Beste mensen,
Ik ben met mijn zoon aan het sleutelen aan een Peugeot Ludix. De scooter start af en toe maar valt dan uit als deze ong 5 minuten heeft gereden (rijdt steeds langzamer en valt dan op een gegeven moment uit). Wij zijn stapje voor stapje alles aan het vervangen en hopen het lek boven te krijgen.
We zitten nu in de fase dat hij helemaal niet meer start. Er is benzine, een vonk en compressie (met de duim gemeten; compressiemeter is besteld).
Anyway, we kijken nu ook naar de oliepomp. Het is een Dellorto oliepomp. De scooter heeft een Dellorto CDI (ik begrijp dat dit ACPH1 is; we hebben een nieuwe CDI geinstalleerd).
Wij wilden kijken of de ontluchtingprocedure van de oliepomp zijn werk doet. Dus contact uit, oliepomp stekker los, contact aan en stekker oliepomp erin.
Niets. De pomp doet helemaal niets.
Het olielampje op het dashboard doet het wel maar gaat niet knipperen.
Wat wij gek vinden is dat er wel 12V op de 2 draadjes staan die naar de oliepomp gaan. Dan zou de oliepomp toch moeten draaien?
Is dat een teken dat de oliepomp stuk is?
En zou de CDI dat merken en dan beveiligen door niet te starten (we hebben wel een vonk)?
Het gekke is bovendien dat er ook 12V uit de oliepomp stekker blijft staan als het contact 'off' is en de sleutel er uit is.
Ik ben met mijn zoon aan het sleutelen aan een Peugeot Ludix. De scooter start af en toe maar valt dan uit als deze ong 5 minuten heeft gereden (rijdt steeds langzamer en valt dan op een gegeven moment uit). Wij zijn stapje voor stapje alles aan het vervangen en hopen het lek boven te krijgen.
We zitten nu in de fase dat hij helemaal niet meer start. Er is benzine, een vonk en compressie (met de duim gemeten; compressiemeter is besteld).
Anyway, we kijken nu ook naar de oliepomp. Het is een Dellorto oliepomp. De scooter heeft een Dellorto CDI (ik begrijp dat dit ACPH1 is; we hebben een nieuwe CDI geinstalleerd).
Wij wilden kijken of de ontluchtingprocedure van de oliepomp zijn werk doet. Dus contact uit, oliepomp stekker los, contact aan en stekker oliepomp erin.
Niets. De pomp doet helemaal niets.
Het olielampje op het dashboard doet het wel maar gaat niet knipperen.
Wat wij gek vinden is dat er wel 12V op de 2 draadjes staan die naar de oliepomp gaan. Dan zou de oliepomp toch moeten draaien?
Is dat een teken dat de oliepomp stuk is?
En zou de CDI dat merken en dan beveiligen door niet te starten (we hebben wel een vonk)?
Het gekke is bovendien dat er ook 12V uit de oliepomp stekker blijft staan als het contact 'off' is en de sleutel er uit is.