TimXPN
Member
Beste SF’ers,
Allereerst beste wensen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
graag vroeg ik mij of jullie mij konden helpen met het volgende:
ik heb momenteel een Vespa LX50 4t4v uit 2013. Hiervoor had ik een Piaggio New Fly 4t4v ook uit 2013 en deze trok en reed naar 60/65km/u. Nu had ik alles kwa setup van de Fly overgezet naar de Vespa, aangezien dit toch hetzelfde blok is.
Dit betekend:
- Malossi multivar
- 7,5 gr rollen
- standaard drukveer
- sproeier 75
- Malossi digitronic ECU
- Nieuwe orignele piaggio v snaar
Ik merk twee dingen op:
1. De vespa trekt niet zo aggresief en krachtig op als de new fly en bereikt ook maximaal 50-55 op de telller. Ik weet niet precies waar dit door komt maar een wilde gok is: ik zag bij het loshalen van de vario, dat de v snaar niet tot de maximale hoogte komt. Het is niet dat de vario is ingesleten (geen fysieke groeven) maar zie wel dat de afdruk van de snaar tot ongeveer 70% komt van het loopvlak. Tijd voor vervanging van de Multivar?
2. Dit vind ik het meest vervelend: er komt een vrij hard ratelend/rammend geluid uit vermoedelijk de carterkap.
Zie volgende opname op youtube:
Erg vreemd omdat ik deze reeds heb gecontroleerd op losse onderdelen bij vario of bij koppeling (ook rolletjes zijn net vervangen, en geleiders zien er ook goed uit. Misschien iets met kickstart of bendix? Ook tijdens rijden al de bokstandaard iets vastgehouden met mn schoen dus kan ook niet dat zijn. Of wellicht is het de uitlaat die niet goed vast zit? Het klinkt letterlijk alsof je twee ijzeren onderdelen tegen elkaar trillen.
Hoop dat jullie advies hebben voor de twee kwesties.
Alvast bedankt!!
-Tim
Allereerst beste wensen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst!
graag vroeg ik mij of jullie mij konden helpen met het volgende:
ik heb momenteel een Vespa LX50 4t4v uit 2013. Hiervoor had ik een Piaggio New Fly 4t4v ook uit 2013 en deze trok en reed naar 60/65km/u. Nu had ik alles kwa setup van de Fly overgezet naar de Vespa, aangezien dit toch hetzelfde blok is.
Dit betekend:
- Malossi multivar
- 7,5 gr rollen
- standaard drukveer
- sproeier 75
- Malossi digitronic ECU
- Nieuwe orignele piaggio v snaar
Ik merk twee dingen op:
1. De vespa trekt niet zo aggresief en krachtig op als de new fly en bereikt ook maximaal 50-55 op de telller. Ik weet niet precies waar dit door komt maar een wilde gok is: ik zag bij het loshalen van de vario, dat de v snaar niet tot de maximale hoogte komt. Het is niet dat de vario is ingesleten (geen fysieke groeven) maar zie wel dat de afdruk van de snaar tot ongeveer 70% komt van het loopvlak. Tijd voor vervanging van de Multivar?
2. Dit vind ik het meest vervelend: er komt een vrij hard ratelend/rammend geluid uit vermoedelijk de carterkap.
Zie volgende opname op youtube:
Erg vreemd omdat ik deze reeds heb gecontroleerd op losse onderdelen bij vario of bij koppeling (ook rolletjes zijn net vervangen, en geleiders zien er ook goed uit. Misschien iets met kickstart of bendix? Ook tijdens rijden al de bokstandaard iets vastgehouden met mn schoen dus kan ook niet dat zijn. Of wellicht is het de uitlaat die niet goed vast zit? Het klinkt letterlijk alsof je twee ijzeren onderdelen tegen elkaar trillen.
Hoop dat jullie advies hebben voor de twee kwesties.
Alvast bedankt!!
-Tim