La sourini s 2020 injectie start niet wel met remreiniger !!OPGELOST!!

Koning-scooters

Well-Known Member
Hoi luitjes Hoop dat iemand mij kan helpen, heb een La sourini s injectie e5, die niet wil starten, injector spuit wel benzine (gecheckt ) en vonk krijgt die ook, met remreiniger start die in 1 keer. met contact snel aan en uit gedaan en Het motorlampje brand 2 keer langzaam daaropvolgend 10 keer snel
Wie weet wat het kan zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

Er zit momenteel een storing in de inlaatlucht temperatuur sensor. (foutcode 22)
De inlaatlucht temperatuur sensor meet de temperatuur in het inlaatspruitstuk en zendt de op basis van de inwerkende temperatuur gegenereerde spanningssignalen naar de ECU. Deze analyseert de signalen en beïnvloedt de mengselvorming en de ontstekingshoek.

Elektrische aansluitingen van de sensorleidingen, stekker en sensor op juiste verbinding, breuk en corrosie controleren.
Voor meer info, zie hieronder:
Foutcode 22 la souris e5.png
 
bedankt voor je antwoord, ik heb alle bedrading gecontroleerd ook van de sensoren maar weet nog steeds niet waar de fout zit, heb een ander gaskleppenhuis erop gezet maar nog steeds geen teken van leven. Heb ooknog even gekeken naar de relais de bovenste tikt wel als ik hem erin doe de onderste niet (hoort dat zo ????), 20230721_142246.jpg
 

Attachments

  • 20230721_142234.jpg
    20230721_142234.jpg
    188.3 KB · Views: 13
  • 20230721_142210.jpg
    20230721_142210.jpg
    234.3 KB · Views: 14
  • 20230721_142233.jpg
    20230721_142233.jpg
    154.8 KB · Views: 17
In principe behoren beide niet te klikken/tikken als men het contactslot op aan zet en/of draait.
Meestal klikt een relais omdat er geen 12V-DC spanning op de stuurspoel van het relais komt te staan.
Denk aan kabelbreuk, sluiting in bedrading, aarding probleem....

Het eerste relais is van de brandstofpomp, zodra je het contactslot op aan zet komt er 12V-DC spanning op de pomp te staan waardoor de pomp in no time voldoende druk opbouwt om de motor te kunnen starten. (dit is hoorbaar)
Het tweede relais is voor de overige 12V -DC gebruikers binnen het systeem, zoals boardspanning, raw, elek start, claxon, injector.. et cetera.
Tevens ook de spanning/voeding voor het diagnose instrument binnen het systeem.

Belangrijkst is een goede en sterke accu die het geheel van voldoende peperino voorziet!

De huidige (en enige?) foutcode geeft dus aan dat het aan de IAT sensor ligt.

En zo te zien aan de geposte foto's is het een systeem van Rongmao wat veel weg heeft van het Motion-systeem.
Dus i.p.v. een gasklephuis met geïntegreerde ECU is het bij jouw i.c.m. een externe ECU.

Gasklep 1.png

Gasklep 2.png


Men moet zich dus concentreren op deze 2 stekkers (in de rode cirkel) aangezien daar de sensor zit die aangeduid wordt met de volgende knippercode/OBD uit de eerst geplaatste post.

Gasklep 3.png

Feit blijft dat het mengsel momenteel niet goed is waardoor ook de ontstekingshoek afwijkt.
Ook moet je stoppen met remmenreiniger te gebruiken, de rubberringen (carbon-dam) kunnen hier slecht tegen en kunnen uitdrogen en/of verpulveren door dit relatief agressief goedje/substantie!
 
Last edited:
Back
Top