Blaster0251
Member
Hi all,
Ik heb veel threads op dit forum gelezen wat betreft het afstellen van scooters. Toch maak ik niet voor niks een thread aan, omdat ik hier momenteel op vastloop.
Ik zit met het volgende: ik krijg mijn ludix maar niet goed afgesteld, hij reageert erg fel op het gas en trekt soms bij dezelfde gasstand verder door. Hierna heeft hij weer meer gas nodig om weer verder door te gaan in toeren omdat hij anders stottert en stationair gaat lopen. Dit is er soms wel uit te rijden door flink met het gas te spelen.
Ik heb dit probleem eigenlijk altijd een soort van gehad zowel met de originele 15mm carb als de nieuwe 17,5mm Dellorto phva ts. Het probleem is wel verergerd sinds de nieuwe carb en ik denk dat dit enigszins door de naald komt waardoor ik het mengsel niet juist krijg.
P.s. er komen ook zwarte spetters uit m’n uitlaat waarna het uiteindelijk ook uit de uitlaat druipt, dit duid bij mij op een te rijk mengsel. Dit is niet heel gek perse want ik meng momenteel 120 ml olie op 5,3 liter benzine voor de inrijd periode.
Mijn vraag is of iemand mij in de goede richting kan helpen om mijn scooter af te stellen zodat ik hem zonder stress goed in kan rijden.
Alvast bedankt voor de moeite!!
Hieronder mijn complete setup.
Blok: *Peugeot horizontaal*
*let op dit blok is recent gereviseerd en dit is goed gebeurd en met het juiste gereedschap!*
Inhoud Blok
Malossi sport 70cc gietijzer watergekoeld
Doppler racing endurance krukas met volle wangen
stage 6 zilverkooi naaldlager
Krukas Lagers c4
Stage 6 keerringen
Uitlaat
Leovince handmade TT terugloop
Overbrenging
Gele drukveer
Std koppeling
7 gram rollen
Malossi multivar vario
Std V-snaar
Std vertanding
Inlaat
Std spruitstuk
17,5mm Dellorto phva ts
Malossi membraan platen
Std membraan
Std luchtfilter (hals afgesneden van binnen)
Sproeier 90 tm 78 geprobeerd
Gasnaald is origineel wat er in zat (w27?)
Std choke
Ik heb veel threads op dit forum gelezen wat betreft het afstellen van scooters. Toch maak ik niet voor niks een thread aan, omdat ik hier momenteel op vastloop.
Ik zit met het volgende: ik krijg mijn ludix maar niet goed afgesteld, hij reageert erg fel op het gas en trekt soms bij dezelfde gasstand verder door. Hierna heeft hij weer meer gas nodig om weer verder door te gaan in toeren omdat hij anders stottert en stationair gaat lopen. Dit is er soms wel uit te rijden door flink met het gas te spelen.
Ik heb dit probleem eigenlijk altijd een soort van gehad zowel met de originele 15mm carb als de nieuwe 17,5mm Dellorto phva ts. Het probleem is wel verergerd sinds de nieuwe carb en ik denk dat dit enigszins door de naald komt waardoor ik het mengsel niet juist krijg.
P.s. er komen ook zwarte spetters uit m’n uitlaat waarna het uiteindelijk ook uit de uitlaat druipt, dit duid bij mij op een te rijk mengsel. Dit is niet heel gek perse want ik meng momenteel 120 ml olie op 5,3 liter benzine voor de inrijd periode.
Mijn vraag is of iemand mij in de goede richting kan helpen om mijn scooter af te stellen zodat ik hem zonder stress goed in kan rijden.
Alvast bedankt voor de moeite!!
Hieronder mijn complete setup.
Blok: *Peugeot horizontaal*
*let op dit blok is recent gereviseerd en dit is goed gebeurd en met het juiste gereedschap!*
Inhoud Blok
Malossi sport 70cc gietijzer watergekoeld
Doppler racing endurance krukas met volle wangen
stage 6 zilverkooi naaldlager
Krukas Lagers c4
Stage 6 keerringen
Uitlaat
Leovince handmade TT terugloop
Overbrenging
Gele drukveer
Std koppeling
7 gram rollen
Malossi multivar vario
Std V-snaar
Std vertanding
Inlaat
Std spruitstuk
17,5mm Dellorto phva ts
Malossi membraan platen
Std membraan
Std luchtfilter (hals afgesneden van binnen)
Sproeier 90 tm 78 geprobeerd
Gasnaald is origineel wat er in zat (w27?)
Std choke