peugeot 100cc

Advertisement - register to remove this

Wat ik weet is dat het een heel TAM motorblok is. (die dingen gaan standaard maar 95 / 100 op de teller)
Er zijn wel andere uitlaten voor te krijgen. Maar verwacht niet dat het een hyper racing scooter word.
Blijft nog altijd een stads scooter / motor scooter.

Een grotere carb zal niet veel doen.. Aangezien deze 100cc standaard is voor zijn van een redelijk kleine 17,5mm carb (een dellorto of een gurtner)
(en daar loopt die prima op)

Ik weet niet of er grotere cilinders voor zijn.. Zou daar wel eerst naar zoeken, want standaard cilinder is een tam ding.

voor snellere motor scooters moet je meer richting piaggio zoeken..

Er is volgens mij ook nog een minarelli 100cc motor blok.. Maar daar is volgens mij ook niet veel mee te winnen.
Ik heb nu een technigas en das niet de beste uitlaat, welke zou je aanraden

Er bestaat wel een airsail 120cc cilinderkit maar of ik daar veel mee win is dan ook weer de vraag

Dit was even een projectscooter, binnekort een piaggio 125
Post automatically merged:

Wat ik weet is dat het een heel TAM motorblok is. (die dingen gaan standaard maar 95 / 100 op de teller)
Er zijn wel andere uitlaten voor te krijgen. Maar verwacht niet dat het een hyper racing scooter word.
Blijft nog altijd een stads scooter / motor scooter.

Een grotere carb zal niet veel doen.. Aangezien deze 100cc standaard is voor zijn van een redelijk kleine 17,5mm carb (een dellorto of een gurtner)
(en daar loopt die prima op)

Ik weet niet of er grotere cilinders voor zijn.. Zou daar wel eerst naar zoeken, want standaard cilinder is een tam ding.

voor snellere motor scooters moet je meer richting piaggio zoeken..

Er is volgens mij ook nog een minarelli 100cc motor blok.. Maar daar is volgens mij ook niet veel mee te winnen.
Heb ook de uitlaat poort een meer D achtige vorm gegeven en 1 mm verhoogt
 
Je kan een 100cc redelijk oppeppen.
Belangrijkste is dat de inlaat wordt verbeterd, de doorgang onder de cilinder optimaliseren. Er is wat freeswerk nodig aan het carter.
Een vierkleps membraam met groot inlaat spruitstuk mag zeker niet onderbreken.

Daarna cilinder en uitlaat aanpakken.
De chipkey uitvoeringen zijn cdi begrensd, ik bouw ze om naar normale cdi, veel meer toeren mogelijk.
 
Back
Top