Probleem met La Souris Sourini 2021 - Traagheid na ombouw naar 45 km/u

Scooter_leek

New Member
Beste forumleden,

Ik sta voor een uitdaging en hoop dat jullie me kunnen helpen. Onlangs heb ik mijn La Souris Sourini 2021 om laten bouwen naar 45 km/u en een uitgebreide onderhoudsbeurt gegeven, aangezien het een snorscooter was met 4800 km op de teller. Echter, sinds de ombouw kampt mijn scooter met een ernstig prestatieprobleem.

Het probleem is als volgt: ondanks de aanpassingen, trekt mijn scooter nauwelijks op. Op wegen met een maximumsnelheid van 50 km/u blijft hij steken tussen 35 - 40 km/u, waardoor ik me behoorlijk ongemakkelijk voel en zelfs overweeg om het fietspad te gebruiken, hoewel ik geen boetes wil riskeren. Soms haalt hij weliswaar de 45 tot 50 km/u, maar alleen onder ideale omstandigheden zoals weinig wind en glad asfalt.

Een monteur opperde dat het probleem mogelijk wordt veroorzaakt door vuile kleppen, met te veel koolstofafzetting. Een andere suggestie was dat de temperatuursensor mogelijk verkeerde waarden doorgeeft, waardoor de scooter niet goed functioneert.

De monteur heeft al enkele dingen uitgesloten, zoals het vervangen van de ECU en de temperatuursensor, maar het probleem blijft bestaan. Hij vermoedt nu dat de kleppen niet goed functioneren en dat er mogelijk te weinig compressie is.

Ik zou enorm dankbaar zijn voor jullie inzichten en suggesties.

Mvg,
Damian
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

een "monteur" vermoedt niet dat er te weinig compressie, die meet compressie en meldt dan een waarde aan je (en of dat genoeg is of niet)
zo belangrijk als compressie is, zo makkelijk als het te meten is maar iedereen en z'n moeder vermoedt er iets over maar niemand meet het even.
voor 20 - 30 euro heb je een meter (wel opletten dat je de juiste schroefdraad adapter had, dat kostte mij nog eens €10 extra) en weet je hoe het er voor staat.
wat voor benzine heeft die scooter in zijn snorleven gehad en wat krijgt ie nu? volgens mij heeft ie een injector, daar zou ik alleen E0 (Shell V-power of BP Ultimate) in gieten. (net als in mijn Euro4 Kymco met carburateur)
het tweede item op de onderdelensite van La Souris is: kleppenreiniger en die is uitverkocht. hmm...
 
Last edited:
Hi, bedankt voor je antwoord.
inderdaad iedereen vermoedt altijd alles en nog wat. Maarja.

Er moet E5 in. Ik tank ook altijd E5.
Ik heb kleppenreiniger besteld om mee te beginnen. hoop dat dat helpt. Anders pleur ik m gwn op marktplaats.
 
Last edited:
Back
Top