas-plankgas

Well-Known Member
Beste lezers,

Ik ben de trotse eigenaar van een Peugeot ludix (kuch kuch) en ik zit met een probleem waar ik zowat de haren uit me kop van trek.

Mijn ludix heeft kuren gekregen vanaf het moment dat ik ooit iets te hard over een drempeltje ben gereden, stroomde constant benzine uit de overloop van de vlotterbak & sindsdien lijkt het ook wel alsof ie teveel lucht krijgt.

Echt van alles al vervangen:
membraam+spruitstuk+vlotterbak+vlotterbaknaaldje+elektrische choke & luchtfilter.

Nu is het stromende vlotterbak probleem verholpen en loopt de scooter weer met 1x kicken.

Op de bok loopt ie mooi door in toeren,en lijkt het alsof er geen problemen zijn maar op het moment dat ik wil gaan rijden rijdt ie heel eventjes 60 a 70 km per uur & daarna zakt ie terug naar 30 km en komt ie daar ook niet meer bovenuit.

(5.000 geleden is de cilinder + zuiger vervangen.)

Alvast bedankt voor de hulp guys!
 
Advertisement - register to remove this

Dit ken ik van de ludix, dit probleem heb ik opgelost bij iemand die hetzelfde had.

Ik zie dat je de filter al eens heb vervangen? Pak de oude erbij,maak hier een gat in aan de voorkant. Van ong 2cm bij 3cm.

Filter kan niet open dus zal je aan de voorkant een soort van gaas moeten fixen zodat er geen vuil in komt.
als de filter erop zit met het gat erin dan moet je de scooter even warm rijden en daarna afstellen op lucht.

Dit zal de ludix veel beter doen rijden en komt beter op toeren. Ook eens in de zoveel tijd de rolletjes en bougie vervangen.

Succes,
 
Back
Top