In principe behoren beide niet te klikken/tikken als men het contactslot op aan zet en/of draait.
Meestal klikt een relais omdat er geen 12V-DC spanning op de stuurspoel van het relais komt te staan.
Denk aan kabelbreuk, sluiting in bedrading, aarding probleem....
Het eerste relais is van de brandstofpomp, zodra je het contactslot op aan zet komt er 12V-DC spanning op de pomp te staan waardoor de pomp in no time voldoende druk opbouwt om de motor te kunnen starten. (dit is hoorbaar)
Het tweede relais is voor de overige 12V -DC gebruikers binnen het systeem, zoals boardspanning, raw, elek start, claxon, injector.. et cetera.
Tevens ook de spanning/voeding voor het diagnose instrument binnen het systeem.
Belangrijkst is een goede en sterke accu die het geheel van voldoende peperino voorziet!
De huidige (en enige?) foutcode geeft dus aan dat het aan de IAT sensor ligt.
En zo te zien aan de geposte foto's is het een systeem van Rongmao wat veel weg heeft van het Motion-systeem.
Dus i.p.v. een gasklephuis met geïntegreerde ECU is het bij jouw i.c.m. een externe ECU.
Men moet zich dus concentreren op deze 2 stekkers (in de rode cirkel) aangezien daar de sensor zit die aangeduid wordt met de volgende knippercode/OBD uit de eerst geplaatste post.
Feit blijft dat het mengsel momenteel niet goed is waardoor ook de ontstekingshoek afwijkt.
Ook moet je stoppen met remmenreiniger te gebruiken, de rubberringen (carbon-dam) kunnen hier slecht tegen en kunnen uitdrogen en/of verpulveren door dit relatief agressief goedje/substantie!