De carburateur, PY -(419A) 15 mm van Gurtner is de juiste die origineel onder de Blaster zit/hoort!
Zowel op de 10, 12 en de 14 inch variant.
Als de luchtpomp afgesloten is, zit er waarschijnlijk geen originele uitlaat (met katalysator) onder gemonteerd.
Niks mis mee, en dit kan ook gewoon, mits het geheel luchtdicht zit! Maar ik zie ook dat de kvs aansluiting dicht is/zit??
En dat is wat vreemd te noemen, van origine behoren daar geen aansluitingen te zitten v.w.b. de Blaster.
De carburateur wordt normaliter verwarmd door een zgn. heater element, en niet d.m.v. verwarmde koelvloeistof.
Ik vermoed dan ook dat de huidige carburateur een PY 12 is die normaliter onder Minarelli scooters zit gemonteerd.
Op de eerste pic zie ik dan ook Motori Minarelli PY staan op de carburateur.
Ook zit de vacuümaansluiting van de brandstofkraan op de carburateur afgedopt met een imbus-bout?
Motor kan dus nog best op een aantal punten valse lucht trekken...
V.w.b. de originele carburateur, zie het bestand hieronder:
De sproeiermaten in het rechter rijtje zijn uiteraard voor een standaard 50cc, i.c.m. de standaard begrenzers.