Ik weet de verhouding van deze vertanding niet en de verhouding van de oude weet ik ook nietHeeft de nieuwe vertanding dezelfde verhouding als de oude?
Zijn de rolletjes in je vario wel zwaar genoeg en komt de v-snaar tot bovenin je vario?
Ik heb de oude vertanding nog liggen, wat moet ik ermee?Dan kun je met watervaste stift even enkele streepjes zetten, deze slijten er direct af waar de snaar is geweest. Ditzelfde kun je ook bij de achterste poulies doen.
Kun je de oude terugvinden? Bij mij maken andere tandverhoudingen een groot verschil.
Groet,
Hoi ik heb alleen mijn oude vertandings deksel liggen, de oude vertanding heb ik niet meerVergelijken, al begrijp ik dat de achterste kast dan misschienweer open moet.
Wat je ook kunt doen is de koppeling eraf, een wasknijper op de ingaande as klemmen en een wasknijper op de achteras. Draai nu de ingaande as rond en tel hoeveel omwentelingen er nodig zijn om het achterwiel eenmaal rond te krijgen. Alleen heb je voor een vergelijk een losse kast nodig, heb jij of een kennis die liggen?
Groet,
Er zit ook speling op de as van de vertanding, en vanaf de 50 a 60 km/u heb ik ook een zoemend geluid.Gut, ik was op uw bericht van 14.49 uur afgegaan. Nu wordt een vergelijk maken lastig! Mogelijk weten anderen of er variaties zijn in vertandingen,
Groet,
Lager revisie setje ook misschien?Het beste is om gewoon de originele vertanding te plaatsen
Een lager set is natuurlijk zeer aan te raden. Ik zou nooit gebruikte lagers nog een keer gebruiken.Lager revisie setje ook misschien?
Ik weet de verhouding van deze vertanding niet en de verhouding van de oude weet ik ook niet
Met zwaardere rollen ook overtoeren
Hoe kan ik zien of de v snaar bovenin de vario komt?
Overtoeren in top is voor mij wel duidelijk waar dat aan ligt nuDan moet je ook niet zomaar iets kopen, in de hoop dat het wel goed komt.
Misschien zit er wel een te korte vertanding erin.. Omdat jij zegt dat hij bij 60km al in toeren begint te klimmen.. Een langere vertanding heeft daar geen last van, die loopt gewoon lekker door.
Op de top hoor dat dat zoem.. zoem.. zoem.. pasDat zoem....zoem....zoem geluid heb je dit altijd of alleen wanneer je hoog in de toeren rijdt?
Ik had dit zelfs bij een nieuwe 125cc scooter, welliswaar niet ernstig maar je maakt je toch een beetje zorgen op dat moment.
Wanneer ik op topsnelheid reed begon dit geluidje ook.
Ik denk toch dat het aan de tolerantie van de onderdelen ligt, de onbalans van assen en tandwielen beginnen bij hogere toerentallen een rol te spelen.
Maar speling die je kunt voelen op de as is sowieso niet goed.
Uhm geen ideeIs het een rechte of een schuine vertanding?
Een rechte vertanding maakt altijd meer lawaai dan een schuine.