peugeot 100cc

ja ik weet niet of het geluk was, want ik heb mijn lasdiploma's.
maar genoeg verder als je nog tips hebt over het 100cc blok! dan hoor ik dat graag:eek:
 
waarom zo graag 120? is dat stoer om te vertellen?

zon apparaat heeft echt niet super veel vermogen en een relatief korte vertanding..
denk dat je blij mag zijn als hij 100 echte km's haalt :)

100 op de teller haalt zo'n ding net :p

dat een peugeot buxy koud stotterd is normaal ,aangezien er een automatische choke op zit..

op een 100cc heeft een andere uitlaat ook weinig nut , en dan moet je zeker weten wat dingen afstellen!!


zoals ik al zei is een 100cc blok van Peugeot gewoon heel erg tam , en er zijn weinig onderdelen te koop waardoor dit blok daadwerkelijk zomaar sneller gaat...

frezen in poorten e.d. is de grootste onzin en verre van betrouwbaar..

er zijn genoeg dingen zoals andere cilinders ,l uitlaten , variateurs etc. etc. ,maar als je al niet eens kunt en wilt afstellen word dat al helemaal niks dus..
 
Last edited:
ik kan best een beetje afstellen, maar ben er nog niet zo super goed in dat het helemaal tip top goed is enzo.
maar waarom had ik dat die koud stottert niet met mijn 12m carberateur en daar zat een sproeier 80 in, er zit nu een 85 in met 17,5mm arrache en hij begint ineens raar te doen aan het begin.
het is meer dat het me moet lukken om voorbij het stotteren te komen dan, doet hij het wel echt goed.
hij gaat over de 90 op de teller en stijgt nog steeds in toeren.
maar er is hier niet echt een plek om tot zijn top te krijgen.

gr
 
arreche is ook een bagger merk.. beter neem je een delortho carb :)
misschien staat je luchtschroef helemaal verkeerd? zit hij wel goed aangesloten op je spruitstuk?
is de sproeier maat goed?

stotteren kan vanalles zijn, maar als hij alleen in het begin stottert dan is het vaak de carburatie..
 
Uhm extra massa kabel is denk ik beetje onzin:plijkt mij dan. Het is nou niet echt een super set up, het is genoeg voor mij voor een 70 cc. Klopt arrache is niet echt voor het fijne werk, maar het enigste nadeel wat mensen vinden is dat de sproeier alleen in maten van 5 gaat dat is het enigste nadeel.
Hij is verder lucht dicht aangesloten aan het spruitstuk het zal wel de sproeier zijn denk ik. Kennen jullie nog een goeie powerfilter want me normale lilter werkt niet goed.

gr
 
kijk wat jij vind van die carb moet je zelf weten, zo slecht zijn ze vast niet als hoe jij het uitdrukt....

nou ja , ik heb er genoeg ervaring mee ...

het zijn baggerdingen , de meesten lekken , en zijn lang zo makkelijk niet in gebruik als een Dell'ortho , die ook nog eens beter af te stellen zijn ..

daarnaast is de kwaliteit van die dingen slecht , zijn zijn ook niet voor niks zo goedkoop..

mja , jij weet het vast beter dan ik...

en zoals Vinnie zegt , wij lullen uit onze nek...
 
Als je leuk spul wilt hebben voor die 100cc moet je op sites uit Engeland en Frankrijk bekijken, in die landen heb je wel spul voor die 100cc. Ik heb zelfs een alu 120cc malossi cilinderkit gezien (was wel eens waar 270 pond maar goed het is er wel)
 
kijk daar heb ik iets aan..inplaats van mensen die alleen maar commentaar geven. de arrache carb die ik heb lekt niet, ze zijn misschien minder goed als een dellorto.
 
Als je leuk spul wilt hebben voor die 100cc moet je op sites uit Engeland en Frankrijk bekijken, in die landen heb je wel spul voor die 100cc. Ik heb zelfs een alu 120cc malossi cilinderkit gezien (was wel eens waar 270 pond maar goed het is er wel)

lul niet zo dom , die malossi cilinderkitjes kun je hier ook gewoon kopen... 8P

malossi 100cc 2 takt.. :

http://www.malossistore.eu/famiglia2.aspx?M=230&MM=MO/PESF100

mja , zoals ik zal zei , je moet hiervan geen wonderen verwachten , en alleen de cilinder doet ook niks , daarvoor moet je meer aanpassen ,EN je moet weer afstellen..
 
Last edited:
omdat ik geen dingen aan ga raden waar je toch weinig aan hebt...

maargoed , jij WILT gewoon horen dat er wel iets is , en dat je dat er zo op kan zetten....

er zijn nog wel veel meer dingen te koop....
 
Steek dr gewoon een dik 70cc blok op.
2 Vrienden van me hebben allebei een 100cc motoscooter en die dingen zijn gewoonweg sloom, ze halen enkel een hogere top.
Met de tijd, de moeite en het geld dat je in een 100cc blok moet steken om hem snel te krijgen (als dat je ooit lukt) kan je gemakkelijk een leuk en perfect afgesteld 70cc blok.

Tis maar wat jij kiest, als een bejaarde 120 halen of met wat plezier richting de 90 à 100km/u. 8P
 
Uiteindelijk denk ik van niet.
Hoeveel tijd je erin moet steken om het af te stellen, aangezien er moeilijker onderdele voor te krijge zijn..
+ dat de onderdelen waarschijnlijk duurder zullen zijn..
 
Back
Top