Peugeot ludix start niet

bvdw92

New Member
Goedenavond,

Ik heb via mp een peugeot ludix uit 2008 gekocht, helaas wil hij niet starten, als ik remreiniger in de cilinderkop spuit geeft hij een wel een teken van leven maar krijg hem niet aan de praat..
Bougie vonkt, luchtfilter / carburateur / membraan gecheckt en schoongemaakt.
Zou hij ergens nog valse lucht aantrekken? of iemand een anders idee wat het kan zijn?

De scooter heeft geen olietank meer hij loopt op mengsmering.

Ik hoor graag :)

bart
 
Advertisement - register to remove this

Als hij wel loopt op remmenreiniger betekent dat dat hij geen brandstof krijgt. Als je het luchtfilter van de carburateur haalt, je hand voor de carb houdt en volgas start, wordt je hand dan nat van de benzine?
 
Als hij wel loopt op remmenreiniger betekent dat dat hij geen brandstof krijgt. Als je het luchtfilter van de carburateur haalt, je hand voor de carb houdt en volgas start, wordt je hand dan nat van de benzine?
Hoi Raymen,

nee blijft droog, het benzinekraantje wat er op zit werkt wel, hoe kan het dan de de carburateur geen benzine krijgt?
 
Het kan zijn dat het membraan niet goed is. Als je volgas geeft en de scooter zonder luchtfilter start (zonder luchtfilter), hoor je hem dan hard aanzuigen? En ook als je je hand erop houdt voel je hem dan ook goed aanzuigen?
 
Het kan zijn dat het membraan niet goed is. Als je volgas geeft en de scooter zonder luchtfilter start (zonder luchtfilter), hoor je hem dan hard aanzuigen? En ook als je je hand erop houdt voel je hem dan ook goed aanzuigen?
Ja je voelt hem aanzuigen, had het membraan vanmiddag gecheckt maar zag niks geks
 
Loopt het vlotterbak wel vol met benzine?
Vlotterbak loopt vol, heb er zojuist nieuwe mengsmering ingedaan en het benzinekraantje schoongemaakt.
Ik merk dat hij echt bijna loopt helemaal als ik hem zonder luchtfilter start er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Maar krijg hem dus nog steeds niet aan de gang…
 
De vraag is hoe goed de cilinder zelf nog is. Heeft die al 34.000 km gelopen dan wist ik het wel.
Scooter kan ook weinig onderhoud hebben gehad.

Doe hij wel vonken?

Bij een 2ehandse scooter gaat er bij mij altijd weer een goed blok onder. Materiaal van een ander vertrouw ik nooit.

Je kan ook eens de keeringen aan beide zijdes nakijken of dat deze geen zweet hebben.
In al deze gevallen zou de scooter in principe ook niet lopen op remmenreiniger.

Je mengt zelf? Welke verhouding en welke olie gebruik je?
 
Back
Top