SPRINT E5 2021 Ratelend geluid (opgelost)

Max B

New Member
Mijn sprint 2021 heeft 3600Km en start af en toe slecht. Ratelend geluid hoor je stationair het best. Bij optrekken is die erg langzaam en daalt de teller zelfs met tegenwind, hellingen of
Met iemand achterop.



 
Advertisement - register to remove this

Als ik het zo hoor klinkt het voornamelijk als variorolletjes. Maar ik zou er inderdaad gewoon mee teruggaan zoals Sparky ook zegt.
 
Injectie of carburateur het ratelen heeft hier niks mee te maken bovendien het is niet jouw probleem als je dealer er niet uitkomt, hij moet het oplossen en als hij er niet uitkomt, neemt HIJZELF contact op met de importeur.
Dus jezelf niet voor het karretje laten spannen!
 
Injectie of carburateur het ratelen heeft hier niks mee te maken bovendien het is niet jouw probleem als je dealer er niet uitkomt, hij moet het oplossen en als hij er niet uitkomt, neemt HIJZELF contact op met de importeur.
Dus jezelf niet voor het karretje laten spannen!
eens
 
geluid lijkt uit je uitlaat te komen, Heb dit geluid ook wel eens gehoord met een kapotte spie welke het vliegwiel op zijn plaats houden moet. Hij word dan tegen gehouden door de moer maar kan net iets heen en weer wat dit geluid veroorzaakte(dit is wel lang geleden en kan er dus naast zitten en was op een 2 takt)ik zou hem terug brengen en zoals aangegeven laat je niet wegsturen want dit geluid hoort NIET bij een scooter of DIT type scooter! De scooterzaken mogen graag vertellen dat dit bij het type hoort en/of bij scooters met een soortgelijk blok!
 
Dit geluid na 3600 Km ??? dat zou niet mogen, Terug gaan naar Dealer .
Lijkt haast wel dat een Krukas lager kapot is ...
Is de Motor Olie op Peil ? zo nee... eerst FF bijvullen voordat je terug gaat.
 
Dit geluid na 3600 Km ??? dat zou niet mogen, Terug gaan naar Dealer .
Lijkt haast wel dat een Krukas lager kapot is ...
Is de Motor Olie op Peil ? zo nee... eerst FF bijvullen voordat je terug gaat.
Dat kan idd ook nog! Denk dat je het bij t juiste eind hebt. Dan is de scooter of ouder dan gemelde stand of zonder olie gereden voor de verkoop of hij staat nu zonder olie.
 
Last edited:
Dat kan idd ook nog! Denk dat je het bij t juiste eind hebt. Dan is de scooter of ouder dan gemelde stand of zonder olie gereden voor de verkoop of hij staat nu zonder olie.
Heb hem met 0km gehaald. Oliepijl ook altijd bijgehouden
Post automatically merged:

Dit geluid na 3600 Km ??? dat zou niet mogen, Terug gaan naar Dealer .
Lijkt haast wel dat een Krukas lager kapot is ...
Is de Motor Olie op Peil ? zo nee... eerst FF bijvullen voordat je terug gaat.
Ben een ouder bericht van vorig jaar tagen gekomen deze persoon had hetzelfde probleem bij de IGET Na het vervangen van zijn achterband.

Ik heb mijn achterband ook moeten vervangen door een spijker, rond de 2000km. En heb nu dus hetzelfde getik als op zijn filmpje. Hij zegt dat het aan de kleppen, distributie ketting of lagers ligt. Dealer zegt ook dat het uit de motor komt en niet uit de uitlaat. Oliepijl is altijd netjes gecheckt. Bij een te lage pijl gaat zelfs het lampje branden. Hoop het morgen opgelost te hebben ik laat van me horen.

Thanks voor de feedback
Post automatically merged:

Dit geluid na 3600 Km ??? dat zou niet mogen, Terug gaan naar Dealer .
Lijkt haast wel dat een Krukas lager kapot is ...
Is de Motor Olie op Peil ? zo nee... eerst FF bijvullen voordat je terug gaat.
Maakt een kapot krukaslager niet veel meer lawaai, tijdens het rijden hoor je het nog maar heel zacht. Na een stuk rijden is het getik wisselvallig en niet constant. Bij optrekken gaat het niet sneller tikken.
 
Last edited:
Mag aannemen dat de dealer de uitlaat onder garantie heeft vervangen...?!?
ja, maar het duurt meestal even voordat Vespa het opstuurt omdat dit niet een veel voorkomend probleem is. denk dat het komt door de bredere pijp vergeleken met de euro4 modellen heeft de katalysator in de euro5 modellen veel meer speling en ruimte.
Post automatically merged:

Inderdaad
Ook met die torenhoge prijzen voor deze originele uitlaten ben je snel 500 euro kwijt...
dealer vertelde me zelfs 1000€ weet niet precies hoe uitlaatprijzen bepaald worden. is al gauw 1/4 van de scooter zo'n uitlaat prijs :(
 
ja, maar het duurt meestal even voordat Vespa het opstuurt omdat dit niet een veel voorkomend probleem is. denk dat het komt door de bredere pijp vergeleken met de euro4 modellen heeft de katalysator in de euro5 modellen veel meer speling en ruimte.
Post automatically merged:


dealer vertelde me zelfs 1000€ weet niet precies hoe uitlaatprijzen bepaald worden. is al gauw 1/4 van de scooter zo'n uitlaat prijs :(
Dat bedoel ik bizar!
Slaat helemaal nergens op!
Fijn dat het (zoals ik lees) netjes opgelost is door de dealer!
 
Back
Top