Ontstekings probleem Riva Toscana

Crazyleggs76

New Member
Hallo,

Ik heb een probleem met de Riva toscana euro4 scooter met ecs systeem.
De bougie vonkt niet meer.
Wat niet heeft gewerkt is een ander bobine, ander ontsteking en nieuwe bougie. Het probleem blijft bestaan.
Ook heb ik de dodemans sensor bij zijstandaard bekeken en deze werkt goed.
Het rare wat ik vind is dat constant spanning op de rode draad van de bobine blijft staan ook al schakel ik het contactslot op uit stand. Hoort dit zo te zijn of is er hier wat aan de hand. Hoor graag van jullie.
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat kan, bij sommige scooters blijft er 12v op de bobine staan bij contact op uit.
Dat kabeltje gaat rechtstreeks naar de plus (via een zekering),bij een type Kymco euro 4 is dit ook.
Naamloos.jpg

Kijk massa kabels op het frame eens goed na.
 
Last edited:
Dank voor.je bericht, ik had al een extra kabel van het blok naar de min van de accu getrokken voor extra massa. Word de ontsteking geregeld door de ecs of door de cdi bij deze scooters.
 
Ik weet niet wat jij erin hebt.
Controleer de stekkers ook eens allemaal.
Is dit ineens gebeurd, of na dat je iets gedaan hebt aan de scooter.
 
Ik weet niet wat jij erin hebt.
Controleer de stekkers ook eens allemaal.
Is dit ineens gebeurd, of na dat je iets gedaan hebt aan de scooter.
Ik weet niet wat jij erin hebt.
Controleer de stekkers ook eens allemaal.
Is dit ineens gebeurd, of na dat je iets gedaan hebt aan de scooter.
Er zit een dellorto ecs op . Ik heb het blok eronder weg gehad en een nieuwe kop erop gemonteerd . Na terug monteren van het blok geen vonk meer. Alle kabels heb ik ook gecontroleerd. Kan niets raars vinden
 
Dan toch nog eens alle stekkers wat je los gehad hebt controleren, uit elkaar trekken inspecteren en weer erin duwen.
Alle kabels wat je los gehad hebt controleren.
En met voltmeter meten of je goede massa hebt naar blok en frame.
 
Ja dat kan.
Had je ook de accu afgekoppeld toen je blok eronderuit haalde?
Zo nee, misschien sluiting gemaakt?
 
Last edited:
Ik denk ook een speurtochtje naar onjuiste aansluitingen, zeker als het een stekkertje bij bijvoorbeeld bobine is die in een rubber zit, die kun je ongemerkt verkeerd aandrukken.
Groet,
 
Riva/agm, er zit bij de v-belt een soort sensor ~ deze stuurt [timing] volgens mij de ontsteking aan.
Bij mij was die kapot en gerepareerd. Ook zit er bij de koeling (waaier) een sensor.
Denk voor foutmeting als deze uitvalt, was wat roestig en licht bijgeschuurd.
 
Last edited:
Nee die had ik niet afgekoppeld.
Post automatically merged:

Stekkers zijn goed aangesloten. Nog steeds geen vonk.
Post automatically merged:

Er zit een cdi en een ecs op. Hey rare is toen hij wel liep ik de cdi afloppelde hij niet uitviel
 

Attachments

  • 16118542934558054652692057245838.jpg
    16118542934558054652692057245838.jpg
    118.4 KB · Views: 12
Last edited:
Je moet nooit als een scooter loopt zo maar stekkers uit componenten trekken, dat kan fout aflopen.
Staat op die "CDI" ook een stikker met een nummer of iets op?
 
Dat moet een Speed Converter zijn:

 
Heb hem aan de loop.kabel verkeerd aangesloten‍♂️. Maar nu loopt hij mooi stationair maar bij gas geven erg stotteren en af en toe backfire uit de carburateur. Dit probleem had hij hier voor ook en heb een nieuwe kop met kleppen gemonteerd. Oude was ingesleten.
 
Heb hem aan de loop.kabel verkeerd aangesloten‍♂️. Maar nu loopt hij mooi stationair maar bij gas geven erg stotteren en af en toe backfire uit de carburateur. Dit probleem had hij hier voor ook en heb een nieuwe kop met kleppen gemonteerd. Oude was ingesleten.
Bobine bobine bobine. Is troep bij euro4. @Fabsko_ en ik hebben elke dag wel eentje die binnenkomt met een stotterprobleem, haper probleem. Eerst checken we het toerentalsensor in de carterkap, en de bedrading. Is die in orde? Dan zetten we er even een andere bobine in. Daar ligt vaak het probleem: bij meting zien ze er goed uit. Vonkt prima. Maar zodra je iets gas geeft, lijkt het alsof hij niet in zijn toeren komt plus haperen.
 
Back
Top