Gezien dit probleem blijkbaar zo weinig voorkomt , wil ik anderen die via google zoeken helpen aan een oplossing.
Ik heb een Zip IGET Euro4 in 2019 gekocht, gloednieuw. Bij de 6000 km begonnen de problemen die uiteindelijk aan mijn opvoerpomp lagen.
Symptonen :
In de zomer wil de scooter meestal niet aan, al helemaal niet als hij in de zon staat.
Na een eindje rijden, wil hij niet meer starten met een warm blok. Terwijl hij wel perfect rijd.
In mijn geval was de Opvoerpomp stuk, dit is deel van de brandstofpomp en hoor je bij op het contact zetten van de scooter, dat gezoem is de brandstof die naar je injector word gepompt en onder druk word gezet. de elektronica in de pomp sloeg blijkbaar op hol zodra de pomp warm werd, tot hij afkoelt. Als jij de pomp niet hoort na het draaien van de sleutel, weet je dus wat het is. Je hoort de pomp ELKE keer te horen als jij de sleutel omdraait voor +- 5 sec.
Een pomp kostte me 92,5 euro en vervangen 110, al werd ik gematst met de kosten.. zit op een lastige locatie, er moeten een hoop kappen vanaf en het blok moet deels los en omlaag. Wat (MOGELIJK) kan helpen om dit te voorkomen in het vervolg is niet met een lege tank rijden en e5 te tanken ipv e10. 2 dingen die ik dus niet deed, ik reed vaak met het lampje aan, dan krijgt de pomp wellicht niet genoeg smering. Of dit nou ook de werkelijke reden was van het defect weet ik niet zeker, dit probleem komt namelijk blijkbaar heel weinig voor.
Als je hem officieel bij piaggio moet bestellen kost hij al gauw 260, doeeeeeei!
Ik heb nagevraagd en de pomp die ik had besteld konden ze traceren dmv de barcode, het is niet een "Officiele" maar wel een van goede kwaliteit gemaakt door dezelfde OEM, met dezelfde interne motor, enkel wat ander ontwerp buitenkant. Deze pomp klinkt een stuk gezonder en klinkt alsof het een stuk beter pompt (hoogtoniger, sterker geluid) Ik kan bevestigen dat deze uitstekend werkt https://josdijkman.nl/benzinepomp-piaggio-zip-euro4-5-
Ik heb een Zip IGET Euro4 in 2019 gekocht, gloednieuw. Bij de 6000 km begonnen de problemen die uiteindelijk aan mijn opvoerpomp lagen.
Symptonen :
In de zomer wil de scooter meestal niet aan, al helemaal niet als hij in de zon staat.
Na een eindje rijden, wil hij niet meer starten met een warm blok. Terwijl hij wel perfect rijd.
In mijn geval was de Opvoerpomp stuk, dit is deel van de brandstofpomp en hoor je bij op het contact zetten van de scooter, dat gezoem is de brandstof die naar je injector word gepompt en onder druk word gezet. de elektronica in de pomp sloeg blijkbaar op hol zodra de pomp warm werd, tot hij afkoelt. Als jij de pomp niet hoort na het draaien van de sleutel, weet je dus wat het is. Je hoort de pomp ELKE keer te horen als jij de sleutel omdraait voor +- 5 sec.
Een pomp kostte me 92,5 euro en vervangen 110, al werd ik gematst met de kosten.. zit op een lastige locatie, er moeten een hoop kappen vanaf en het blok moet deels los en omlaag. Wat (MOGELIJK) kan helpen om dit te voorkomen in het vervolg is niet met een lege tank rijden en e5 te tanken ipv e10. 2 dingen die ik dus niet deed, ik reed vaak met het lampje aan, dan krijgt de pomp wellicht niet genoeg smering. Of dit nou ook de werkelijke reden was van het defect weet ik niet zeker, dit probleem komt namelijk blijkbaar heel weinig voor.
Als je hem officieel bij piaggio moet bestellen kost hij al gauw 260, doeeeeeei!
Ik heb nagevraagd en de pomp die ik had besteld konden ze traceren dmv de barcode, het is niet een "Officiele" maar wel een van goede kwaliteit gemaakt door dezelfde OEM, met dezelfde interne motor, enkel wat ander ontwerp buitenkant. Deze pomp klinkt een stuk gezonder en klinkt alsof het een stuk beter pompt (hoogtoniger, sterker geluid) Ik kan bevestigen dat deze uitstekend werkt https://josdijkman.nl/benzinepomp-piaggio-zip-euro4-5-