Overtoeren op top

Die naraku vario heeft een andere dikte dan de originele vario.. Dus het kan zijn dat de naraku vario te ver naar voren op de krukas zit..

Ik vind zo dat als je niet kan afstellen of geen inzicht hebt op wat je doet, er beter dan ook maar gewoon bij de originele vario zal moeten houden..
Want iets wat niet origineel is kan maar hoeft niet altijd meteen plug-and-play te zijn..
Met originele vario heb ik nogsteeds overtoeren, deze naraku vario is ook eigenlijk een standaard vario
 
Als je aandrijf riem breeder is dan de originele riem raad ik je aan om een andere riem te installeren..
Een bredere riem zal bij de vario nooit helemaal op de vario bus liggen.. Dus als je weg rijd staat hij feitelijk al in de 2de versnelling.

Verder weet ik niet hoe oud die scooter is.. Maar mijn vermoedens is dat hij wel eens nieuwe krukas lagers nodig zal kunnen hebben.
Met versleten lagers draait een krukas altijd onbedoeld veel sneller rond dan nodig. En versleten lager hoeft niet perse kapot of geluid maken..
Deze kan ook uitgelopen zijn.. En dit kan zeker waar zijn als je vaker met opvoer spul gereden hebt..
 
Als je aandrijf riem breeder is dan de originele riem raad ik je aan om een andere riem te installeren..
Een bredere riem zal bij de vario nooit helemaal op de vario bus liggen.. Dus als je weg rijd staat hij feitelijk al in de 2de versnelling.

Verder weet ik niet hoe oud die scooter is.. Maar mijn vermoedens is dat hij wel eens nieuwe krukas lagers nodig zal kunnen hebben.
Met versleten lagers draait een krukas altijd onbedoeld veel sneller rond dan nodig. En versleten lager hoeft niet perse kapot of geluid maken..
Deze kan ook uitgelopen zijn.. En dit kan zeker waar zijn als je vaker met opvoer spul gereden hebt..
Deze twee redeneringen snap ik echt niet.
In een hogere versnelling zou hij eigenlijk minder toeren moeten maken en waarom zou de krukas sneller draaien met versleten lagers?

Leg uit AUB, misschien kan ik iets leren????
 
Back
Top