Beste forumleden,
Ik heb een Peugeot Kisbee 2015 (4takt, gy6, 50cc) die start, enkele seconden stationair loopt maar niet wil reageren op gas geven en dan uit valt. Je merkt geen verschil in toeren tussen vol of half gas. 12000 op teller. Blauw kenteken
De scooter start lastig met kickstart en niet met elektrisch.
De volgende stappen heb ik al ondernomen:
0. Gas kabel gecheckt, werkt naar behoren
1. Nieuwe bougie (ngk 7hsa oid), rood/oranje vonk op blok.
2. Nieuwe accu 12v 5ah
3. Nieuwe originele startrelais
4. Carburateur schoongeblazen doorgespoeld en doorgeprikt.
5. Luchtfilter schoongemaakt
6. Kleppen gesteld op 0.1 en 01.
7. Missende kopschroef vervangen
8. Proberen te starten zonder luchtfilter
9. Gas naald klipje verplaatst van onderste naar bovenste naar middelste-> onderste start “het beste”.
10. Een koperen stroomkabel tussen blok en frame gelegd, niet super goed vast gemaakt.
11. Vaccuum benzine kraan getest, lijkt goed door te stromen. Geprobeerd te starten tijdens zuigen aan vaccumslang en vinger op spruitstuk, geen resultaat.
Bougie is beetje zwartig, echter natuurlijk niet gereden en alleen stationair kunnen draaien.
Na veel kicken ligt er een beetje benzine op de inlaat klep.
Tijdens het stationair lopen heb ik de luchtfilter slang naar de carburateur even los gemaakt en ben ik dmv video camera wezen kijken of gas naald omhoog gaat bij gas, deze trilt alleen maar en gaat bij meer gas geven niet omhoog. Vlinderschuifje (als dat zo heet) draait wel goed.
Er hangt een blauw kabeltje uit de Cdi (niet uit de sockets) geen idee waar dat heen moet.
Ik weet even niet meer wat er nog meer kan gebeuren, iemand ideeen?
Ik heb een Peugeot Kisbee 2015 (4takt, gy6, 50cc) die start, enkele seconden stationair loopt maar niet wil reageren op gas geven en dan uit valt. Je merkt geen verschil in toeren tussen vol of half gas. 12000 op teller. Blauw kenteken
De scooter start lastig met kickstart en niet met elektrisch.
De volgende stappen heb ik al ondernomen:
0. Gas kabel gecheckt, werkt naar behoren
1. Nieuwe bougie (ngk 7hsa oid), rood/oranje vonk op blok.
2. Nieuwe accu 12v 5ah
3. Nieuwe originele startrelais
4. Carburateur schoongeblazen doorgespoeld en doorgeprikt.
5. Luchtfilter schoongemaakt
6. Kleppen gesteld op 0.1 en 01.
7. Missende kopschroef vervangen
8. Proberen te starten zonder luchtfilter
9. Gas naald klipje verplaatst van onderste naar bovenste naar middelste-> onderste start “het beste”.
10. Een koperen stroomkabel tussen blok en frame gelegd, niet super goed vast gemaakt.
11. Vaccuum benzine kraan getest, lijkt goed door te stromen. Geprobeerd te starten tijdens zuigen aan vaccumslang en vinger op spruitstuk, geen resultaat.
Bougie is beetje zwartig, echter natuurlijk niet gereden en alleen stationair kunnen draaien.
Na veel kicken ligt er een beetje benzine op de inlaat klep.
Tijdens het stationair lopen heb ik de luchtfilter slang naar de carburateur even los gemaakt en ben ik dmv video camera wezen kijken of gas naald omhoog gaat bij gas, deze trilt alleen maar en gaat bij meer gas geven niet omhoog. Vlinderschuifje (als dat zo heet) draait wel goed.
Er hangt een blauw kabeltje uit de Cdi (niet uit de sockets) geen idee waar dat heen moet.
Ik weet even niet meer wat er nog meer kan gebeuren, iemand ideeen?
Attachments
Last edited: