Peugeot Kisbee 4t meer vermogen

VildanK

New Member
Ik heb vorige week een nieuwe Peugeot Kisbee 4T gekocht die nu 50 kilometer per uur loopt. Helaas ontbreekt er wat vermogen wanneer ik een heuvel oprij. Is het mogelijk om op een bepaalde manier deze scooter meer vermogen te geven, zonder dat deze sneller als 50 kilometer per uur gaat lopen? Alvast ontzettend bedankt. Vildan
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb vorige week een nieuwe Peugeot Kisbee 4T gekocht die nu 50 kilometer per uur loopt. Helaas ontbreekt er wat vermogen wanneer ik een heuvel oprij. Is het mogelijk om op een bepaalde manier deze scooter meer vermogen te geven, zonder dat deze sneller als 50 kilometer per uur gaat lopen? Alvast ontzettend bedankt. Vildan


Nee wat je wilt gaat niet lukken.. 49cc / 50cc 4takt cilinder zit geen enkel vermogen in.. En heuvels oprijden is daarmee al helemaal een drama.
Kwa ontgrenzen kan je paar dingetjes mee, niet genoeg en misschien beetje harder te kunnen. Maar vermogen zelf je er niet mee krijgen..

Voor vermogen heb je een grotere cilinderkit nodig.. Iets wat met het injectie systeem lastig te realiseren is.
Bij de oudere kisbees met carb is dat wel mogelijk. Een 63cc kit geeft je dan aanzienlijk meer vermogen dan wat je originele cilinder kant leveren.

De sweet spot zal denk ik ongeveer op 72cc zitten. Daarmee trek je met sport vario en torque driver als een lier de heuvel op.
Post automatically merged:

opvoeren is snelheid met trekkracht...
een 60cc doet al wonderen.

Op de aanvulling van je antwoord:

- Trekkracht word aanzienlijk beter. (verwacht geen 72cc performance) maar het is zeker de moeite waard over de standaard cilinder
- Kwa afstelling kan je zwaarder in rollen: Origineel ongeveer 5,6gram -> 6,5 gram.. Dit leverd je meer lager range vermogen op, rustig draaiend beter dus ook wat zuiniger in loop en brandstof verbruik.
- Zo`n 60cc kit hoort je vrijwel niet als je de standaard kisbee uitlaat eronder houd.

-Maar het word nog beter als je dit erbij vervangt:

- Originele vario -> sport vario
- Originele drukveer -> 23 a 25KG drukveer
- Originele trekveren -> 1000RPM+ trekveren.
- Originele torque driver -> vervangt voor NCY Torque driver.

Loopt rete strak, en toeren lopen rustig.

En ik denk dat je met een Snelle nokkenas midden en bovenin ook meer vermogen kan verwachten.
 
Last edited:
Ik rij met 60cc onbegrensd een helling op van Beek Naar Nijmegen..15% 1,8 km met 46 km per uur.
met een niet te lichte scooter en 15kg spullen achterop.

Met 50cc zat ik op de 22 met zeeeer veel moeite.

60 of 63cc is ook bijna niet tehoren ten opzichte van een 50cc. 73 is weer goed te horen.
 
Ik kom niet verder dan 40 km op de teller een heuvel op.. Maar de carb is niet optimaal afgesteld.

Ik denk een te grote stationair sproeier (zit momenteel 35 in) Waarschijnlijk moet ik naar 31 of 32 (want origineel is volgens mij 30)
En hierdoor staat volgens mij ook de luchtschroef te ver open. Merk dat ik vooral veel vermogen verlies als het ding echt moet gaan werken.
 
? Is de sproeier maar 30 en dan 4mm. Ik dacht te hebben gelezen dat het 78 was bij het ouder model. Zou mooi piep zijn, dan heb ik de verkeerde set besteld en in huis liggen. Vreemd genoeg staat er dan wel weer bij dat het voor de Kisbee is… moet het maar eens opnieuw uitzoeken.
 
? Is de sproeier maar 30 en dan 4mm. Ik dacht te hebben gelezen dat het 78 was bij het ouder model. Zou mooi piep zijn, dan heb ik de verkeerde set besteld en in huis liggen. Vreemd genoeg staat er dan wel weer bij dat het voor de Kisbee is… moet het maar eens opnieuw uitzoeken.
goed lezen: hij schrijft stationair sproeier #magaanelkaar: stationairsproeier.
de hoofdsproeier is een stuk groter ja.
 
? Is de sproeier maar 30 en dan 4mm. Ik dacht te hebben gelezen dat het 78 was bij het ouder model. Zou mooi piep zijn, dan heb ik de verkeerde set besteld en in huis liggen. Vreemd genoeg staat er dan wel weer bij dat het voor de Kisbee is… moet het maar eens opnieuw uitzoeken.

Stationair sproeier had ik het over.
Rijd zelf met een 84 hoofdsproeier. En daar ben ik met verhogen naar 86 (waar duidelijk vermogen verloor) en verlagen naar 82.. Toch opmerkte dat die op 84 het beste reed.

Cilinder is overigens van Standaard parts (SP) en kost maar 35 euro) 63cc volgens mij is de boring overigens 44mm.. Dus kan zijn dat het toch meer CCs zijn dan vermeld was.
 
Back
Top