Standaard uitlaat Peugeot Ludix

Appie25

New Member
Hoi.

Ik heb een Ludix uit 2005 gekocht met blauw kenteken.
Nu loopt de scooter tegen de 60 en maakt eigenlijk een klere herie.
Ik wil graag weer een originele uitlaat plaatsen maar weet niet zo goed welke.
Als ik bij de webshops kijk zie ik ook iets van "past alleen op de 45km scooter" staan.
Maar of ik alles nog origineel heb weet ik niet.
Iemand een idee hoe ik kan weten welke er bij mij zou passen?
Vast bedankt.
 

Attachments

  • 20230816_142818_resized_1.jpg
    20230816_142818_resized_1.jpg
    366.1 KB · Views: 8
  • 20230816_142904_resized_1.jpg
    20230816_142904_resized_1.jpg
    425.7 KB · Views: 7
  • 20230816_142914_resized_1.jpg
    20230816_142914_resized_1.jpg
    260.7 KB · Views: 6
  • 20230816_142921_resized_1.jpg
    20230816_142921_resized_1.jpg
    529.4 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Maar of ik alles nog origineel heb weet ik niet.
Iemand een idee hoe ik kan weten welke er bij mij zou passen?
Ik zie op de fotos dat er een sito uitlaat onder zit. De huidige uitlaat past alleen op 45kmph modellen (gele plaat) dus de cillinder is waarschijnlijk vervangen voor een brom variant.

Snor uitlaten passen niet op brom cillinders dus raad ik je aan om deze uitlaat te houden aangezien de huidige uitlaat een prima "standaard" vervangings uitlaat is.

Aangezien de scooter 60 loopt is de prop waarschijnlijk uit de uitlaat gehaald... Als je hem minder hard wil laten lopen kan je dus een nieuwe prop erin laten lassen of gewoon een nieuwe standaard BROM (45kmph) uitlaat monteren met prop.
 
Last edited:
Klinkt logisch. Bedankt voor je reactie.
Hij heeft nu een blauwkenteken en een hele hoop lawaai.
Dat is vragen om problemen lijkt me.
50km/h en normaal geluid is prima voor mij.
 
Moet je even kijken waar de lawaai vandaan komt. Misschien is dat ding wel rot.. Heb je als nog een nieuwe uitlaat nodig.

Zou zelf voor de tecnigas silent pro op dat blok gaan.. Ophanging is precies het zelfde als de originele.
Dus kan niet veel mis gaan.
 
Ga ik een nieuwe bestellen. Oude is niet rot en verder goed.
Kan ik nog nameten op de cillinderkop zodat ik zeker weet dat het past? Zag ergens iets van 9 cm tussen de bouten?
Ook las ik dat eventueel de gaten in de flens van een 45km uitlaat kunnen worden opgeruimd zodat het op een 25km past?
 
Ga ik een nieuwe bestellen. Oude is niet rot en verder goed.
Kan ik nog nameten op de cillinderkop zodat ik zeker weet dat het past? Zag ergens iets van 9 cm tussen de bouten?
Ook las ik dat eventueel de gaten in de flens van een 45km uitlaat kunnen worden opgeruimd zodat het op een 25km past?
dat is mogelijk maar ga dr maar van uit dat je gewoon een brom cillinder hebt, al past de uitlaat niet die je hebt bestelt kan je hem waarschijnlijk gewoon terugsturen.

je kan natuurlijk altijd nog de nieuwe uitlaat passend maken met een boor/vijl in het geval dat het wel een snor cillinder is.

hoeveel cm het verschilt met brom en snor weet ik niet maar je zou wel kunnen kijken of de huidige uitlaatflens bewerkt is...
Post automatically merged:

en zoals eurokit al heeft gezegt is de tecnigas silent pro een goede stille uitlaat.
 
Last edited:
Hoi.
De tecnigas silent pro is binnen (45km)
Nu blijkt hij toch niet te passen. Gaten zitten te ver uit elkaaar.
Hebben we toch een snor cillinder. Nu de uitlaat eraf is en we naar de gaten kijken zien we dat die opgeruimd zijn om pas te maken.

Nu kunnen we dus de gaten van de nieuwe uitlaat ook pas maken en dan is het klaar of terug sturen en voor een snor versie gaan.
Wat is dan het verschil tussen de snor en brom tecnigas silent pro?
Weet iemand dat?

En kennelijk kan een snor cillinder ook 60km/u?
Wat is er dan verder nog aan de blok aangepast?

Tevens kwamen we nog iets onder de scooter tegen....lijkt wel een oude aansluiting voor slangen? Iemand een idee waar dat voor is geweest?
Zie foto's.
 

Attachments

  • 20230818_161951_resized.jpg
    20230818_161951_resized.jpg
    126.1 KB · Views: 5
  • 20230818_162039_resized.jpg
    20230818_162039_resized.jpg
    113.8 KB · Views: 5
Hoi.
De tecnigas silent pro is binnen (45km)
Nu blijkt hij toch niet te passen. Gaten zitten te ver uit elkaaar.
Hebben we toch een snor cillinder. Nu de uitlaat eraf is en we naar de gaten kijken zien we dat die opgeruimd zijn om pas te maken.

Nu kunnen we dus de gaten van de nieuwe uitlaat ook pas maken en dan is het klaar of terug sturen en voor een snor versie gaan.
Wat is dan het verschil tussen de snor en brom tecnigas silent pro?
Weet iemand dat?

En kennelijk kan een snor cillinder ook 60km/u?
Wat is er dan verder nog aan de blok aangepast?

Tevens kwamen we nog iets onder de scooter tegen....lijkt wel een oude aansluiting voor slangen? Iemand een idee waar dat voor is geweest?
Zie foto's.
Jammer, je kunt de uitlaat passend maken of terug sturen...

het verschil is dat de snor uitlaat minder grote openingen heeft dus je gaat er ook minder snel mee.

en de aansluitingen voor slangen is volgensmij gewoon het uitlaat gas recirculatie systeem, dit heb je niet nodig en hoef je je dus ook geen zorgen over te maken.
 
Back
Top