Peter R. de Vries claimt oplossing misdaad zaak N. Holloway

ja dat word gefilmd maar denk je echt dat het uitgezonden word zonder toestemming? amerkiaanse mentaliteit och wat zielig voor haar wat heeft ze het zwaar bekijk t van 2 kanten please? en hij rkigjt daar toestemming voor ja logisch dat ie t laat zien zoals je al zegt mooie televisie,
 
De manier om de zaak een 'gezicht' te geven natuurlijk. Je moet niet vergeten dat de media in deze de voedende factor is achter de hele problematiek rond vd Sloot. Als de Vries er geen aandacht aan had gegegeven, wat had er dan met het onderwerp gebeurd? Laat zich makkelijk raden. Door die emotionele lading eraan te geven blijft het wekenlang een hype in Nederland. Publiciteit genereert nieuwe publiciteit, blijft gewoon een vicieuze cirkel.

En de Vries geeft zelf aan dat hij het natuurlijk ook voor zijn eigen programma doet. Alleen de manier waarop Freek de Jonge de aanval inzet is gewoon misselijk. Qua bewoordingen, houding, etc. Als je inhoudelijk goed gefundeerde kritiek kan brengen tijdens zo'n show is het wat anders. Dit was gewoon om aandacht schreeuwen.
 
Ik ben het ook niet helemaal eens met Freek want die reageert veels te emotioneel, maar wat ik hinderlijk vind aan Peter R de Vries is dat hij zichzelf constant profileert als een waarheidsprofeet met het nobele doel onrechtvaardigheid te bestrijden.

En dat Peter een amusentswaarde moet bewerkstelligen, daar kan ik ergens ook nog wel inkomen. Wat ik van deze ontwikkeling opzichzelf vind, staat los van het gegeven dat Peter ermee moet werken. Maar hij moet stoppen met op televisie roepen dat zijn vak het 'objectief' weerspiegelen van de werkelijkheid is (net als Johan Derksen en Hugo Borst, die hebben het ook altijd over pure journalistiek). Want dat is ernstig tegenstrijdig als je Nathalee`s moeder bijvoorbeeld in een show laat komen waarvan het beruchte deel met haar 'reactie' op het tragedie (denk ik) ingestudeerd en ingecalculeerd is ook.

Lijkt een beetje op: Bomaanslag ergens. De media arriveert en het meeste puin en leed is al praktisch verdwenen. Vervolgens betalen ze een moeder om op een hoopje puin te gaan zitten huilen en schreeuwen en dat nemen ze op en presenteren ze hier als 'werkelijkheid'.

Het is al bijna een cliche om de 'massamedia' te betwijfelen, zo doordrenkt lijken mensen er van te zijn, maar toch gaan er keer op keer mensen mee in Peter z`n 'objectiviteit' preek.
 
Peter is niet dom maar een beetje kortzichtig vind ik. Hij heeft deze show puur en alleen als deel 2 op de afl Holloway gemaakt. Om twijfel weg te nemen dat Joran in staat is om een lijk te dumpen. Maar die twijfel bestaat na deze uitzending nog steeds imo

Verder geloof ik ook niet dat Peter dit allemaal uit nobele overweging doet. Hij is gewoon zo gebrand om die Joran te pakken dat ie er (denk ik) helemaal door geobserdeerd is. En de lovende reacties zijn dan alles voor hem en zijn ego
 
Als je goed had geluisterd bij P&W zegt Peter dat dit niet de enige zaak is waar hij meerdere keren een aflevering aan heeft besteed.
Alleen doordat Nathalee's ouders bevriend met Bush zijn, is deze zaak heel erg opgeblazen bij de media, en lijkt het alsof het puur om zijn ego en andere zaken gaat.
 
Mja wel leuk en aardig, alleen denk ik dat hij iets te vroeg is geweest met het bellen van joran. Had nog even 2 weken gewacht, en gezegt dat je de meisjes nog even niet kon gebruiken oid? Zodat er wat meer boven komt. Dit zegt wel wat over joran, dat zeker alleen denk ik dat hij alles toch weer te slim af is. Alleen de vraag om ze ouders hem nog steeds gaan steunen is nog maar de vraag!
 
Vandaag stond in de krant dat hij het te ver vond gaan. Daarom belde ie joran op.
Hij kon wel verder gaan, maar dat wou die niet. Dan houdt het op.
Vergeet niet dat thailand een heel ander land dan NL is. De ambassade daar heeft al laten weten de beelden te willen hebben om verdere stappen te nemen. Ken de wet- en regelgeving daar niet, maar het zal me niet verbazen als dat bewijs daar gewoon rechtsgeldig is. Dat denkt joran ook denk, want hij is namelijk direct op het vliegtuig gestapt :p
 
Die peter had beter die meisjes naar Nederland kunnen laten komen. Het is kut voor ze dat ze dan gelijk weer terug moeten, maar dat zullen ze vast niet erg vinden als ze horen wat ze anders hadden moeten doen. Dan hadden ze tenminste bewijzen. Iets wat ik nog niet tegen ben gekomen in beide shows (het is en blijft een show).

Het is nu meer het kaliber van Lost: Er komt geen einde aan op deze manier!
 
Vandaag stond in de krant dat hij het te ver vond gaan. Daarom belde ie joran op.
Hij kon wel verder gaan, maar dat wou die niet. Dan houdt het op.
Vergeet niet dat thailand een heel ander land dan NL is. De ambassade daar heeft al laten weten de beelden te willen hebben om verdere stappen te nemen. Ken de wet- en regelgeving daar niet, maar het zal me niet verbazen als dat bewijs daar gewoon rechtsgeldig is. Dat denkt joran ook denk, want hij is namelijk direct op het vliegtuig gestapt :p


In Thailand hebben ze er ook absoluut geen moeite mee om mensen 5+ jaren in voorarrest te zetten :)
 
Ik zit liever in een Nederlandse gevangenis dan in een Thaise..
Ook qua wetgeving, kinderen kunnen daar idd vanaf heel jong al berecht worden, en de straffen zijn ook niet te min.
 
dat de vries 1 of andere mediamagnaat is vind ik een beetje onzin, dit is hoe hij zijn geld verdient, maar hij doet wel veel goede dingen. Hij zei zelf ook ik heb hier 3? grote afleveringen aan gehad, aan de puttense moordzaak ?30? afleveringen, daar rept niemand over. En TOEN had ie OOK gelijk, gast heeft altijd gelijk, en tje de manier waarop ie t aanpakt is een beetje de humor ook van het programma. Hij heeft alleen pech dat ie niks kan bewijzen, al kon ie dat wel prees iedereen hem de hemel in...
 
Vandaag stond in de krant dat hij het te ver vond gaan. Daarom belde ie joran op.
Hij kon wel verder gaan, maar dat wou die niet. Dan houdt het op.

Peter voelde zich bedreigd. Joran zou hem willen koud maken, maakt niet uit hoeveel het koste :p
jmmr dat Joran zen antill accent was kwijt geraakt :( Je WeeT ToG! Coño

Oftwel vond het weer een hele (dit keer) slecht opgezette show
 
Ik hoop dat hij levenslang krijgt!
Wat een kk knuppel is die Joran zeg.

Toch is mijn beeld van Peter R. de vries wel veranderd, want een onzettende kwal is het eigenlijk :X
 
Het is toch de bedoeling om hem te laten boeten voor z'n moord op Natalee... Zo kan je ook met een flitskast in de bosjes gaan staan in thailand, wachten tot ie te hard rijdt met z'n motor. Lekker boeie die vrouwenhandel (is erg) maar heeft er niks mee te maken imo.
 
Back
Top