Overtoeren op top piaggio

srracers

Well-Known Member
Het probleem is opgelost met me aangrijp moment maar zit nu met het probleem dat hij op top na de 75ong overtoeren begint te draaien, terwijl die onderweg naar de 75 normale toeren draait.

Iemand een idee hoe dit kan? Uit de vario lopen lijkt het wel
 
Advertisement - register to remove this

Bij een brom scooter zou je daar geen last van hebben of je moet een nieuwe drukveer proberen misschien is deze versleten..

Bij een opgevoerde snor scooter juist wel.
 
Ik heb een brom scooter, heb bijna alle kleuren van malossi drukveren getest wit,groen en paars en allemaal zelfde overtoeren op top.

Tis zo dat hij in het middengebied ong 7/8000 tpm draait (iets teweinig) maar na de 75kmh begint hij ineens overtoeren te maken, nu heb ik veel gezocht op google maar enige wat ik kan vinden is dat ze zeggen dat de vsnaar dan versleten is, maar dat geloof ik vrijwel niet want me snaar is vrijwel nieuw, is het zo dat het misschien met een bredere snaar verholpen is?

Want nog zwaardere rollen word het optrekken waardeloos, want dit is eigenlijk al tezwaar (5,5gr)
 
Heb zitten brainstormen, en denk en mogelijke oplossing te hebben voor beide problemen, en overtoeren en tevroeg aangrijpen vsn de koppeling.

Ik ga een paar shimringen tussen de halfpoulie en de glijbus van de vario doen zodat de vario op top minder ver naar de halfpoulie komt zodat de snaar niet bovenop gaat lopen.

Naar mijn idee is het zo dat hij op het einde de vario loopt en dat hij dan geen weerstand meer heeft en alleen op de cilinder loopt, dus vanmiddag even testen
 
Back
Top