Oplichter op marktplaats.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Genaaid door Maarten uit Oss.

oplichter.jpg

Beweerd een nieuwe teller glas te verkopen voor peugeot ludix.

Krijg de oude gebruikte van hem in het doosje terug gestop geleverd.


oplichter1.jpg


oplichter2.jpg


Oplichter3.jpg


Oplichter4.jpg



Hij stuur mij een gebruikte op, en de indruk was dat het om een nieuw DMP teller glas in het wit zou gaan.

Bied mij wel niet goed geld terug, maar verwacht wel ondanks dat hij fout zat, dat ik nou verzendkosten moet gaan maken,
om het ding terug te sturen..

En aangezien ik het aard van het beestje goed ken, verwacht ik ook niet dat ik daarna nog geld terug ga krijgen. En hij wel zijn teller glas.


Heb het marktplaats er wel van laten weten, en uiteraard geen reactie van hun mogen ontvangen.

Aangifte bij de politie ga ik niet doen, aangezien het mij niet om het geld te doen is.

Wel de manier van verkeerd handelen van de verkoper.

Heeft mij stil zwijgend gewoon ze oude teller glas in het DMP doosje terug gestopt waar een blauw in zit.. En van het oude ding ook nog geld proberen uit te slaan.

Echt jammer dat dit soort mensen rondlopen.

Kon ook gewoon eerlijk zeggen dat het om een gebruikte ging, maar daar bleef hij zelf liever stil over.

Topic dient alleen als waarschuwing.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Aangifte bij zulke bedragen. Is eigenlijk simpel gezegd alleen maar tijdverspilling.

Ik Zou proberen nog een keer contact leggen met marktplaats als het je dwars zit. Meer kan je eigenlijk niet doen.
 
Heb laatst ook een angel eye koplampunit gekocht op marktplaats voor €40, nooit verzonden geworden. Nooit meer gereageerd op mijn berichten, gewoon doelbewust opgelicht dus. Kansenparels allemaal
 
Balen. Gelukkig gaat het om klein geld.
Desalniettemin goed dat je het deelt.

We kunnen hem even bezoeken. Al is het maar zodat ie er van schrikt.
 
Zoals ik wellicht al zei, gaat het me niet om die paar euros.

Wel die manier dat je doet alsof wat je verkoopt nieuw is.

(bedoel uit de verpakking kan ook nog nieuw zijn)

en dan vervolgens een gebruikte te ontvangen..

Die man weet ook wel dat die voor die gebruikte niks zou krijgen aan geld.

Maar nou vangt hij er toch nog 6 euro voor.. Dus feitelijk heb ik ze nieuwe blauwe voor hem betaald.
 
jammer, maar helaas.
er lopen idd zulke mensen rond.

maar soms zijn er ook die simpelweg niet (willen) inzien dat de waarde van gebruikt nu eenmaal minder is dan van nieuw.
bijv. na de coronapandemie kwamen er veel la souris, agm, BTC scooters op makrtplaats, die tijdens die tijd waren gekocht.
(sommige met hoge tellerstand, maar nog mooi. andere met lage stand, maar zichtbaar afgeragd)
en dan werd daar de (door henzelf) betaalde nieuwprijs voor gevraagd...

wat dat betreft is marktplaats een goede afspiegeling van de denkwijze van heel veel mensen...
 
Back
Top