Peugeot Fox Deluxe Zadelslot opent niet.

Peugeotfoxer

New Member
Gisteren werkte het nog perfect. Als ik de sleutel in het zadelslot zou draaien sprong ze mooi open. Sinds deze ochtend , als ik het probeer schiet het slot niet open.

Het valt me op dat ik de sleutel nog kan draaien , maar ik kan met mijn vingers onder het zadel voelen en merk dat het beweegt als ik draai maar verder niets.

Ik kan een beetje onder de achterkant kijken.

Ik heb al proberen druk zetten op de voorkant van het zadel terwijl ik het slot open en dicht draai- wat niet heeft gewerkt.

Ik heb proberen met een schroeven draaier proberen langs de achterkant van het zadel naar boven te duwen met het hefboom principe , soms met combinatie van het naar boven trekken van de achterkant van mijn zadel. - dat werkte ook niet.

Ik zit vast want ik moet mijn olie verversen wat onder mijn zadel ligt.

Iemand tips?

Alvast bedankt xxxxxx
 
Advertisement - register to remove this

Het beste is een manier vinden om de buddy toch nog open te kunnen krijgen, dat omdat het mechanisme zich in de buddy bevind en je er van buitenaf vrij weinig aan kunt doen.

Het kan een gekloot zijn maar soms met een schroevendaaier kun je hem toch los klikken.

Eenmaal los kun je je hele buddyslot controleren en kortsluiten wat het probleem is.
 
D
Het beste is een manier vinden om de buddy toch nog open te kunnen krijgen, dat omdat het mechanisme zich in de buddy bevind en je er van buitenaf vrij weinig aan kunt doen.

Het kan een gekloot zijn maar soms met een schroevendaaier kun je hem toch los klikken.

Eenmaal los kun je je hele buddyslot controleren en kortsluiten wat het probleem is.
Dat heeft gewerkt. Ik kan nu inderdaad via de binnenkant zien wat het probleem was.

Het slotje was door beweging waarschijnlijk los komen zitten en uit het deeltje gesprongen nodig om het slot open te duwen.

Merci voor de vele tips!
Post automatically merged:

Het beste is een manier vinden om de buddy toch nog open te kunnen krijgen, dat omdat het mechanisme zich in de buddy bevind en je er van buitenaf vrij weinig aan kunt doen.

Het kan een gekloot zijn maar soms met een schroevendaaier kun je hem toch los klikken.

Eenmaal los kun je je hele buddyslot controleren en kortsluiten wat het probleem is.
Ik bedoelde dit**
 
Gisteren werkte het nog perfect. Als ik de sleutel in het zadelslot zou draaien sprong ze mooi open. Sinds deze ochtend , als ik het probeer schiet het slot niet open.

Het valt me op dat ik de sleutel nog kan draaien , maar ik kan met mijn vingers onder het zadel voelen en merk dat het beweegt als ik draai maar verder niets.

Ik kan een beetje onder de achterkant kijken.

Ik heb al proberen druk zetten op de voorkant van het zadel terwijl ik het slot open en dicht draai- wat niet heeft gewerkt.

Ik heb proberen met een schroeven draaier proberen langs de achterkant van het zadel naar boven te duwen met het hefboom principe , soms met combinatie van het naar boven trekken van de achterkant van mijn zadel. - dat werkte ook niet.

Ik zit vast want ik moet mijn olie verversen wat onder mijn zadel ligt.

Iemand tips?

Alvast bedankt xxxxxx
Voor mensen die dit probleem hebben-
ik heb de oorzaak ontdekt.
Het defect was veroorzaakt door dat (voor een of andere reden) de klem-veer losgekomen was.
De klemveer zorgt ervoor dat het slot vast zit in de binnenkant van het zadel.
Door dat deze los was gekomen, voorloog het ook zijn functie en het slotje met zijn hefboom was dus onstabiel.

Het zadel had aan de kant waar het zadel naartoe opende grote schroeven zitten die ik kon losvijzen om het zadel te kunnen omhoog heffen om zo het hefboom mechaniek handmatig te kunnen activeren. (Een beetje prutsen met een heel lange schroef. )

Eenmaal het zadel open schoot , vestigde ik de klemveer weer tussen de binnenkant van de buddy tussen zijn zijkant en het slot zodat het niet meer loskomt. )

Bedankt voor al de suggesties!
Post automatically merged:

Waar gaat het precies over?
Ik lees: Helmbak, Buddyslot, Zadelkoffer, Zadel...
Stuur even een aantal foto's, dan wordt het wellicht iets duidelijker...
Ik zal nog foto’s plaatsen vandaag of vanavond met de oplossing en het vorig probleem zodat men in de toekomst het snapt. Bedankt voor de tip
 
Back
Top