Peugeot ludix welke 70er

mrpiaggioludix

New Member
Hallo alle

Ik had vroeger 10 jaar terug
Een Aprilia sr met Piaggio blok watergekoeld. En dat reedt fantastisch
Setup deels
70cc stage streetrace
Stage 6 uitlaat
Stage6 koppeling
17.5 carb standaard luchtfilter
Dopler krukas pen 12
Standaard vario
Rolletjes trekveren en drukveren weet ik zo niet
Nu heb ik dus een Peugeot ludix gekocht ac blok en is mijn vraag kan ik ongeveer hetzelfde krijgen als de Setup van 10 jaar terug
Dus redelijke 70cc cilinder en gietijzer
Is voor straat gebruik rij er redelijk vaak op èn geen extreem lange afstanden
 
Advertisement - register to remove this

Zou geen DMP of mezoly nemen dat is troep! neem eerder iets van malossi of malossi MHR. Peugeot ludix heeft een horizontaal blok. Stage6 maakt geen cilinder meer voor peugeot scooters.

 
@RaceBeun GTR Het is een luchtgekoelde. ;)


Deze is misschien ook wel leuk.
Ik waardeer jou zoeken naar een cilinder, maar zoek een gietijzer cilinder, denk dat een aluminium te snel slijt zoals deze airsal. Verder geen ervaring met die cilinder maar kan ook zijn dat Ik het mis heb
 
Originele cilinders zijn aluminium.

Koeling is veel beter bij alu. In principe is de levensduur juist langer. Ligt helemaal aan de coating. En dat is bij Airsal gewoon prima in orde. Ik heb liever een Airsal als een goedkope gietijzer.

Dit is dan wel een "race" cilinder. Met ook maar 1 zuigerveer. Dus dat gaat in die zin dan wel weer wat minder lang mee, en kan eigenlijk ook wat minder goed tegen dagelijks gebruik.

Maar al met al, leuk cilindertje, wat bij dagelijks gebruik ook gewoon echt wel een hele tijd goed gaat.


Als je gietijzer wil kan je voor deze gaan. Ook een goed merk in mijn ervaring.
 
Last edited:
Originele cilinders zijn aluminium.
waar baseer jij dat op ?
Post automatically merged:

Ik waardeer jou zoeken naar een cilinder, maar zoek een gietijzer cilinder, denk dat een aluminium te snel slijt zoals deze airsal. Verder geen ervaring met die cilinder maar kan ook zijn dat Ik het mis heb
Aluminium Cilinder is voorzien van Nicasilwand , deze slijt bijna niet , het is de zuiger die slijt .
 
Oké ben weer stapje verder, top performance is gietijzer cilinder en de airsal t6 is aluminium cilinder met 1 zuigerveer. Als ik internet moet geloven ligt de airsal het dichtstbijzijnde bij de setup die ik ''vroeger'' had. Het is alleen een aluminium cilinder weet niet of het handig is voor dagelijks gebruik. Scooter wordt sowieso afgesteld op de testbank en in dit geval komt er een 17,5 carb onder, uitlaat nog onbekend en een hebo koppeling met andere vario ( nog even kijken welke)
 
Back
Top