Originally posted by sprinter
Als je de squish meet met twee stukjes tin, eentje links en eentje rechts boven de zuigerpen dan kan de zuiger niet kantelen.
Originally posted by Vo0
Ik zou wel willen maar ik heb echt geen flauw idee hoe al die poortmappings etc etc allemaal werken, daarom hou ik deze thread nauw in de gaten
Over welke dingen heb je nog wat nodig Razma? Want ik kan de plaatjes niet zien voor de moment...Originally posted by Razma
is er echt niemand die kan/wil helpen?
Bedankt voor de tip sprinter. heb net 2-stroke tuning van graham bell besteld
Originally posted by Bob
Bedankt voor de tip sprinter. heb net 2-stroke tuning van graham bell besteld
Originally posted by sprinter
Voor die boeken moet je bij www.proxis.be zijn.
Over dat kantelen van de zuiger, als je met 1 stukje tin de squish meet zeg maar loodrecht op de zuigerpen, dan kan de zuiger lichtjes kantelen in de cilinder.
De waarde die je zo meet zal de groter zijn dan de eigelijke squish clearance met alle gevolgen van dien.
Dus is het beter om met 2 stukjes tegelijk te meten en deze stukjes dan boven de zuigerpen te duwen.
Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik zal er deze avond eens een tekening van maken.
Originally posted by Next
Razma, elke tweetaktmotor is zuigergestuurd als er met een membraan gewerkt wordt, dus niet alleen bij mina vert en sym. Bij mina hor zorgt de zuiger voor de onderdruk, opent het membraan en opent de inlaat(poort), allemaal dankzij de zuiger.
Wou dit ff ophelderen, ik heb btw een eindwerk over scooters en tweetaktmotoren gemaakt, als je er wat mee wil (kan) doen wil ik het met veel plezier doorsturen.
ben het toch eens met next. De inlaat naatr het carter gebeurt idd door het membraan, maar eenmaal het mengsel in het carter zit en de zuiger naar beneden gaat is het open of dicht zijn afhankelijk van de positie van de zuiger.Originally posted by Bart
Nee bij zuigergestuurd wordt er bedoeld dat de zuiger voor de INLAAT TIMING zorgt. Afhankelijk van de hoogte van de zuiger is inlaat open of dicht. Als je membraan op je carter zit zorgt je zuiger daar niet meer meer voor, maar bepalen de dikte van je kleppen en de druk (enz.) wannneer de inlaat openy en sluit. Als je roterende inlaat hept bepaald de inlaatschijf de timing.