Peugeot Fox Deluxe ontsteking

Arjen1986

New Member
Goededag

Helaas ondervind ik wat problemen met het vervangen van een stator (ontsteking) .

Als volgt de vervangings ontstekingen die verkrijgbaar zijn op de markt zijn enkel die van DMP.

Deze is voorzien van een stekker met 3 draden, echter heeft mijn huidge kabelboom 4 draden. Pickup niet meegerekend.

Nu lijkt het zo te zijn dat de ontsteking van DMP 2 spoelen heeft gecombineerd waarbij deze bij de oude situatie los van elkaar zijn. Vandaar ook de extra aansluiting op mijn huidige kabelboom.

Kan ik nu vanuit de nieuwe ontsteking een aftakking maken om weer op 4 draden uit te komen?

Na mijn weten lijkt het alsof in de oude situatie de verlichting als het laden van de accu een aparte draad hadden.

Bij de nieuwe wordt deze gecombineerd lijkt het, of zie ik iets over het hoofd?
 
Advertisement - register to remove this

Goededag

Helaas ondervind ik wat problemen met het vervangen van een stator (ontsteking) .

Als volgt de vervangings ontstekingen die verkrijgbaar zijn op de markt zijn enkel die van DMP.

Deze is voorzien van een stekker met 3 draden, echter heeft mijn huidge kabelboom 4 draden. Pickup niet meegerekend.

Nu lijkt het zo te zijn dat de ontsteking van DMP 2 spoelen heeft gecombineerd waarbij deze bij de oude situatie los van elkaar zijn. Vandaar ook de extra aansluiting op mijn huidige kabelboom.

Kan ik nu vanuit de nieuwe ontsteking een aftakking maken om weer op 4 draden uit te komen?

Na mijn weten lijkt het alsof in de oude situatie de verlichting als het laden van de accu een aparte draad hadden.

Bij de nieuwe wordt deze gecombineerd lijkt het, of zie ik iets over het hoofd?
Heb je dit kunnen oplossen ? Ik heb het zelfde probleem .
 
Hoi, ja ik heb dit kunnen oplossen. Als volgt je koopt een dmp ontsteking haalt daarvan enkel de bovenste spoel. Dit is het gedeelte wat zorgt voor ontsteking, die kun je dan wisselen met de kapotte spoel van je originele.

Let wel op, bij het loshalen van de spoel dat je ook met een soldeerbout de draden losmaakt. En je dient de clip van je oude ontsteking te gebruiken om de spoel weer vast te zetten.

Met betrekking tot koop dan een originele, leuk bedacht maar is niet meer te koop. Althans voor een fox met dit type ontsteking.
 
Back
Top