Peugeot ludix 2007 valt uit tijdens rijden

Ludix207

New Member
Hoi,

Mijn peugeot ludix met een vers opgebouwd 70cc blok heeft een km of 100 top gelopen.

Sinds kort rijd hij een meter of 100 en dan valt hij spontaan uit, alsof hij verzuipt. Bougie is dan ook zeik nat.

Sinds het inelkaar zetten en afstellen is er niks aan veranderd dus ik zou niet weten wat dit oppeens kan veroorzaken.

Heb al enkele dingen geprobeerd zonder succes:

Carb reinigen
Bougie vervangen
Accu vervangen
Lucht verhouding afstellen
Andere sproeier

Setup :
Dellorto 17.5mm met powerfilter
70cc top performance
Yasuni R
Elec olie pomp


Weten jullie misschien wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eens gelijk als hij afslaat of je dan nog een vonk hebt , als je hebt kun je daarvoor een reserve bougie mee nemen , hoef je die erin zit er niet uit te halen , alleen de dop over zetten . Bobines willen er nog al eens mee stoppen , als ze warm worden door inwendige problemen
 
Kijk eens gelijk als hij afslaat of je dan nog een vonk hebt , als je hebt kun je daarvoor een reserve bougie mee nemen , hoef je die erin zit er niet uit te halen , alleen de dop over zetten . Bobines willen er nog al eens mee stoppen , als ze warm worden door inwendige problemen
Vonk blijft hij houden. Hij kan zo lang stationair lopen als ik wil zonder af te slaan. Eerste paar meters loopt ie prima waarna hij vermogen begint te verliezen en af slaat met een bwoaaap geluid. Kan niet met warmlopen te maken hebben aangezien hij niet boven de 40c komt stationair met dit weer. Bedankt voor je reactie!
 
Loopt hij koud , voor een minuut of twee sneller stationair , en gaat hij na ongeveer 2 minuten gewoon stationair lopen , is de choke in orde
Anders choke eruit en testen op een accu . Dan moet de naald naar buiten komen
 
Loopt hij koud , voor een minuut of twee sneller stationair , en gaat hij na ongeveer 2 minuten gewoon stationair lopen , is de choke in orde
Anders choke eruit en testen op een accu . Dan moet de naald naar buiten komen
Hij loopt stationair ~1600 toeren, als ik een beetje gas geef blijft hij haken rond de 2300 en zakt soms wel en soms niet. Heb hem vanmiddag wat langer stationair laten lopen waarbij hij steeds lager ging lopen en uiteindelijk uit viel. Toen ik gas probeerde te geven was er geen vermogen en klonk het alsof hij verzoop. Ben nogsteeds erg benieuwd waaraan het kan liggen aangezien het overnacht spontaan is gebeurd met een verse setup. Het klinkt inderdaad alsof de choke niet helemaal nuchter draait. Dit test ik morgen even uit. Ik laat het weten. Bedankt!
 
Heb hem doorgemeten aan de kant van de kabel. Hij krijgt in het begin rond de 8.5v en zakt af naar ongv 7.8. Touren dalen dan ook van ongv 1780 naar 1620. Als ik gas geef blijft hij stationair haken op 2400 touren en krijgt de choke 10v. Na een tijdje zakt hij hier wel vanuit terug, maar blijft een goede halve minuut hangen. Zou dit iets ermee te maken kunnen hebben?
 
70cc met elektrische oliepomp zou ik persoonlijk niet doen op dat motor blok. Geeft standaard al niet veel olie (minder dan een mechanische oude oliepomp)

Zou er op ze minst meer olie bij mengen als je dat nog niet gedaan hebt.
 
70cc met elektrische oliepomp zou ik persoonlijk niet doen op dat motor blok. Geeft standaard al niet veel olie (minder dan een mechanische oude oliepomp)

Zou er op ze minst meer olie bij mengen als je dat nog niet gedaan hebt.
Gooi er altijd een scheutje doorheen idd. Had 'm nog liggen dus had m voor de eerste paar kilometers er graag op zitten, ben ook van plan om hem er af te halen. Deze werkt voor nu nog prima dus ik denk dat het daar verder niet te maken mee heeft.
 
Back
Top