snoco1
Well-Known Member
Peugeot Ludix van m'n zoon heeft een aantal maanden stilgestaan in de garage.
Toen de scooter weggezet werd, deed alles het nog: knipperlichten, gewoon licht (voor/achter), toeter, startknop.
Bij poging om de brommer weer te starten, was 'ie dood.
E.e.a. gecheckt: accu was vrijwel nieuw en weinig spanning verloren, desondanks aan de lader gehad.
Na enig zoeken ontdekt dat zekering (7.5a) doorgebrand was.
Na verdere testen (en ondertussen verspelen van alle reserve zekeringen, nieuwe in bestelling) is dit de status:
Als er een nieuwe zekering in zit, kun je hem zonder problemen op contact zetten.
Het licht voor en achter doet het dan echter niet.
Knipperlichten en toeter doen het dan wel gewoon, ook rechter voorrem inknijpen (nodig bij het starten) geen probleem.
Knijp ik echter alleen de linker rem in (nodig bij starten), dan knapt de zekering gelijk.
Ik heb de schakelaar bij de linkerrem hendel bekeken, zie geen gekkigheid in de aansluitingen die achter het rubbertje zitten: geen corrosie, zoals het zich laat aanzien.
In afwachting van de nieuwe zekeringen: heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en advies wat ik verder nog zou kunnen bekijken/vervangen ?
Toen de scooter weggezet werd, deed alles het nog: knipperlichten, gewoon licht (voor/achter), toeter, startknop.
Bij poging om de brommer weer te starten, was 'ie dood.
E.e.a. gecheckt: accu was vrijwel nieuw en weinig spanning verloren, desondanks aan de lader gehad.
Na enig zoeken ontdekt dat zekering (7.5a) doorgebrand was.
Na verdere testen (en ondertussen verspelen van alle reserve zekeringen, nieuwe in bestelling) is dit de status:
Als er een nieuwe zekering in zit, kun je hem zonder problemen op contact zetten.
Het licht voor en achter doet het dan echter niet.
Knipperlichten en toeter doen het dan wel gewoon, ook rechter voorrem inknijpen (nodig bij het starten) geen probleem.
Knijp ik echter alleen de linker rem in (nodig bij starten), dan knapt de zekering gelijk.
Ik heb de schakelaar bij de linkerrem hendel bekeken, zie geen gekkigheid in de aansluitingen die achter het rubbertje zitten: geen corrosie, zoals het zich laat aanzien.
In afwachting van de nieuwe zekeringen: heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en advies wat ik verder nog zou kunnen bekijken/vervangen ?