Onsteking kapot of Race onsteking

Roan12345

Member
Scooter: Aerox, Watergekoeld, bouwjaar 2005

Situatie: Hey, deze winter heb ik mijn Aerox opgeleukt van een saaie 50cc naar een Goeie 70cc. Eerst liep 'ie prima met een 17.5mm carburateur, maar ik dacht, laat ik een 21mm proberen. Dus, ding besteld, erop gezet, en nu start die moeilijk en rijdt bagger. Heb alles geprobeerd, sproeier van 70 tot 108, maar niks lijkt te werken. Soms maakt 'ie een raar "bwuaap" geluid of begint te stotteren alsof je het gas snel loslaat en weer oppikt.

Om 'm beter af te stellen, heb ik 'm naar een rustige plek op een aanhanger gebracht en wilde 'm de volgende dag finetunen. Maar toen ontdekte ik dat de scooter alleen goed liep als het zadel eraf was. Zodra dat erop zat, viel 'ie bij stationair uit, of als 'ie toch stationair draaide, viel 'ie om zodra je erop ging zitten. Heb al van alles gecheckt, CDI, benzine- en vacuümslangen, maar niks helpt. Brandstof is goed, vacuüm is er, zelfs een andere CDI geprobeerd, maar nog steeds niks.

Nu zit ik te denken, ligt het aan die 21mm Dell'orto PHBG carburateur met kabelchoke, of heeft de ontsteking 't gewoon gehad? Andere CDI heeft niet geholpen. Wat zeggen julie?
 
Advertisement - register to remove this

ik zou goed gaan kijken waar je zadel dan op drukt (bedrading?) en of waar het sluiting maakt en dat fiksen.
je hebt nog niet genoemd wat voor luchtfilter er op die 21 mm zit (gokje, standaard past niet, dus powerfilter?)
 
ik zou goed gaan kijken waar je zadel dan op drukt (bedrading?) en of waar het sluiting maakt en dat fiksen.
je hebt nog niet genoemd wat voor luchtfilter er op die 21 mm zit (gokje, standaard past niet, dus powerfilter?)
Standaard, Er zit een kelk op die carburateur dit klopt. De kelk kan je er gemakkelijk afdraaien en dan past het standaard luchtfilter wel. :)
Post automatically merged:

Het ligt er aan wat voor goeie 70cc het is , dat kan van een Dr70 tot een Malossi team 70 gaan.
Setup:
Cilinder: Top performance Due Plus 70cc
Krukas: Doppler Endurance
Carburateur: 21mm dellorto
inlaat: Stage 6
Vario: Malossi Variateur set
Koppeling: Stage 6 Mk II
Uitlaat: Yasuni R
Post automatically merged:

Zit de statorconnector wel goed in elkaar gestoken?
Ik zal dit straks na kijken, danku
Post automatically merged:

Ik ben er vergeten bij te zetten dat er toen de Carburateur er op kwam er ook een nieuw spietje ( verloop spie ) in is gekomen.
 
Last edited:
Als je erop gaat zitten komt je buddybak dan tegen je carb toevallig? Anders bodem uit je buddy zagen. En zou wel aanraden met een filter te rijden en niet alleen met een kelk
 
Standaard, Er zit een kelk op die carburateur dit klopt. De kelk kan je er gemakkelijk afdraaien en dan past het standaard luchtfilter wel. :)
Post automatically merged:


Setup:
Cilinder: Top performance Due Plus 70cc
Krukas: Doppler Endurance
Carburateur: 21mm dellorto
inlaat: Stage 6
Vario: Malossi Variateur set
Koppeling: Stage 6 Mk II
Uitlaat: Yasuni R
Post automatically merged:


Ik zal dit straks na kijken, danku
Post automatically merged:

Ik ben er vergeten bij te zetten dat er toen de Carburateur er op kwam er ook een nieuw spietje ( verloop spie ) in is gegaan.


haal die 21 eraf en verkoop hem. Er is niks zo nutteloos als een 21 carb… en pak een 19 DellOrto PHBG of 19 Polini CP. 21 carbs zijn moeilijker af te stellen, 19 carbs redelijk simpel. Loopt veel mooier en strakker en snelheidsverschil is te verwaarlozen. Neem ook geen imitatie carbs maar gewoon merk shit carbs (DellOrto-keihin-mikuni-polini) hoeft nie nieuw, goeie 2e hands merk carbs is altijd beter dan een nieuwe imitatie.
 
Back
Top