peugeot fox snelheid neemt terug

mcbram1

Well-Known Member
hallo

ik heb sinds vandaag een peugeot fox snor gekocht.
de prop bij de uitlaat was er al uit waardoor hij 40 liep.
alleen de brommer wil sneller als 40 maar dan maakt de brommer een raar geluid en neemt de snelheid iets terug en dit gebeurt telkens zo.
weet iemand wat dit is of dat er nog een begrenzer ofzoiets in zit.

alvast thx
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk is de verhouding van het mengsel niet goed, dus een te grote of te kleine sproeier. Zit hij te stotteren (tegen een bepaald punt aan te hikken, zo voelt het mss) of is het dat je gewoon hoort dat die nog meer toeren kan maken maar dat om de een of andere reden niet lijkt te kunnen? In geval van eerste zal het een te grote sproeier zijn, in geval van tweede een te kleine.

Om het zeker te weten moet je even een aantal honderd meter volgas rijden, dan contactsleutel omdraaien en tot stilstand komen. Dan draai je (ter plekke) de bougie eruit (pas op, alles is heet ook de bougie!) en kijk je naar het kleutje van dat rondje met het puntje erop. Als die grijs of wittig is moet je een grotere sproeier monteren. Is die koffiemetmelk bruin is het goed. Is die erg zwart dan kan het zijn dat je sproeier te groot is.
 
nou als ik rond de 40 komt dan zakt hij iets terug terwijl ik zeker weet dat hij sneller kan want hij maakt nog toeren.( en als je er met zijn 2e op zit haalt hij ook 40).
en dat gebeurt dan constant dat hij terug zakt.

en ik heb de bougie losgedraaid en schoongemaakt en toen een stuk wezen rijden. en daarma weer losgemaakt en toen was die ring die over de schroevdraadzit bij de bougie weer helemaal zwart en een klein deel vn de bougie was ook weer zwart dus dn is de sprooier tog te groot??
 
Plaats die "prop" (waarschijnlijk resonantiebuisje, tegen lawaai) terug en ga een of twee (78 -> 76 -> 74 bijv) maten kleiner in sproeier. Je bent nu namelijk wel erachter gekomen dat hij met meer lucht beter loopt, dus er zat te weinig lucht in je mengsel, ofwel te veel benzine. Dus plaats die prop terug en ga kleiner in sproeier :)
 
Als het schroefdraad nat/zwart is is niet zo heel spannend zolang je aan de buitenkant van de cilinderkop geen natte plekken ziet. Het gaat om dat rondje met het puntje erop.

spark5.jpg


deze is dus goed afgesteld, mooi mokkabruin
 
Back
Top