peugeot 100cc

amin181

amin181
ik had een vraagje nou heb ik een buxy 100cc
maar dit gaat mij eigenlijk iets te traag ben niet een snelheidduiveO-)l ofso
maar een 120 halen zou wel leuk zijn:W
hij is geheel standaart wat raden jullie mij aan ik hoop zo weinig mogelijk afstel werk want dat vind ik nog erg moeilijk
kan wel alles vervangen eigenlijk maar afstellen moet gewoon een keer voorgedaan worden of een helegoeie uitleg

hoop graag antwoord

gr
 
Advertisement - register to remove this

ik raad je aan een cursus ABN te nemen , zodat je ook leestekens leert ;)

verder kun je beter een 70cc blok op bouwen , dan heb je meer kans om meer vermogen te behalen..

een 100cc zal niet veel sneller worden zomaar...
 
zoals ik al zij bij een 70cc wordt het veel afstellen, en ik zij al dat dit niet mijn sterkste kant is.
een 100cc heeft een veel lager geluid en gaat wel wat harder, ik heb een 70cc en het lukt mij niet om hem af te stellen dus daarom verkoop ik hem.

gr
 
als je niet kan afstellen moet je ook nergens aan beginnen..
denk je dat je scooter vanzelf sneller gaat rijden? of beter gaat rijden?

Je zult toch echt moeten gaan afstellen als je beter wilt rijden :)
als je er iets aan veranderd, zul je weer opnieuw af moeten stellen.

en wat Melf bedoelt:
een 100cc blokje draait op een heel laag toerental en is gewoon niet snel te krijgen, hoe dan ook..
met een leuk 70cc blokje (DR70) + leuke uitlaat + goede afstelling gaat net zo goed en misschien zelfs wel beter...
 
idd , een 100cc is wel meer cc's , maar pk's zitten er niet echt in..

en zonder echt te investeren ga je niet zomaar even sneller met zo'n ding , deze blokken zijn ook niet gemaakt om snel te gaan ,maar om redelijk rap maar vooral betrouwbaar door het verkeer te kunnen rijden , en dan wat sneller als een brommer...

en vooral de betrouwbaarheid gaat achteruit ga je zo'n blok opvoeren , daarnaast ontkom je echt niet aan afstellen..

EN voor een 50cc blok zijn veel meer snelle onderdelen te koop , maar uiteraard is dat ook niet echt betoruwbaar natuurlijk..
 
ik heb nu een buxy staan met 70cc dr cilinder,yasuni r en een 17,5mm carb.
als die koud is happert die heel erg zodra die warm is rijd die redelijk goed, maar zodra die weer te lang aan staat komt der best veel rook uit de uitlaat.
maar dit komt volgens mij omdat er nogal best veel olie in de uitlaat zit dat gaat natuurlijk verbranden als het ware.

maarja zo'n 100cc moet toch zeker makkelijk 120 halen? daar gaat het me om.
 
ter info nog: er zitten 7,5gram rollen in
sproeier 85 als je nog wat wilt weten zeg het maar.
misschien kunnen jullie me helpen met afstellen?

gr
 
waarom zo graag 120? is dat stoer om te vertellen?

zon apparaat heeft echt niet super veel vermogen en een relatief korte vertanding..
denk dat je blij mag zijn als hij 100 echte km's haalt :)
 
ik vind het niet bepaald stoer om een harde scooter te hebben hoor!
wil gewon ietsjes harder zo erg is dat toch niet lijkt me ?
als je nou wat informatie geeft over hoe die harder kan, inplaats van me andere dingen te vertellen waar ik eigenlijk niet om vroeg.
 
Wat moet ik vertellen?
Het enige wat je kunt doen is de scooter eens goed afsteppen.. meer kun je niet doen zonder dat het veel tijd en geld kost.
In hoeverre afstellen al tijd kost..
 
tijd maakt me eigenlijk niet echt heel veel uit!
wat gaat er verandere in een 100cc als ik een goeie uitlaat er onder doe ?
moet wel wat prestatie verschil zijn ja toch ?
heb je nog een tip voor me 70cc?


gr
 
Er is weinig spannends te krijge voor dit blok.. en daarna komt het afstellen natuurlijk weer om de hoek kijken..

Ook voor je andere scooter geld:
Begin bij het begin. Zorg dat alles netjes en nieuw is. Zoals een nieuwe bougie, goede olie en een goede luchtfilter..
Eerst de carb afstellen en dan pas het vario gedeelte.. dat is een kwestie van luisteren en voelen en aan de hand daarvan ga je verandringen aanbrengen..
 
1 nadeel is wel het is een snor blok... maar het is wel een brom scooter kenteken, wees niet bang wil mezelf nog niet dood hebben. maar de vertanding gaat nu natuurlijk tegenwerken dat heb ik wel al een beetje gemerkt naar mijn idee is de sproeier net iets te klein?

gr
 
Er is weinig spannends te krijge voor dit blok.. en daarna komt het afstellen natuurlijk weer om de hoek kijken..

Ook voor je andere scooter geld:
Begin bij het begin. Zorg dat alles netjes en nieuw is. Zoals een nieuwe bougie, goede olie en een goede luchtfilter..
Eerst de carb afstellen en dan pas het vario gedeelte.. dat is een kwestie van luisteren en voelen en aan de hand daarvan ga je verandringen aanbrengen..

wat bedoel je met weinig spannends uit te krijgen? kun jij mij vertellen wat er gaat gebeuren wanneer ik hier een leuk uitlaatje onde zet die ik natuurlijk ga afstellen

gr
 
Nou precies wat er staat.. er is geen super leuke uitlaat voor te krijgen. Zoals er bij een yasuni r te koop is voor andere scooters..

Niemand kan je zeggen wat er gebeurt als je een andere uitlaat neemt..
Niemand weet welke uitlaat je neemt en hoe goed jij kunt afstellen..
Ook omdat er weinig mensen ervaring hebben met dit soort scooters..
 
ja daarom vraag ik het ook op een forum, er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben toch ?
wat voor uitlaat zou je me aanraden? want een 100cc wil ik sowieso hebben.
omdat ik hem eigenlijk voor een prikkie mag hebben van me neef!

gr
 
De meeste mensen hebbe ervaring met de normale 50/70 cc blokjes..omdat de meeste geen motorrijbewijs hebbe om.zon ding te besturen..

Welke uitlaaat je moet hebben weet ik niet. Zoek op internet bij verschillende webshops wat ze hebben..
Ik weet maar 1 100 cc uitlaat en dat is de technigas rs 100..maar of dat zoveel beter is weet ik niet..
 
ja daarom vraag ik het ook op een forum, er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben toch ?
wat voor uitlaat zou je me aanraden? want een 100cc wil ik sowieso hebben.
omdat ik hem eigenlijk voor een prikkie mag hebben van me neef!

gr

moet je kan niet je spoelers freezen?
of is dat bij die ''scooter'' niet?

en een 125cc uitlaat van een gilera runner..
als ik de pijp omlas?

gr


als jij niet kan afstellen, dan kan jij sws niet een uitlaat omslassen,

uitlaat omlassen gaat tot op de milimeter,

mvg
 
Back
Top