This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

orange bud kweken (fotoverslag) dag 6

Ricazio88 said:
Wij hadden buitenwiet in de achtertuin, en op een gegeven moment groeiden ze gewoon over de schutting heen bij de buren hahaha.
Heb je politie naast je wonen:+.. Dan ga je toch wel snoeien denk ik
 
Het is legaal om 3 (of 5) planten te hebben voor eigen gebruik. Ook al zijn ze 2 meter hoog.
 
bij mij stonden ze ook gewoon in de tuin en de buren vonden t wel lollig.
Dit jaar gaat de kweek wel lukken. de tl bak die er op de foto boven hangt is er boven weg, want die mocht niet voor de ramen hangen van men ma. Ook had daardoor men leguaan geen uitzicht meer. Vanavond komt er een kleinere kompakte tl balk boven te hangen. dus vanavond weer foto;s (ben nu aan t werk dus vandaar)
 
even ene paar feiten van politie vraag en antwoord (link: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=849&Itemid=46)

Wat staat in de wet?
Het kweken van weedplanten en het bezitten van hasj of weed is altijd strafbaar, ook al gaat het om kleine hoeveelheden. In de praktijk bestaat er echter geen actief opsporingsbeleid wanneer iemand voor eigen gebruik maximaal 5 planten kweekt of maximaal 30 gram hasj of weed in bezit heeft. (NB koffieshops mogen per dag niet meer dan 5 gram tegelijk aan één klant verkopen). Het niet actief opsporen en vervolgen wordt ook wel 'gedogen' genoemd.
Minderjarigen - mensen onder de 18 jaar - bij wie bovengenoemde strafbare feiten worden geconstateerd, krijgen een proces-verbaal. Politie en justitie geven prioriteit aan het opsporen en vervolgen van de kweek, de handel en het bezit van grotere hoeveelheden. Daarop staan ook aanzienlijk zwaardere straffen. Worden hasj en weed beschouwd als 'softdrugs', hasjolie valt onder de 'harddrugs'. Die worden niet gedoogd, op bezit staan forse straffen.

Wat doet de overheid?
Handel in hasj en weed is strafbaar. Toch wordt de verkoop in koffieshops niet met voorrang opgespoord en vervolgd. Deze situatie is door de overheid bewust gecreëerd. Men acht hierdoor de kans kleiner, dat gebruikers van softdrugs in aanraking komen met de wereld van de harddrugs.
Koffieshops mogen geen harddrugs verkopen, geen reclame maken, niet verkopen aan jongeren onder de 18 jaar en niet meer verkopen dan 5 gram per klant.

In veel andere landen zijn de wetten en de vervolgingspraktijk voor gebruikers aanzienlijk harder. Bezit van een beetje hasj of weed kan jaren gevangenisstraf opleveren. Wie het over de grens meeneemt - al is het voor eigen vakantiegebruik - neemt een groot risico.
 

TL lampen voldoen best de eerste weken , als ze groter zijn natuurlijk niet meer.
 
hopelijk krijgt de volgende die kansloos oid zegt een warning.
er is nu al erg vaak gezegt dat wanneer je gene intresse hebt in dit topic je gewoon je smoel houdt
 
Even vraagje voor mensen die zelf kweken..

Knippen jullie mechanisch of gewoon met de hand(schaar duh)..?
 
Raar dat er bij ons iemand in duin was die werd verdacht van wied kwekerij. Kwamen ze kijken had hij alleen 5 planten staan. Politie had gezegt volgens de wet mag je er maar 3. Werden alle planten weggehaald als straf. Nu lees ik weer dat je wel 5 planten mag hebben. Te vaag gewoon.
 

ik hou gewoon 5 aan.
 
Het was altijd 5... Echter hebben ze dat een jaar of 2 terug verlaagd naar 3. Maar vaak is 5 planten nog gedoogd
 
Wel mooi dat je weer plantjes hebt dylan :W..
Ik kom binnenkort wel kijken

Voirg jaar was het wel een beetje pech, wouden we net gaan knippen haden je ouders de weedplanten weg gegooit x|

Als je meer dan 5 vrouwtjes hebt mag je hier ook wel paar neer zetten
 
bad cheeta said:
onder je zonnebank ckr:W

Najah van me ma.. ik denk dat ze daar wel hard onder gaan groeien

majah eerst maar is zien wat het word, hoe zit dat trouwens met stekjes?
je haalt gewoon een takje van een vrouwtjes weed plant af en poot hem in een ander potje?

of zie ik dat verkeerd..
 
Bij stekken moet je eerst het stekje in een bodempje water zetten, daardoor gaat het stekje versneld wortels maken en als hij wat wortels heeft zet je hem inderdaad over in een potje met aarde.