Peugeot Kisbee van snor naar brom 4t euro4 bj2020

Karelzoetermeer

New Member
Wie weet de juiste oplossing om een snor naar brom snelheid te krijgen?
Peugeot Kisbee 4t euro4 injectie bj2020
Inmiddels originele ECU geplaatst maar hij houdt op 30km/h in en gaat niet harder. Ik lees over een kabeltje in de ecu etc maar ik kom er niet uit.
 
Advertisement - register to remove this

ECU laten aanpassen.
Of 1 kopen die al aangepast is.
Alleen goed oppassen welke je koopt, er zijn er genoeg geweest op het forum die dat deden en het werkte niet.
Varioring aanpassen.

Ik heb naar andere posten van jou gekeken weet je zeker dat je een Euro 4 hebt en geen Euro 5?
Ik zie op een foto de carburateur zitten, is dacht ik geen Euro 4.
 
Last edited:
ECU laten aanpassen.
Of 1 kopen die al aangepast is.
Alleen goed oppassen welke je koopt, er zijn er genoeg geweest op het forum die dat deden en het werkte niet.
Varioring aanpassen.

Ik heb naar andere posten van jou gekeken weet je zeker dat je een Euro 4 hebt en geen Euro 5?
Ik zie op een foto de carburateur zitten, is dacht ik geen Euro 4.
Ik heb zelfde probleem, heb een euro 4 injectie heb nu vervangen met ecu311 ksb45 maar hij houdt in bij 30 km/h. Wil graag om laten keuren tot bromscooter. Weet nu niet meer wat ik nog moet doen, heeft deze versie ook een varioring? Is er anders een andere onderdeel die ik dien te vervangen?
 
Last edited:
Het verschil tussen de 25 en 45 km/u variant is de ECU voor zover ik weet.
Het 139QMB-J motorblok van Peugeot is wat dat betreft hetzelfde gebleven, zonder een varioring en/of plaat voor beide varianten.

nieuwe peug QMB-J blok.png


V.w.b. het elektrisch schema kun je hier even kijken: https://scooterforum.net/resources/peugeot-kisbee-50cc-euro-2-4-5-elektrische-schemas.750/
Klik op de downloadknop en open of download de volgende pdf:

Peugeot Kisbee 50 4 takt euro 4 & 5 25-45km injectie schema.pdf​

Het blok is sowieso begrensd op toeren maar ook op de snelheid.
D.m.v. een sensor (nr: 81) bij de achterkoppeling (het huis) wordt er een signaal doorgegeven naar het kastje (nr: 156) welke op een CDI lijkt.

Wil je het ombouwen naar brom, is er alleen een ECU wissel noodzakelijk.
Wil je harder en/of sneller is het noodzakelijk om het e.e.a. te omzeilen wat we uiteraard niet gaan onthullen helaas.
 
Het verschil tussen de 25 en 45 km/u variant is de ECU voor zover ik weet.
Het 139QMB-J motorblok van Peugeot is wat dat betreft hetzelfde gebleven, zonder een varioring en/of plaat voor beide varianten.

View attachment 68306


V.w.b. het elektrisch schema kun je hier even kijken: https://scooterforum.net/resources/peugeot-kisbee-50cc-euro-2-4-5-elektrische-schemas.750/
Klik op de downloadknop en open of download de volgende pdf:

Peugeot Kisbee 50 4 takt euro 4 & 5 25-45km injectie schema.pdf​

Het blok is sowieso begrensd op toeren maar ook op de snelheid.
D.m.v. een sensor (nr: 81) bij de achterkoppeling (het huis) wordt er een signaal doorgegeven naar het kastje (nr: 156) welke op een CDI lijkt.

Wil je het ombouwen naar brom, is er alleen een ECU wissel noodzakelijk.
Wil je harder en/of sneller is het noodzakelijk om het e.e.a. te omzeilen wat we uiteraard niet gaan onthullen helaas.
Post automatically merged:

Ik heb betreffende schema ook op deze forum gezien, maar mijn ecu is weer anders. Dit heb ik vervangen met een 45 variant.
 

Attachments

  • 20221230_232945.jpg
    20221230_232945.jpg
    121.9 KB · Views: 23
Als het een KSB45 variant is behoort de scooter dus minimaal 50 km/u te rijden!
Er zit intern geen enkele (extra) begrenzer naar mijn weten.

Is deze (45 km/u) ECU ook van Mikuni?
 
ik zit hier nu met hetzelfde probleem. is er al een oplossing voor gevonden?
ik heb dus een Kisbee snor ECU ksb25 vervangen door een Bromfiets uitvoering ksb45. hij loopt 0nf 25km en gaat dan stotteren/inhouden dus er zit wel degelijk een extra begrenzer op. de snor wordt straks omgekeurd naar bromfiets dus heeft opzich niets met opvoeren te maken
 
Back
Top