ontstekings probleem?

ik vind de waardes een beetje laag maar dat kan aan je meter liggen.
Conclusies kan ik hier niet uit trekken.
Deze drie draden gaan naar je cdi, meet je daar dezelfde waardes?

Edit: ik heb deze reactie geschreven vanuit de email die ik kreeg van jouw reactie #40, omdat ik op dit topic geabonneerd ben en ik lees pas na het posten ervan, dat na het schoonmaken van de laadspoeldraad, de scooter weer start.
Dan heb je het euvel gevonden, proficiat.

Veel plezier met de scoot en bedankt voor de terugkoppeling.
 
Last edited:
Hierbij even een mededeling.. Kom al te vaak tegen dat er 2 posts achter elkaar word gemaakt, en soms zelf 3... (dit gebeurd 2 - 5 minuten na dat de eerste post gemaakt word)
Het is de bedoeling dat je je oude post aanpast en daar nieuwe dingen eraan toevoegd.. MET DE EDIT KNOP !!!
Achter elkaar posts maken is niet nodig, en het maakt een rommelige bende van heel het topic.. De bedoeling is dat alles netjes leesbaar en gerangschikt blijft.
Achter elkaar posten word gezien als luiheid... En niet een positieve bijdrage aan dit forum willen leveren.


Het word langzaam aan wel tijd dat ik waarschuwingen ga uitdelen.. En niet meer blijf waarschuwen.. Als iedereen maar de regels aan hun laars lapt..
En ik al mijn tijd in al die aanpassingen moet gaan stoppen, moet dus niet echt de bedoeling zijn. Naar 3 waarschuwingen heb je 1 week tijd om af te koelen..
 
Vanmorgen deed ie het weer niet %@%##^@^@^#^!! Geen vonk... ik heb em draaiend weg gezet gisteten.. om gek van te worden


mod-edit: Dit is de laatste waarschuwing... Gebruik de EDIT buttom om aan te passen, en anders houd deze discussie op en word het topic gesloten.
+ dat je een eerst waarschuwing aan je broek hebt. Het is jammer dat ik streng moet zijn, maar moet hier ook kunnen blijven handhaven, anders word het een rommel hier.
 
Last edited:
Vanmorgen deed ie het weer niet %@%##^@^@^#^!! Geen vonk... ik heb em draaiend weg gezet... om gek van te worden


mod-edit: Dit is de laatste waarschuwing... Gebruik de EDIT buttom om aan te passen, en anders houd deze discussie op en word het topic gesloten.
+ dat je een eerst waarschuwing aan je broek hebt. Het is jammer dat ik streng moet zijn, maar moet hier ook kunnen blijven handhaven, anders word het een rommel hier.
Waar ga ik de fout in?
Ok ik snap em.. zal mijn post aanpassen/ bijvoegen de volgende keer..
 
Ok.. alles nog eens doorgemeten bij de cdi. Zwart rood krijgt op 200 25.9

Echter wanneer ik op 200m de bobine draden meet geeft ie zonder iets te doen 05.0 en met starten tussen 2.3 en 5.0..

Met bobine geeft ie nix meer.. zal het dan toch de cdi zijn? Morgen komt ie binnen
 
Last edited:
Zwart/rood is de laadspanning voor de cdi condensator.
Deze moet normaliter enkele tientallen volts zijn maar ik heb al gemerkt dat jouw multimeter te weinig aangeeft.
Wanneer je multimeter op 200mV staat en je meet 19,6 a 10,03, dat is bijna niks.

De multimeter is op dat bereik erg gevoelig en geeft altijd wel iets aan wanneer je de meetpennen ergens aansluit.

Ik zou deze zwarte draad eens goed onder de loep nemen want een paar reacties terug heb je op deze draad bij de stator-connector tussen de 20 en 30 Volt gemeten.

Wanneer de condensator in de CDI namelijk geen laadspanning krijgt geeft deze ook geen impuls naar de bobine en je bougie vonkt niet!

Edit: probeer eens het volgende:
  1. zet de scooter NIET op contact.
  2. zet de voltmeter op het Ohm-bereik van 2K.
  3. prik de zwarte meetpen op de minpool van de accu.
  4. prik met de rode meetpen op de rood/zwarte draad bij de cdi.
  5. Lees de meter af.
Hiermee meet je de weerstand van de laadspoel inclusief de draad tussen CDI en laadspoel.
Deze moet een paar honderd Ohm zijn, zie je OL betekent dit dat de draad of de spoel onderbroken is.
Beweeg tijdens de meting eens met de rood/zwarte draad aan de kant van de cdi en de stator , de meting mag niet noemenswaardig veranderen.
 
Last edited:
Hij geeft met starten op 200 25.9
En op de cdi stekker ook.
Dit lijkt goed.


Ok hij geeft 603 aan op 2000ohm
Dit ziet er ook goed uit.

Heb je tijdens weerstandsmeting eens met de rood/zwarte draad bewogen om te controleren op eventuele breuk?

Verder, wat is de afstand van de pickup-spoel tot het nokje op je vliegwiel, deze afstand moet ongeveer de dikte van een bankpasje zijn.
 
Hey.. de afstand is goed tussen de pickup en het vliegwiel en ik heb geen breuk gevonden in de kabels.. wat ik raar vind is dat ie volts door geeft zonder contact of starten op de bobine kabels.. hij geeft op 200m 0.87 aan..

om helemaal gek van te worden.. ik kom er niet uit...
 
Last edited:
wat ik raar vind is dat ie volts door geeft zonder contact of starten op de bobine kabels.. hij geeft op 200m 0.87 aan..

Ik heb al eens vermeld dat het mV bereik erg gevoelig is, deze geeft reeds iets aan als je de meetpen maar gewoon ergens tegen houdt en waarschijnljk ook wanneer je een meetpen maar gewoon vast pakt.

0,87 is dus 0,87 mV is gelijk aan 0,00087 Volt, dat is dus niks.
 
Wat an ik nog meer doen om em weer rijdend te krijgen? Ik ga de weerstand meten op de draden die van de "nieuwe" cdi komen..

En print alles uit en loop alles nog eens na..
 
Last edited:
Zet de multimeter eens op het laagste volt-bereik.
Steek de zwarte meetpen van de multimeter eens langs de groene draad in de connector zodat de meetpen contact maakt met de achterzijde van de contactstift.
Doe ditzelfde met de rode meetpen maar dan bij de blauw/gele draad.
Zonder dat de scooter op contact staat moet je nu nul volt meten.
Zet de scooter op contact en druk de rem en de startknop zodat de startmotor begint te draaien, het beste doe je dit zonder dat de bougie in de cilinderkop gedraaid is, de startmotor krijgt de krukas dan sneller rondgedraaid.

De multimeter moet tijdens het starten enkele milivolts aangeven, in werkelijkheid is dit meer, dit komt door de traagheid van de meter.

zet vervolgens de multimeter op het 200 Volt bereik laat de zwarte meetpen bij de groene draad zitten en meet met de rode meetpen op de zwart/rode draad, start vervolgens de scooter, de multimeter moet nu enkele tientallen volts aangeven.

Laat ons je bevindingen weten?[/QUOTE]

Ik meet op groen met blauw geel 217 volt op 2000m stand.. zou nul moeten zijn?


mod-edit: Dacht dat je het ondertussen wel door had, dat je het zo niet moest doen.. Dubbelpost alweer...
 
Ff een update, ik heb de laadspoel kabel zwart rood en de pickup draad vervangen oftewel alles opnieuw gesoldeerd en voorlopig loopt ie fingers crossed haha


mod-edit: En hier al weer.......... Was het toch teveel moeite om je de post hierboven even te editten..? Bij deze heb je wel een waarschuwings punt te pakken.. Neem aan dat ik nou wel duidelijk genoeg ben geweest. Aangezien we allebei de Nederlandse taal machtig zijn en begrijpen..
 
Laten we het hopen.
Maar het moet haast wel een breuk of slecht contact zijn geweest.
Met het trekken van die nieuwe draden heb hier gelijk een komaf aan gemaakt.
 
Back
Top